پنج دلیل برای خرید Xperia XZ سونی

همانطور که می دانید جدیدترین پرچم دار سونی یعنی Xperia XZ به زودی روانه بازار خواهد شد. در این مطلب قصد داریم ۵ دلیل مطرح کنیم که می تواند شما را برای خرید این گوشی متقاعد کند. با ما همراه باشید.

پنج دلیل برای خرید Xperia XZ سونی

کلیک - Xperia XZ جدیدترین پرچم دار سونی است و سونی تمام تلاش خود را کرده است که با عرضه این گوشی، به انتظارات طرفداران خود از یک گوشی کامل و بی نقص پاسخ دهد. حال باید دید این پرچم دار جدید که با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد، ارزش خرید دارد یا نه.

تثبیت تصویر و تصویر بدون لرزش هنگام فیلم برداری

steadyshot-stabilization-feature

سونی چندین دهه است که در ساخت دوربین های مختلف تجربه دارد و این تجربه باعث شده است که فناوری جدیدی در دوربین جدیدترین پرچمدار خود به کار بگیرد که باعث می شود تصویر هنگام فیلم برداری در پنج محور مختلف تثبیت شود و لرزشی در تصاویر مشاهده نشود. این ویژگی قبلا هم در یکی از مدل های دوربین های DSLR سونی یعنی A7 II به کار گرفته شده است. به کار گیری این فناوری موجب شده است تصویر هنگام فیلم برداری کاملا روان ضبط شود و کاربر در هنگام فیلم برداری با Xperia XZ، عملکرد عالی این فناوری را واقعاً احساس می کند.

عملکرد ویژگی تثبیت تصویر در دوربین پرچم داران سونی دائما در حال پیشرفت بوده است؛ برای مثال عملکرد ویژگی تثبیت تصویر در دوربین گوشی Xperia Z5 نسبت به +Xperia Z3 پیشرفت زیادی داشته است و این روند در Xperia XZ نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. فناوری جدید به کار گرفته شده در دوربین گوشی Xperia XZ برای تثبیت تصویر در پنج محور، نه تنها مانع لرزش تصویر در هنگام حرکت گوشی به سمت چپ و راست و بالا و پایین شده است، بلکه هنگام چرخش دوربین و لرزش دوربین که در هنگام تصویر برداری از نمای نزدیک کاملا مشخص است، نیز از لرزش تصاویر جلوگیری می کند.

دوربین

xcam_w720_h382

سونی در این گوشی از همان دوربین عالی گوشی Xperia Z5 استفاده کرده است و قابلیت های جدیدی به آن اضافه کرده است. در این گوشی از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با حسگر Exmor RS استفاده شده است. فناوری Exmor RS فناوری جدیدی است که شرکت سونی به حسگرهای سیماس (CMOS) افزوده است. حسگر Exmor ساختاری با پس زمینه روشن و شفاف دارد که به طور انحصاری توسط شرکت Sony طراحی شده است. این حسگر با این هدف طراحی شده که به دوربین های عکاسی این توانایی را بدهد که حتی در محیط های با نور ضعیف (مثل نور شمع) عکس ‌های با کیفیتی بگیرند و قابلیت های جدیدی برای فوکوس کردن از جمله فوکوس خودکار لیزری (که باعث افزایش سرعت فوکوس می شود) و فوکوس چندگانه پیش بینی کننده یا predictive hybrid autofocus به دوربین این گوشی اضافه شده است. ویژگی predictive hybrid autofocus یک ویژگی جالب و کاربردی است که کاربر را قادر می سازد که روی یک سوژه خاص در حال حرکت فوکوس کند و پس از آن دوربین سوژه در حال حرکت را به صورت خودکار دنبال می کند و روی آن فوکوس می کند. به کار گیری تمام این ویژگی های فوکوس خودکار باعث شده است سرعت دوربین این گوشی در فوکوس خودکار بیشتر شود. سونی مدعی است که دوربین Xperia XZ می تواند در عرض ۰٫۳ ثانیه فوکوس کند. توانایی توازن رنگ سفید نیز در دوربین این گوشی بهبود یافته است و باعث شده است دقت رنگ ها هنگام ثبت تصاویر افزایش پیدا کند. بازآفرینی رنگ های مختلف نیز در دوربین این گوشی بهتر شده است.

شارژ هوشمند باتری گوشی

sony-xperia-x-compact-with-charger

شارژ کامل باتری تا ۱۰۰ درصد و تخلیه کامل آن تا ۰ درصد به طور کلی عمر مفید باتری را کاهش می دهد. با این وجود برخی از کاربران شب قبل از خواب گوشی خود را به شارژ می زنند که باعث می شود گوشی در طول شب بیش از حد شارژ شود. سونی برای مقابله با این مشکل اقدام جالبی انجام داده است. اساسا این گوشی به صورتی طراحی شده است که سیستم عامل آن فعالیت روزانه کاربر را کنترل می کند و باتری گوشی را بر همین اساس شارژ می کند؛ برای مثال اگر کاربر شب قبل از خواب گوشی خود را به شارژ بزند، پس از آنکه شارژ باتری به ۹۰ درصد رسید، روند شارژ به صورت هوشمند متوقف می شود و مدت کوتاهی قبل از بیدار شدن کاربر، روند شارژ گوشی ادامه پیدا می کند.

ضد آب بودن

۲۴_xperia_zr

Xperia XZ سونی همانند پرچم داران قبلی سری Z سونی دارای استاندارد IP68 است که به معنای این است که این گوشی کاملا ضد آب است. این گوشی می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب بدون هیچ گونه آسیبی به فعالیت خود ادامه دهد. این گوشی ضد گرد و غبار نیز است و حتی در طوفان های بزرگی مانند طوفان شن صحرای بزرگ آفریقا و یا یک مکان پر از گرد و غبار هیچ آسیبی نمی بیند. البته لازم به ذکر است این گوشی در تماس با آب شور آسیب می بیند.

طراحی جدید و بهتر

header-2-970-80

سونی در بدنه پرچم دار جدید خود از آلیاژی به نام Alkaleido استفاده کرده است و با این کار بدنه فلزی را جایگزین بدنه شیشه ای پرچم داران قبلی خود کرده است. استفاده از این آلیاژ باعث شده است بدنه Xperia XZ درخشندگی خاصی پیدا کند و درجه یک به نظر برسد.

گوشه های بدنه این گوشی گرد هستند و قسمت بالا و پایین این گوشی نیز کاملا صاف طراحی شده است. این موضوع به معنای این است که سونی در طراحی بدنه این گوشی از طراحی کاملا سرد و بی روح پرچم داران قبلی سری Z خود کاملا فاصله گرفته است. قاب قسمت بالا و پایین این گوشی کاملا ضخیم است و دلیل سونی برای طراحی بدنه به این صورت این است که کاربر بتواند گوشی را هنگام استفاده از دوربین آن، همانند یک دوربین DSLR به راحتی در دست بگیرد. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در کنار آن تعبیه شده است که از ویژگی های خوب Xperia XZ است؛ زیرا کاربر می تواند پس از زدن دکمه پاور، در مدت زمانی بسیار کوتاهی قفل گوشی را نیز به وسیله حسگر اثر انگشت باز کند.

سخن آخر

با این که Xperia XZ گوشی بسیار خوب و با عملکردی عالی است؛ اما نگرانی ها و تردیدهایی در مورد عمر باتری این گوشی وجود دارد. یکی از مزایای خوب تمام گوشی های اکسپریای سونی، عمر باتری خوب آن ها است. این شرکت ژاپنی از آغاز تولید گوشی های مختلف سری اکسپریا تا کنون مدعی بوده است که عمر باتری آن ها در حدود دو روز است؛ اما در کنفرانسی که سونی برای معرفی مختصر Xperia XZ برگزار کرد، اطلاعات مشخصی در مورد عمر باتری این گوشی ارائه نشد. حال باید تا زمان عرضه این گوشی منتظر بمانیم و ببینیم عمری باتری این گوشی در چه حدی است؛ اما به نظر نمی رسد که عمر باتری این گوشی در حد گوشی های قبلی سری اکسپریا باشد.

ارسال نظر