آیا مارک زاکربرگ محبوب است؟ (قسمت اول)

حرف های زیادی درباره ی مارک زاکر برگ زده می شود، ازجمله اینکه او یکی از پولدارترین اشخاص دنیاست که سرمایه و ثروت خود را از همان سن جوانی اش بدست آورده است که این مسئله خیلی هم تعجب آور نیست.

آیا مارک زاکربرگ محبوب است؟ (قسمت اول)

کلیک- هم چنین بسیاری از ما با وجود این که تا به حال او را ملاقات نکرده ایم، او را به خوبی می شناسیم و این مسئه خیلی تعجب برانگیز نیست.شاید دلیل این موضوع، تماشای فیلم"شبکه های اجتماعی " باشد که راجع به زندگی او اکران شد.

این فیلم به خوبی تصویری از زوکر برگ که شخصی سخت کوش، قوی و شجاع است را به نمایش کشیده است. افرادی که این فیلم را تماشا کرده اند، پس از پایان فیلم، حتی اگر مارک را به خاطر شرایط کنونی اش تحسین می کردند، به شدت نسبت به او بی علاقه و بسیاری حتی از او متنفر شدند.

مطمئنا فیلم"شبکه اجتماعی" تنها یک فیلم است و همه ما میدانیم که فیلم ها بخصوص فیلم هایی که درباره زندگی افراد است همه حقایق زندگی آن شخص را به تصویر نمی کشد. علاوه بر این، این فیلم بدون هیچگونه هماهنگی با خود زوکر برگ و نزدیکانش وتنها با اطلاعات اندکی که در سخنرانی ها و از بیوگرافی وی می دانستند، تهیه و تولید شده است.

اما چه حقیقتی درباره این فرد در مقابل حرف های زده شده وجود دارد؟ به طور یقین هیچ کس جز خودش نمیداند. در این مطلب ما به توصیف پنج صفت راجع به او می پردازیم که بسیاری معتقدند ساختگی و پر از اغراق هستند.

  • مارک زوکر برگ ساده زیست است

همه می دانند که این شخص پول اندکی را صرف ظاهر خود می کند. او همیشه یک شلوار جین،تی شرت و پیراهن می پوشد، اینطور نیست؟ به طوری که او همان لباس ها را برای مراسم تدفین سرمایه گذار وال استریت و هم چنین برای ملاقات با رئیس جمهور باراک اوباما پوشیده است و تنها در مراسم ملاقات با prez ، ظاهر خود را کمی تغییر داده است. او در این قرار ملاقات همان جین همیشگی را به همراه یک پیراهن و کراوات به تن کرد و باعث شد کمی متفاوت تر به نظر برسد!

mark-zuckerberg-internetorg.png

و اما درباره مراسم ازدواجش راجع به او چه حرف هایی زده می شود؟ درباره حلقه ای که به همسرش پریسیلا چان داده است ،حلقه ای با یاقوت متوسط و الماس هایی در هر طرف آن که یک جواهر فروش قیمت آن را بیست و پنج هزار دلار برآورد کرده ،حرف و حدیث های بی شماری وجود دارد. برای ثروت زیاد روکربرگ که خودش آن را 17 میلیارد دلار ذکر کرده، می بایست برای همسرش حلقه ای با سنگ های بزرگ قیمتی و زیبا تهیه می کرد. هم چنین نمی توان فراموش کرد که در منو غذاهای عروسی اش از غذای ارزان قیمت مکزیکی استفاده کرده بود ، و حتی زمانی که در حال سپری کردن ماه عسل خود در ایتالیا بودند، آنان از غذاهای مک دونالد استفاده می کردند و هنگامی که برای شام به رستوران ها می رفتند؛ از پرداخت انعام پرهیز می کردند. آیا این حرف ها برای شما آشنا نیستند!؟ حرف هایی که همه جای دنیا راجع به افراد مشهور و ثروتمند زده می شود و بسیاری از آن ها هم بیشتر از روی قضاوت های عجولانه زده می شود.

ولی ممکن است دلایلی برای توجیه این مسائل وجود داشته باشد. ممکن است که خود همسرش حلقه بزرگ نخواسته باشد. ممکن است که هر دوی آن ها غذای مکزیکی و مک دونالد دوست داشته باشند و ممکن است در آن رستوران ایتالیایی که شام خوردند و آنجا را بدون پرداخت انعام ترک کردند، انعام را در صورت حساب آن رستوران پرداخت کرده باشند.

اما حقیقت این است که تمامی این سخنان بسیار عجولانه و واقعا بدون فکر زده شده است؛ به گونه ای که مارک صد میلیون دلار برای تاسیس بنیاد آموزش و پرورش برای تحصیل طولانی مدت در نیو یورک نیوجرسی اهدا کرده است و مارک در شرایطی به آن شهر کمک کرده است که هیچ گونه دلبستگی و وابستگی شخصی به آن جا ندارد! بله، وقتی که حقیقت آشکار می شود، می توان به اشتباه بودن قضاوت های نادرست و حرف های بی در و پیکر پی برد.

ادامه دارد...

منبع : howstuffworks

ارسال نظر