تولیدات ۵ میلیون دلاری موسسه رازی در بخش حیوانات آزمایشگاهی

کلیک - مدیر بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌ سازی رازی اعلام کرد که در حال حاضر این بخش، تولیداتی به ارزش ۵ میلیون دلار داشته و ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی تا ۴ برابر را نیز دارد.

تولیدات ۵ میلیون دلاری موسسه رازی در بخش حیوانات آزمایشگاهی

روزبه فلاحی در ادامه افزود: این بخش تولیدات متنوعی دارد که به ۴۰ نوع می‌رسد که شامل ۲۶ نژاد، سویه و تحت سویه از پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، شش نوع فرآورده بیولوژیک، چهار نوع پلت غذایی، سه نوع کارتن مخصوص حمل ‌و نقل حیوانات آزمایشگاهی و پوشال استریل می‌شود.

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی گفت: ارزش تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز سالانه معادل ۳ میلیون دلار، فرآورده‌های بیولوژیک سالانه معادل ۵۰۰ هزار دلار و ارزش تولیدات پلت و جیره‌های غذایی این حیوانات نیز بیش از ۱/۵ میلیون دلار در سال تخمین زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز قابلیت افزایش تولید فرآورده‌های بیولوژیک حاصل از حیوانات آزمایشگاهی به منظور تامین نیاز کل کشور را دارد.

دکتر فلاحی با بیان این موضوع که به منظور صادرات محصولات این بخش نیز اقدامات لازم در حال انجام است، گفت: با در نظر گرفتن برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده‌ای نزدیک صادرات این محصولات و فرآورده‌های مربوط به آن آغاز خواهد شد.

ارسال نظر