پنچ نکته که باید در مورد آیفون مدل SE بدانید

آیفون مدل SE، یک تلفن هوشمند کوچک با قدرت فوق العاده

پنچ نکته که باید در مورد آیفون مدل SE بدانید

به گزارش کلیک، شایعات درست بود. اپل عملا چیزی شبیه به یک آیفون ۵S کوچک‌تر را در کنفرانس رسانه‌ای ماه مارچ خود به نمایش گذاشت.

اگرچه آیفون ۵c قیمت‌ها را شکست اما این بدان معنا نیست که آیفونSE کسل‌کننده است. اگر شما انتظار دارید تا اپل یک تلفن هوشمند ارزان قیمت و ضعیف را معرفی کند بنابراین شما بر خلاف آنچه فکر می‌کنید با دیدن مدل ۴ اینچی این تلفن شگفت‌زده خواهید شد.

  1. این آیفون SE است نه آیفون ۵SE

در ادامه کنفرانس و خبرهایی که بعد از آن منتشر شد، تلفن هوشمند اپل به عنوان ۵SE معرفی شد. این واقعیت غلط صرفا به این خاطر است که این گوشی جدید تقریبا ترکیبی از آیفون ۵ , ۵s است.

این امر منجر به این شد که برخی تصور کنند که آیفون جدید ارزان‌تر و ضعیف‌تر است و صرفا بازار هدف آن جذب افرادی است که بودجه زیادی برای خرید یک تلفن همراه ندارند. اما واقیعت کاملا چیز دیگری است.

آیفون SE

با توجه به فاکتورهای موجود، جدیدترین تلفن هوشمند آیفون وجه مشترک کمی با آیفون۵ و ۵S دارد. برخلاف اندازه یکسان (۷٫۶ میلی‌متر) و اضافه‌شدن تنها یک گرم به وزن آن (۱۱۳ گرم)، قدرت پردازنده این تلفن دو برابر مدل ۵S است. علاوه بر این چیپ گرافیکی موجود در این محصول سه برابر سریع‌تر است.

چیپ A9 موجود در آیفون SE مشابه چیپ A9 موجود در پرچم‌دار آیفون یعنی ۶S و ۶S plus است که این تلفن را تبدیل به یک تلفن هوشمند قدرتمند برای کسانی کرده است که علاقمند به گوشی‌های کوچک و جمع‌وجور هستند.

اگر شما از مدت‌ها قبل منتظر یک آیفون جیبی (کوچک) بوده‌اید و چندان تمایلی به آیفون هایی که دارای صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی یا بزرگتر هستند، ندارید آیفون SE ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما دنبال آن می‌گردید.

  1. این یک محصول کاملا شیک و پرقدرت است

این آیفون کاملا با برنامه و ظرافت و به دور از هرگونه شتاب‌زدگی طراحی شده است. از قاب و چهارچوب اصلی گرفته تا قسمت‌های داخلی. این محصول از لحاظ تجهیزات داخلی با آیفون S6 تفاوت‌هایی دارد. در آیفون جدید قابلیت چند‌ وظیفه‌ای (multi-tasking) به طور قابل توجه‌ای بهبود یافته است که به شما امکان می‌دهد تا بین نرم‌افزارها و سربرگ‌های نرم‌افزار Safari بودن اینکه با کمبود حافظه مواجه شود، کار کنید.

برخلاف آخرین مدل ۴ اینچی اپل، آیفون SE از یک آلومینیوم بسیار براق و صیقلی ساخته شده است که احتمالا با خواست بازار تطابق دارد ولی آن چیزی که می‌توان با اطمینان از آن سخن گفت این است که این مدل از گوشی اپل قطعا آیفون ۵ را که بخش‌های دور بدنه آن از پلاستیک قابل بازیافت ساخته شده بود، شکست خواهد داد.

قدرت دوربین این مدل مشابه آیفون ۶S است که عکس‌هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ارائه می‌دهد و توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K را داراست. شما می‌توانید دقیقا مانند آیفون ۶S به شیوه Live Photos عکس‌برداری کنید. همچنین از فناوری True Tone flash برای متعادل کردن رنگ‌ها در عکس‌ها در این محصول استفاده می‌شود. قابلیت پخش فایل‌های ویدیویی به صورت آهسته (slow-motion) از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند است که ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسلی را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و ویدیوهای ۷۲۰ پیکسلی را با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه اجرا می‌کند.

آیفون SE

دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی فوق العاده‌ای که به عنوان دوربین FaceTime HD در آیفون ۶S دیده شد در این محصول جدید اپل وجود ندارد. اما در عوض آیفون SE از یک فلش رتینا (Retina Flash) برای شفاف‌تر کردن و جذاب‌تر کردن عکس‌های سلفی شما با صفحه نمایش ۴ اینچی استفاده می‌کند. با تمام این تغییرات آیفون هم‌چنان با قدرت در محصول جدید خود ، از اسکنر اثرانگشت که TouchID نام دارد و سیستم پرداخت خود (Apple Pay) پشتیبانی می‌کند.

در بحث طول عمر باتری، به گفته اپل آیفون SE زمان مکالمه یکسانی با مدل بزرگ‌تر قبلی خود یعنی آیفون S6 دارد (۱۴ساعت ). در این قسمت موضوع بسیار جالبی وجود دارد و آن این است که اگر دقت کرده باشید آیفون ۶ به دلیل داشتن قاب بزرگ‌تر توانست از باتری لیتیومی بزرگ‌تری استفاده نماید و در نتیجه زمان مکالمه آن نسبت به مدل قبیل‌ خود یعنی آیفون ۵C بیشتر بود. اما در اینجا با وجود این‌که آیفون SE از لحاظ اندازه کوچک‌تر از آیفون ۶S است، مدت زمان مکالمه هر دو آنها یکی است. بنابراین این امیدواری وجود دارد که اپل بتواند جنین پیشرفت‌هایی را در آیفون ۷ نیز ارائه دهد.

  1. در محصول جدید خبری از ۳D Touch نیست

در حالی‌که مقایسه‌های فراوانی بین محصول جدید آیفون با آیفون ۶S وجود دارد. یکی از مطلوب‌ترین امکانات آیفون در مدل SE ساخته نشده است. ۳D Touch از فناوری لمس صفحه نمایش با حساسیت به فشار (pressure-sensitive touchscreen technology) استفاده می‌کند که در واقع کاربر با فشار محکم‌تری که به صفحه نمایش وارد می‌کند، سیستم عامل را هوشیار می‌کند تا دستورات جدید را از سوی او دریافت کند.

آیفون SE

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا سریع‌تر به گزینه‌های موجود در منو دسترسی پیدا کنید و کارهای دیگری از قبیل پیش‌نمایش پیام‌ها و یا آدرس‌های مربوط به نقشه را مرتب‌تر و شسته رفته‌تر مشاهده کنید. اگر شما به این ویژگی عادت کنید واقعا تفاوت کار با آیفون را احساس خواهید کرد و نحوه کار کردن شما با دستگاه به کلی تغییر می‌کند. البته گفتنی است که این فناوری در ساعت اپل و سیستم‌عامل ایکس (OS X) مورد استفاده قرار گرفته است.

اگرچه حذف این ویژگی دور از انتظار نیست اما واقعا ناراحت کننده است. این مسئله به عنوان یک نقص بزرگ محسوب نمی‌شود و آیفون هم‌چنان با قدرت در ارائه سخت‌افزارهای ایده‌آل خود به عنوان یکی از پیشتازان در این صنعت به حساب می‌آید. اما ممکن است شما که با جدیدترین و مدرن‌ترین فناوری‌های اپل کار کرده‌اید با دیدن این محصول کوچک‌تر (از لحاظ اندازه) کمی درباره توانایی‌های آن تردید کنید.

  1. امکان انتخاب گوشی با دو ظرفیت حافظه

شاید پاشنه آشیل آیفون SE (با فرض اینکه کمبود ۳D Touch را در نظر نگیریم) این است که این تلفن هوشمند تنها با دو ظرفیت مختلف ارائه شده است: ۱۶ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت.

کارشناسان می‌گویند: این ابهام وجود دارد که چرا اپل هنوز به تولید گوشی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت ادامه می‌دهد درحالی که ویژگی‌هایی هم‌چون Live Photos و فیلم‌برداری با کیفیت ۴K،

خود به تنهایی میزان زیادی از حافظه را مصرف می‌کنند. آن‌ها می‌گویند این قضیه گیج‌کننده است و هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای از طرف اپل برای تولید گوشی‌های ۱۶ گیگابایتی ارائه نشده است.

آیفون SE

اگر بخواهیم از منظر دیگری به این قضیه بنگریم شاید بتوان گفت که این حرکت می‌تواند یک تاکتیک بازاریابی باشد تا کاربران را تشویق به خرید فضای بیشتر در iCould کند یا آن‌ها را مجبور به خرید مدل‌های گران‌قیمت‌تری کند و یا به جای آیفون SE مدل۶S را انتخاب کنند.

طبیعتا مدل ۶۴ گیگابایتی SE بیشتر مورد پسند است اما اگر شما جدا به حافظه بیشتری نیاز داشته باشید تنها مدل ۶S و ۶S Plus با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در نهایت باید گفت اگر شما به دنبال یک گوشی کوچک، با کیفیت دوربین فوق‌العاده، حافظه زیاد و در عین‌حال پرقدرت هستید، دو انتخاب پیش روی شماست: آیفون SE و آیفون ۶S

  1. این محصول ارزان نیست

مطمئنا با خواندن این عنوان متعجب نشده‌اید. چون اپل آیفون‌های ارزان قیمت نمی‌سازد. در واقع اپل هیچ چیز ارزان قیمتی نمی‌سازد. زمانی که آیفون ۵C در ابتدا شایعه شده بود سایت‌های اینترنتی با عنوان آیفون ارزان قیمت پر شده بودند. در صورتی که بعدا این دستگاه با قیمت ۳۴۹ دلار آن هم تنها برای مدل ۱۶ گیگابایتی، روانه بازار شد.

اگر قدرت کم سخت افزاری آیفون ۵C را با توجه به قیمت آن در نظر بگیریم، آن‌گاه می‌توان گفت که آیفون SE دارای قیمت منصفانه‌ای است. اما باز هم طبق هیچ استانداردی نمی‌توان گفت که مدل SE ارزان قیمت است.

آیفون SE

در مقایسه با آیفون ۶S که با قیمت ۶۴۹ دلار شروع می‌شود، شما باید برای مدل SE 16 گیگابایتی ۳۹۹ دلار و برای مدل SE 64 گیگابایتی ۴۹۹ دلار پرداخت کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید اپراتور خود را انتخاب کنید که هزینه آن برای مدل پایه SE در ایالات متحده ۱۳٫۳۰ دلار درماه و برای آیفون ۶S، مبلغ ۲۱٫۶۴ دلار در ماه است.

آیا خرید آیفون SE توصیه می‌شود؟

بدون شک آیفون SE مورد پسند تعداد زیادی از مردم واقع خواهد شد، به خصوص آن دسته از افرادی که مدل‌های ۴٫۷ اینچی را بسیار بزرگ احساس می‌کنند و سال‌ها در انتظار بازگشت به مدل ۴ اینچی بوده‌اند.

اگر شما نیاز به یک آیفون کوچک دارید که در عین حال قدرتمند نیز باشد و هم‌چنین از نبود فناوری ۳D Touch و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی رنج نمی‌برید، آیفون SE می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما اگر مشتاق به داشتن جدیدترین و بهترین گجت‌ها هستید، به خاطر داشته باشید که اپل تصمیم دارد از آیفون ۷ در ماه سپتامبر رونمایی کند.

اگر شما دوست دارید آیفونی داشته باشید با صفحه نمایش بزرگتر، همراه با آخرین امکانات و یک حافظه جانبی با ظرفیت بیشتر یا اینکه به بهترین دوربینی که تاکنون توسط اپل ارائه شده، نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما این است که به جای آیفون SE بهتر است از مدل ۶S Plus استفاده کنید.

منبع: makeuseof

ارسال نظر