پنجاه وشش اختراع باورنکردنی ناسا

ناسا برای اختراعات و دستگاه‌های فوق مدرن مشهور است که اغلب در دسترس عموم نیستند. با این حال ناسا اخیرا ۵۶ اختراع باورنکردنی را در معرض عموم گذاشته است. ناسا برخی از ناب‌ترین ایده‌های خود را به‌ نمایش گذاشت.

پنجاه وشش اختراع باورنکردنی ناسا

به گزارش کلیک، دنیل لاکنی از بخش برنامه انتقال فناوری ناسا گفت با در دسترس ساختن این فناوری‌ها، به ساخت یک حوزه جدید کمک می‌کنیم که مجدد آمریکا را در راس ساخت فناوری بالا و رقابت اقتصادی قرار خواهد داد.

ناسا امیدوار است که انتشار این اختراعات باعث ساخت یک رابطه قوی با صنایع خصوصی ایجاد کند با این امید که در برخی پروژه‌های شگفت‌انگیز همکاری داشته باشند، مانند آن‌هایی که قادر است بشر را به ورای منظومه شمسی برده و در سیارات دیگر سکنی گزیند.

aerogel

در حال حاضر ناسا با اسپیس اکس ارتباط برقرار کرده است. این شرکت فضایی خصوصی تا کنون سفرهای موفقی برای تحویل تجهیزات به پایگاه فضایی انجام داده است. ناسا همچنین با یک شرکت فضایی دیگر به نام هوا فضای بیگلو ارتباط برقرار کرده است. آن‌ها بدون شک برخی از نوآورانه‌ترین محصولات فضایی را تولید کرده‌اند که سفرهای فضایی را متحول می‌کند. به‌عنوان یک راه برای ایجاد امید به نوآوری‌های بیشتر در آینده، ناسا بسیاری از اختراعات خود را در دسترس مهندسین قرار داده است تا از آن استفاده کنند و احتمالا در آینده با ناسا نیز همکاری داشته باشند.

از اختراع تا انقلاب

اختراعات منتشر شده شامل برخی از فناوری‌های جذاب و پیشرو می‌شود. برخی از جذاب‌ترین‌های آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • "موتور رانشگر پلاسمای گردوخاک" یک سیستم نیرو محرکه جدید که از گرد و غبار فضایی الکترواستاتیکی به عنوان یک نیروی محرک استفاده می‌کند. این موتور مقدار زیادی از سوخت معمول مورد نیاز برای سفرهای فضایی طولانی‌مدت را حذف کرده و در عوض توسط گرد و غبار شارژ شده و رانشگر را تغذیه می‌کند تا در منظومه شمسی سفر کند.

engine

  • یک روش جذاب برای تبدیل ضایعات اکسید نیتروژن به کود. این فناوری می‌تواند برای سفرهای طولانی مدت فضایی ضروری باشد و زیست‌گاه‌های مریخ را حفظ کند.
  • یک روش برای کاهش نیروی امواج ضربه‌ای در لبه وسایل نقلیه مافوق صوت که به این وسایل امکان حرکت سریع‌تر بدون ایجاد خسارت را می‌دهد.
  • یک روش کم هزینه برای ساخت نانوتیوب‌های کربن با کیفیت که هزینه فعلی ۱۰۰۰ دلار به ازای هر گرم را به ۵۰ دلار کاهش می‌دهد.
  • طراحی یک سالن رانشگر: یک "تالار تخلیه متغیر مغناطیسی" که جهت جریان یک پس‌ُ سوز یا موشک نازل را به قدرت بهینه و سوخت بهینه تغییر می‌دهد.
  • یک آیروژل قوی: یک ماده که ۹۹ درصد آن هوا است و در مقابل گرمای سیاره مریخ مقاوم است و در عین حال سبک نیز هست.
  • یک موشک monopropellant که میزان اجزای متحرک را کاهش داده و از هیدروژن مایع برای رسیدن به "شتاب بالا و انگیزش بالا" استفاده می‌کند.

ناسا برخی از باورنکردنی‌ترین اختراعات خود را دسترس عموم گذاشته است تا طراحی آن را بهبود بخشند. اگر به پول و ابزار کافی دسترسی دارید می‌توانید به رایگان به این اختراعات دسترسی داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ناسا مراجعه کنید.

منبع: interestingengineering

ارسال نظر