5 دلیل برای اینکه گوشی تان را از اندروید به آیفون تغییر دهید

اگر دقت کرده باشید در سال 2014 دیدیم حداقل به دو دلیل دارندگان سیستم های تلفن اندروید، سیستم خود را به آیفون اپل تغییر دادند، اما امروز دلیل های بیشتری هم وجود دارد.

5 دلیل برای اینکه گوشی تان را از اندروید به آیفون تغییر دهید

کلیک - نزدیک به 30 درصد از48.04 میلیون آیفونی که در سه ماه گذشته فروخته شد مشتریانی بودند که تلفن اندرویدی در دست داشتند. این موضوع 14 میلیون کاربر جدید به سیستم عامل iOS اضافه کرد که موجب بنیانی محکم تر برای کمپانی اپل شد. اما پس از 7 سال از شروع به کار اندروید و 8 سال پس از شروع به کار iOS چرا نتیجه اینگونه شد؟

استدلال شما از دیدگاه کاربران واقعی اینگونه است که این دو سیستم عامل تلفن همراه تا حد زیادی با هم یکسان هستند. بله، هردو ممکن است مزایا و معایبی داشته باشند، برای مثال: هر دو امکان رسیدگی به ایمیل، استفاده از محتوا، اجرای برنامه های مختلف و کار با شبکه های اجتماعی را به شما می دهند. هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، اگرچه شک دارم فیس‌تایم اپل را بتوانید بر روی گوشی اندرویدی ببینید. با این حال، دلایل زیادی برای توضیح رشد روز افزون خریداران گوشی های اپل آیفون که قبلا سیستم عامل اندروید داشته اند، وجود دارد، اولین نشانه های این موضوع سال گذشته نمایان شد.

  1. تلفن های بزرگتر با دو امکان انتخاب

تا سال 2014، بزرگترین آیفون، صفحه نمایش 4 اینچی (10 سانتی متر) داشت. سپس با ورود آیفون 6 و 6پلاس به بازار، اولین باری بود که اپل تصمیم به ارائه ی دو تلفن جدید گرفت. این به معنای رقابت با سخت افزارهای اندرویدی است که دست مشتری را برای انتخاب سایزهای بزرگتری از صفحه نمایش باز می گذارد. و این موضوع منجر به تولید صفحه نمایش های 6 اینچی (15 سانتی متر) شد. در حقیقت به یاد دارم، سال 2012 گلکسی نوت 2 خودم را با صفحه نمایش 5.5 اینچی (13.75 سانتی متر) فروختم تا صفحه ی آیفون کوچکم را بزرگتر کنم.

  1. اشتراک گذاری داده بین برنامه ها همانند اندروید

سال گذشته، با رونمایی از iOS8، روش های جدید اشتراک گذاری اطلاعات بین برنامه های مختلف روی گوشی آیفون دیدیم. سال 2014 با این اتفاق، به این موضوع اشاره کردم که این تغییرات بوجود آمده تا دارندگان سیستم عامل های اندروید به آیفون روی بیاورند.

چرا که نه؟ اندروید افتخار این قابلیت را در چارچوب مفاهیم مورد نظرش، به عنوان یک ویژگی برجسته تا مدت ها به همراه خواهد داشت. اپل در نهایت با در دسترس قرار دادن برنامه های خود کاری مشابه با iOS8 انجام داد، البته به روش اپل گونه‌ی خودش: دکمه ی اشتراک گذاری در iOS را بزنید و محل اشتراک اطلاعاتتان را انتخاب کنید.

از یک منظر، روش اپل بهتر است، چرا که می توانید با زدن دکمه ی اشتراک گذاری با دیگر برنامه های موجود کار پیکربندی را انجام دهید. اندروید گاهی برای ایجاد یک لیست طولانی به سادگی برنامه های احتمالی و سازگاری را که از پیش نصب شده اند، نشان می دهد.

  1. با اپل می دانید چه می خواهید

همین الان یک گوشی اندرویدی بخرید، مجموعه ای از گزینه های گیج کننده می بینید، از سایز صفحه نمایش گرفته تا پردازنده ی مورد نظر، تا نصب حافظه و حسگر دوربین. مطمئنا انتخاب خوبی است، اما گیج کننده است و دست پارچه تان می کند. با اپل این مشکلات را نخواهید داشت: اگر انتخاب اولتان iOS باشد، می دانید چه چیزی انتخاب و خرید می کنید. خط تولید شرکت عمدتا به این دلیل که تمرکز اپل بر فروش تجارب و نه مشخصات است بسیار ساده و قابل فهم است. استانداردسازی هم بر نرم افزار و هم بر سخت افزار اعمال می شود. آیفون خود را روشن کنید می دانید چه برنامه هایی نصب هستند و محیط اطراف چگونه به نظر می رسد. تعداد انگشت شماری از تلفن های اندروید از شرکت های مختلف و فاقد دستگاه های نکسوس گوگل را در نظر بگیرید، می بینید ظاهر استانداردی ندارند، آن زمان است که از شرکت های تولید کننده ی پوسته های مختلف برای نرم افزار و برنامه های از پیش نصب شده سپاس گذاری می کنید. توجه داشته باشید که تعویض دستگاه اندرویدی خود با دستگاهی از یک کمپانی دیگر تنها یک نکته ی آموزنده ی ریزبینانه دارد.

  1. به روزرسانی و دریافت آنتی ویروس ها مستقیما از اپل

اگرچه فکر میکنم اپل برای جلب مشتری میزان ارتقا سیستم عامل iOS را در مقابل اندروید ریاکارانه جار می زند، اما نباید از گوگل‌پلی سرویس (ecivreS yalP eloogG) غافل شود. اما تیم کوک و اعضای شرکت به دلایلی هنوز همان رویه را پیش گرفته اند: این از مزایای داشتن آیفون است. نتیجه ی بازنگری 20-20 است اما روشن است که تلاش اپل برای پس گرفتن کنترل نرم افزار تلفن همراه ارزشش را داشت. شرکت می تواند به روز رسانی مستقیم آیفون را بدون هفته ها یا ماه ها تاخیر حاصل از آزمایش به روز رسانی اندروید اعمال کند. در حال حاضر گوگل این موضوع را درک کرده وقتی صحبت از امنیت می شود معامله ی بزرگی خواهد بود. گوگل اخیرا متعهد شده تا امنیت سیستم عامل های اندرویدی را به صورت ماهانه تامین کند. شرکت به این دلیل که نمی تواند از تمام به روزرسانی ها از طرف تلفن های نکسوس گوگل و همچنین برنامه های واسطه اطمینان حاصل کند، همچنان عاجز است.

  1. رتبه ی اول جهانی را در رتبه بندی نرم افزارهای جدید، هنوز از آن iOS است

اگر به هزار نرسیده باشد، صدها تلفن همراه فوق العاده هم برای آیفون و هم برای اندروید وجود دارد. تقریبا همه ی آن ها یک نقطه ی مشترک با هم دارند: ابتدا، iOS را راه اندازی کرده اند. علاوه براین، به ندرت اسم برنامه ای را شنیده ام که برای اولین بار در اندروید راه اندازی شده باشد. در نهایت توسعه دهندگان iOS برنامه ی خود را با اندروید هم راه اندازی می کنند یا در برخی موارد هر دو را هم زمان انجام می دهند.آیفون هنوز برای برنامه نویسان مزیت پیش برنده را دارد و بهترین راه را برای بازگشت به سرمایه گذاری پیشنهاد می دهد.

ارسال نظر