اولین موبایل های ۵G در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

رسانه کلیک - مدیر اجرایی کوالکام اعلام کرد که اولین نسل تلفن‌های ۵G در سال ۲۰۱۹ در آسیا و آمریکا عرضه می‌شود.

اولین موبایل های ۵G در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

موبایل های ۵G آماده هستند تا به نسل بعدی تلفن‌های استاندارد وارد شوند. مدیر اجرایی کوالکام در روزهای گذشته اعلام کرد که تلفن‌های ۵G تا سال ۲۰۱۹ در آسیا و آمریکا عرضه می‌شوند.

«استیون مولنکوف» مدیر اجرایی برترین تولیدکننده تراشه جهان اعلام کرد که دلیل این عرضه زودهنگام تلفن‌های ۵G به بازار، افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان بوده و این برنامه‌ریزی از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۱۹ موکول شده است.

مولنکوف در حاشیه همایش فرانکفورت اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ اولین موبایل های ۵G بر روی قفسه فروشگاه‌ها خواهد بود. بدون شک شرکت‌های بزرگی مثل نوکیا، هواوی، اریکسون، سامسونگ و اپل اولین شرکت‌هایی هستند که برای ۵G شدن درخواست می‌دهند.

انتقال به شبکه داده‌های جدید بدون شک دریچه تازه‌ای از خدمات اینترنت را در اختیار کاربران می‌گذارد اما می‌تواند صنایع را هم به چالش بیاندازد.

اینترنت ۲G در اوایل دهه ۱۹۹۰ آمد، اینترنت ۳G حدود سال‌های ۲۰۰۰ و اینترنت ۴G در سال ۲۰۱۰ عرضه شد. حال اینترنت ۵G روند ارائه سریع‌تری را طی کرده است و به‌ جز تلفن‌ها و رایانه‌ها، این اینترنت بر روی ماشین‌ها و سایر تجهیزات هم ارائه می‌شود.

مدیرعامل اجرایی کوالکام اعلام کرد که نسل جدید اینترنت در کره جنوبی، ژاپن و آمریکا عرضه می‌شود و در حال حاضر اپراتورهایی این کشورها خود را برای ارائه این اینترنت آماده می‌کنند.

اینترنت ۳G و ۴G برای اولین بار در ژاپن و کره ارائه شد و پس‌ از آن آمریکا این اینترنت را وارد اپراتورهای تلفن همراه خود کرد.

گفتنی است؛ اپراتورهای زیادی تقاضای اینترنت ۵G را داشته‌اند و مسئولان کوالکام بر این باورند که ارائه زودهنگام این شبکه پیشرفته به رشد فناوری و صنعت کمک می کندخواهد کرد.

ارسال نظر