۵ کانسپت فراموش نشدنی از فورد

برخی از کانسپت های کمپانی فورد هرگز وارد خط تولید نشدند و یا اگر وارد شدند دارای تغییراتی بودند، زیبایی و آینده نگر بودن در این کانسپت ها مهمترین حسی بود که به بینندگان القا می شد.

۵ کانسپت فراموش نشدنی از فورد

کلیک- وقتی به ۵ کانسپت Airstream، Mighty Tonka، Giugiaro Mustang، GT90 و GT فورد نگاه می کنیم همان چیزی را که در قاموس اصیل فورد آمریکایی همواره دیده ایم، می بینیم، قدرت، برتری ظاهری و آینده نگری ، با مروری بر این ۵ کانسپت فراموش نشدنی می خواهیم شما را با جزئیات بیشتری از این کانسپت ها آشنا کنیم.

۱- کانسپت Airstream

هدف کمپانی فورد برای نشان دادن این کانسپت، رونمایی از کراس اوور آینده‌نگرانه که از تریلرهای Airstream الهام گرفته شده بود.وقتی این خودرو در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۷ رونمایی شد توجه خبرنگاران را جلب کرد. با این خودروی مفهومی، فورد همچنین از آن به عنوان فرصتی برای پیش‌نمایش سیستم سلول سوختی هیدروژن پلاگین هیبرید استفاده نمود.

ولی تقریباً ۱۰ سال بعد فورد هنوز فاقد خودروی سلول سوختی هیدروژنی در بازار است ولی جالب است که عناصر قطعی این کانسپت در مدل‌های تولیدی دیده شده است. برای مثال فورد فلکس که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد دارای فرم کلی جعبه‌ای شبیه این کانسپت بود.

Airstream ford

۲- کانسپت Mighty Tonka

وقتی فورد می‌خواست که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۲ برجسته باشد از این کانسپت رو نمایی کرد و کاملا هم موفق بود و همین کار را نیز انجام داد.تراک های Tonka را به یاد دارید که رنگ‌آمیزی زرد داشتند، فورد نیز با کانسپت Mighty Tonka F-350 که رنگ‌آمیزی زرد داشت و قوای محرکه‌ای جدید در زیر کاپوت دیده می‌شد به میدان آمده بود.

عناصر و جزئیات طراحی این خودروی مفهومی را هنوز هم می‌توان در تراک های امروزی فورد مشاهده نمود. این خودرو در هنگام رونمایی دارای چراغ‌های جلوی LED بود، چیزی که در خودروهای امروزی بسیار عادی شده است.

ford mighty

۳-کانسپت Giugiaro Mustang

طراح ایتالیایی جیوجیارو نسخه‌ی مخصوصی از فورد موستانگ عرضه کرد و همگان را در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۶ سورپرایز کرد. گرچه کانسپت جیوجیارو موستانگ کانسپت شاید دست‌پرورده‌ی مستقیم فورد نباشد اما کار طراح ایتالیایی بسیار به واقعیت نزدیک شد.

Ford Mustang Giugiaro

۴- کانسپت GT90

منتقدین معتقدند که کانسپت GT90 یکی از بهترین خودروهای مفهومی کل دوران است. اولین بار این خودرو در نمایشگاه خودروی دیترویت ۱۹۹۵ ظاهر شد. این کانسپت دارای پیشرانه‌ای در وسط بود و در واقع از قطعاتی مشترک با جگوار سود می‌برد و آن زمان نیز جگوار تحت تملک فورد قرار داشت.

نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری چهار توربویی با قدرت ۷۲۰ اسب بخار بود. برخلاف دیگر خودروهای مفهومی که پس از مدتی از یاد می‌روند،GT90 سال‌های بعد نیز در بازی‌های ویدئویی مدرن حضور داشت. یکی از بزرگترین تاسف هایی که وجود دارد این است که این خودرو هرگز به خط تولید راه نیافت.

GT90

۵- کانسپت GT

GT همان خودرویی است که هیچ گاه نمی توان از یاد برد، بدون شک GTیکی از بهترین‌ها در سالیان اخیر اس. فورد GT جدید با طراحی برجسته و استایل بارز آن با برخی از بهترین سوپرکارهای ایتالیایی قابل مقایسه می‌باشد. فورد با زیرکی خاصی این خودرو را در لندن به همه نشان داد و از خبرنگاران پرسید که این خودرو چه چیزی می‌تواند باشد. بسیاری از آن‌ها فکر کردند که این کانسپت کار مک لارن یا لامبورگینی است.فورد برای اینکه بتواند خاص بودن این خودرو را نشان دهد از هیچ کاری فروگذار نکرد، این خودرو به خاطر راه یافتن به خط تولید بیش از پیش قابل‌توجه است و موارد انحصاری زیادی دارد. فورد هر سال تنها ۲۵۰ دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت. بهترین نکته در مورد این کانسپت شباهت بسیار زیاد با نسخه‌ی تولیدی است.که بسیار حائز اهمیت است.

 Ford GT

ارسال نظر