چرا برای جستجو نباید از گوگل استفاده کنیم؟

اگر شما به طور مرتب از موتور جستجوی گوگل برای یافتن اطلاعات مدنظر خود در اینترنت استفاده می کنید، الان وقت آن است که در کار خود تجدید نظر نمایید.

چرا برای جستجو نباید از گوگل استفاده کنیم؟

کلیک - امروز شرکت گوگل و سرویس های متنوع آن در هر جایی وجود دارد. شما روزانه در گوشی هوشمند، خودرو و حتی در ساعت خود با خدمات این شرکت سر و کار دارید ولی هیچ کدام به پای موتور جستجوی گوگل در رایانه های رومیزی نمی رسد. گفته می شود اکنون حدود ۶۴ درصد از کاربران آمریکایی از گوگل به عنوان موتور جستجوی اصلی خود بهره می گیرند.

ولی اگر شما تا به حال به غیر از گوگل برای یافتن سوالات و حل مشکلات خود، از موتور جستجوی دیگری استفاده نکرده اید، الان وقت آن است که راهبرد خود را برای مرور وب تغییر دهید. در اینجا قصد داریم پنج دلیلی که می تواند شما را به استفاده از یک موتور جستجوی دیگر به غیر از گوگل متقاعد کند، بررسی کنیم.

۱ . از نظارت گوگل بر خود جلوگیری کنید

به گفته گوگل این شرکت با نظارت بر فعالیت های شما، خدمات بهتری را از طریق Google Now به شما ارائه کرده و تبلیغات به نمایش درآمده را نیز با علاقه و نیاز های شما مرتبط تر می کند. اما ممکن است عده ای عقیده داشته باشند که فعالیت های آنلاین اشخاص جزو اطلاعات خصوصی محسوب می شود و نباید شخص یا گروه دیگری به آن ها دسترسی داشته باشد.

اگر شما نیز با سیستم پیچیده نظارتی گوگل مشکل دارید، شما می توانید با استفاده از قابلیت مرور محرمانه مرورگر ها از گوگل استفاده کنید و یا گزینه search tracking را از حساب کاربری گوگل خود غیر فعال نمایید. اما اگر به دنبال راه مطمئن تر و بهتری هستید، می توانید از موتور های جستجویی مثل DuckDuckGo استفاده نمایید که مدعی اند هیچ اطلاعاتی را از کاربران خود مورد نظارت و استفاده قرار نمی دهند.

r10rzznnqkikbmhonhil

۲ . به قابلیت های بیشتری دست پیدا کنید

موتور جستجوی گوگل هر چقدر هم که با هوش باشد، قدرت و گستردگی Wolfram Alpha با قابلیت هایی مثل تحلیل دقیق کلمات و یا نمایش موقعیت فعلی ایستگاه فضایی را ندارد.

اگر چه گوگل نیز می تواند برخی از مسائل ریاضی را حل کند، ولی Wolfram Alpha از کسر، احتمالات و سایر محاسبات پیچیده ریاضی با عمق بیشتر پشتیبانی می کند. این موتور جستجو حتی می تواند به شما بگوید محبوب ترین کلمات در آثار ادبی مشهور کدام ها هستند.

vgrwfscmumvubq0lyh10

۳ . در اعماق وب به جستجو بپردازید

اگر شما در اعماق وب روی لینک های مختلفی کلیک می کنید، قطعا امنیت و حفظ حریم خصوصی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه مطمئن شوید شرکت هایی مثل گوگل شما را مورد ردیابی و نظارت قرار نمی دهند، شما می توانید از تعداد زیادی موتور جستجوی دیگر از جمله DuckDuckGo یا Grams استفاده نمایید.

بخش های ژرف تر وب معمولا خارج از دسترس گوگل و مرورگر شماست و شما برای دسترسی به آن باید از ابزار های به خصوصی استفاده کنید.

p7fyylgpimdkyehbog77

۴ . فیلم های درست و مناسب را در جستجوی خود بیابید

امروز برای همه روشن است که موتور جستجوی بینگ در زمینه فیلم و فایل های ویدیویی نسبت به گوگل برتری دارد. در واقع، اگر این برتری در زمینه کیفیت نباشد، حتما رابط کاربری بینگ سر تر است. با استفاده از این مرورگر نتایج یافت شده برای جستجوی فیلم به صورت تصاویر بند انگشتی به نمایش در آمده و شما با بردن نشانگر موس روی آن ها می توانید پیش نمایش فوری آن ها را مشاهده کنید.

همچنین شما به فیلتر هایی دسترسی دارید که استفاده از آن ها بسیار آسان بوده و اصلا نیازی به مراجعه به یوتیوب ندارد. علاوه بر این شما قادرید با مراجعه به منوی باز شونده بالای صفحه، مدت زمان هر فیلم، تاریخ، رزولوشن و منبع آن را مشاهده کنید.

hciijflaanh6fpyfmyuz

۵ . پول بیشتری به جیب بزنید

افرادی که در آمریکا زندگی می کنند، می توانند با استفاده از بینگ و سرویس Microsoft Rewards (که قبلاBing Rewards نام داشت) با جستجو و مرور در وب، کوپن اعتباری به دست آورند، قابلیت های جدیدی بیابند و پیشنهادی های ویژه را دنبال نمایند.

این افراد با استفاده از کوپن های خود می توانند از سایت هایی مثل Amazon، GameStop و... خرید انجام دهند و یا از خدمات آنلاین و اپلیکیشن هایی مثل Xbox، Skype، Hulu و... استفاده کنند. بنابر این فقط با چند دقیقه جستجو در وب می توانید از تخفیفات قابل توجهی برخوردار شوید.

ffxjnt6yxak6cenoaphw

ارسال نظر