۵ اختراع دوست داشتنی که به زودی در دسترس خواهند بود

مسلماً لیست عناوین مجله های علمی پر از مطالب جالب و خواندنی در مورد اختراع هایی است که دانشمندان آن را به بشر عرضه کرده اند. در مورد بسیاری از این اختراعات مطالب زیادی روزانه منتشر می شوند. اما با وجود این که اخبار اختراعات و ابداعات به سرعت در بین افراد و کاربران دست به دست می شود، هنوز ابداعات زیادی وجود دارند که کمتر کسی در مورد آن ها اطلاع دارد، هر چند این ابداعات از جمله ضروری ترین ها باشند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص ۵ ابداع و اختراع جدید که قرار است طی چند هفته و یا حداکثر چند ماه آینده در اختیار مردم قرار گیرند صحبت کنیم.

۵ اختراع دوست داشتنی که به زودی در دسترس خواهند بود

اما با وجود این که اخبار اختراعات و ابداعات به سرعت در بین افراد و کاربران دست به دست می شود، هنوز ابداعات زیادی وجود دارند که کمتر کسی در مورد آن ها اطلاع دارد، هر چند این ابداعات از جمله ضروری ترین ها باشند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص ۵ ابداع و اختراع جدید که قرار است طی چند هفته و یا حداکثر چند ماه آینده در اختیار مردم قرار گیرند صحبت کنیم.

اولین ابداع مربوط است به قرص هایی که قرار است جایگزین کرم های ضد آفتاب شوند. در فصل تابستان بسیاری از مردم عادت به رفتن کنار ساحل و حمام آفتاب گرفتن دارند. حتی در شهرها نیز مراکزی به نام تراس آفتاب وجود دارد که مردم می توانند در آنجا حمام آفتاب بگیرند. اما یکی از خسته کننده ترین چیزها در مورد آفتاب گرفتن و حمام آفتاب استفاده از کرم های ضد آفتاب است. بسیاری از افراد از اینکه مجبورند زمان زیادی را صرف آغشته کردن پوست خود به کرم ضد آفتاب کنند شکایت دارند. اما خبر خوب برای این دسته از افراد این است که قرار است تا تابستان آینده قرص هایی به بازار عرضه شوند که جایگزین خوبی برای کرم های ضد آفتاب خواهند بود. این قرص ها می توانند از پوست در مقابل آسیب های ناشی از اشعه UV یا فرابنفش آفتاب محافظت کنند و همان طور که می دانید اشعه فرابنفش آفتاب عامل بسیاری از بیماری پوستی از جمله سرطان است. البته بسیاری از پزشکان معتقدند استفاده از کرم های ضد آفتاب نیز و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به صورت مستقیم می تواند از جمله دیگر عوامل ابتلا به بیماری سرطان پوست باشد.

تصویر داخل متن 1

البته کارشناسان معتقدند تا ثابت نشدن تأثیر مثبت این قرص ها در حفاظت پوست از اشعه های خورشید، بهتر است همچنان از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده شود و تا حد امکان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگرفت.

دومین ابداع و اختراع قلم های لیزری برای جلوگیری از خون ریزی زخم ها است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به مسافرت رفتن و گردش خارج شهر علاقه دارید این قلم لیزری می تواند یکی از ضروری ترین وسایلی باشد که باید در ساک سفرتان قرار گیرد. بسیاری از افراد که عادت به سفر های خارج شهر دارند ممکن است در معرض جدی آسیب های منجر به خون ریزی باشند. مثلاً افتادن از بلندی و یا غیره. در بسیاری از موارد دسترسی فرد به درمانگاه در همان لحظه وجود ندارد. از طرفی خونریزی به قدری زیاد است که احتمال بروز مشکلات جدی وجود در اثر خون ریزی وجود دارد. اما این قلم لیزری می تواند به فرد برای جلوگیری از خونریزی و بستن زخم کمک کند. این قلم لیزری ساخت یکی از فیزیکدانان دانشگاه تلاویو است. او به همراه تیم تحقیقاتی خود قلمی ساخته است که با استفاده از فیبرهای نوری می تواند در درمان زخم های روی بافت بدن انسان کاربردی و مؤثر باشد.

اما سومین مورد از ابداعات جدیدی در مورد Hovecraft است. دستگاه که هم می تواند بر روی خشکی و هم بر روی سطح آب به عنوان وسیله نقلیه مورد استفاده قرار گیرد. شاید ابداع این دستگاه شاید کمی عجیب به نظر برسد و بیشتر شبیه به یک داستان علمی تخیلی باشد تا واقعیت. اما موضوع این است که محققان بر این باورند که از سال ۲۰۱۷ به بعد افراد قادر خواهند بود که یک دستگاه Hovercraft شخصی داشته باشند. این دستگاه توسط شرکت دانش بنیان Aerofex که در کالیفرنیا قرار دارد ساخته شده است. Hovecraft ساخت این شرکت Aero-X نام دارد که امسال تست های آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این دستگاه قادر است تا ارتفاع ۱۰ پا از سطح زمین با حداکثر سرعت ۴۵ مایل بر ساعت پرواز کند. وزن این وسیله نقلیه موتوری ۱۳۰ پوند است. البته این وسیله نقلیه در حال گذراندن آزمون های ایمنی است. هرچند شکل ظاهری این وسیله نقلیه شبیه به اسباب بازی است اما در واقع می تواند برای بسیاری از افراد کاربردی باشد.

تصویر داخل متن 2

اما عینک های هوشمند Carl Zeiss از جمله دیگر اختراعات کاربردی هستند که قرار است به زودی در دسترس عموم قرار گیرد. این عینک های هوشمند از جمله عینک هایی هستند که می توانند به عنوان صفحه نمایش برای استفاده از تلفن های همراه هوشمند مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که بسیاری از کاربران این عینک ها از داشتن چنینی عینک هایی خوشحال هستند و استفاده از آن ها را کاربردی می دانند، اما عده ای هم بر این باورند که استفاده از این عینک ها ساده و آسان نیست. پیش از این عینک هوشمند گوگل نتوانست نظر کاربران را به خود جلب کند و مورد استقبال قرار گیرد. اما عینک هوشمند Carl Zeiss متفاوت است. این عینک قرار است تا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی یا شش ماهه دوم سال ۱۳۹۶ به بازار عرضه شود. از جمله مزیت های این عینک اولاً ظاهر شیک و زیبای آن است و از طرفی بر روی آن از دو لنز منحنی OHMD استفاده شده است.

تصویر متن 3

تمام سخت افزار تعبیه شده در این عینک بر روی دسته های آن قرار دارد. نور صفحه نمایش به سمت لنز های استفاده شده در عینک است و سپس به سمت چشمان کاربر منعکس می شود.

اما پنجمین ابداع مربوط است به ربات های Segway. شاید خبر ابداع این وسیله نقلیه خبر جدیدی نباشد. اما این وسیله نقلیه می تواند در صورت همه گیر شدن بسیار کاربردی باشد و افراد از مزیت های آن بهره مند شوند. مثلاً هر فرد می تواند از این وسیله نقلیه در مکان های پر ترافیک استفاده کند. اما چیزی که مهم است تکنولوژی است که در ساخت این وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این وسیله در نقلیه می تواند مجهز به یک ربا باشد. این ربات ها کمک خواهند کرد استفاده از این وسیله نقلیه و همچنینی رانندگی با آن بسیار ساده و آسان باشد. در وسیله های نقلیه مجهز به ربات قرار است از دوربین های سه بعدی استفاده شود که قادر به تشخیص اشیا در حین حرکت است. همچنینی در کنار این دوربین ها قرار است از GPS نیز استفاده شود تا کاربر بتواند مکان خود را تشخیص دهد. در این وسیله نقلیه همچنین از نرم افزارهای تشخیص گفتار نیز استفاده شده است تا کاربر بتواند وسیله نقلیه خود را با استفاده از فرمان های صوتی کنترل و هدایت کند. از طرفی این وسیله نقلیه قابلیت همگام سازی با تلفن همراه را نیز دارا است و می توان بر روی آن از اپلیکیشن هایی مثل اپلیکیشن های مدیریتی و ارسال ویدیو و پیان استفاده کرد. حتی این وسیله توانایی همراهی کاربر در زمان هایی که کاربر بر روی آن قرار نگرفته است، را نیز دارا است. شکل ظاهری و طراحی این وسیله نقلیه بسیار زیبا و چشم گیر است.

تصویر داخل متن 4

مواردی که در بالا ذکر شد از جمله ابداعاتی بودند که به زودی در دسترس افراد عادی و عموم مردم قرار خواهند گرفت اما این ها تنها ابداعات جدیدی نبودند و موارد مشابه زیادی نیز وجود دارند که به دلیل کمبود وقت به توضیح آن ها نپرداختیم.

ارسال نظر