سرویس 5G در زمان عرضه اولیه سرعت بالایی ندارد

رسانه کلیک – زمان زیادی تا راه‌اندازی اولین سرویس 5G باقی نمانده است. یکی از اپراتورهای مخابراتی به تازگی اعلام کرده که در ابتدا این شبکه ارتباطی سرعت بالایی ندارد.

سرویس 5G در زمان عرضه اولیه سرعت بالایی ندارد

اپراتور مخابراتی T-Mobile قصد دارد اولین سرویس 5G خود را در سال جاری میلادی عرضه کند. بر اساس اعلام این اپراتور کاربران نباید در ابتدای عرضه سرویس‌ های 5G انتظار سرعت بسیار بالایی را از آن ها داشته باشند. به اعتقاد T-Mobile شبکه ارتباطی 5G در ابتدا تنها 25 تا 50 درصد سرعت بالاتری نسبت به LTE خواهد داشت.

تا به امروز اطلاعات زیادی در رابطه با سرویس 5G منتشر شده و همگی آن ها به سرعت بسیار بالاتر آن نسبت به LTE اشاره داشتند با این حال به نظر می رسد که در زمان عرضه اولیه این سرویس سرعت بالایی نداشته باشد.

زمانی که برای اولین بار شبکه ارتباطی LTE در دسترس کاربران قرار گرفت، این شبکه سرعت پایین تری نسبت به امروز داشت به همین علت T-Mobile انتظار دارد که شبکه ارتباطی 5G نیز چنین روندی را طی کند. در حال حاضر در برخی مناطق کاربران نمی توانند به حداکثر سرعت LTE دسترسی پیدا کنند.

T-Mobile در نظر دارد سرویس 5G را با برد بیشتری نسبت به دیگر اپراتورها ارائه کند که این امر باعث می شود کاربرانی که در فاصله دورتری قرار دارند سرعت پایین تری را تجربه کنند.

مسلما زمانی که این سرویس عرضه شود کاربرانی که نزدیک به مراکز T-Mobile قرار داشته باشند در سرعت خود بهبودهایی را تجربه می کنند. کاربرانی که در مناطق خارج از شهر سکونت داشته باشند سرعت ارتباط آن ها نسبت به شبکه ارتباطی LTE افزایش سرعت نخواهد داشت.

T-Mobile در نهایت اعلام کرده که سرویس 5G نسبت به 4G می تواند در آینده پیشرفت بیشتری داشته باشد و اپراتورهای مخابراتی می توانند آن را بهبود دهند. انتظار می رود در سال های آینده این شبکه ارتباطی بتواند به سرعت بالایی دست پیدا کند.

ارسال نظر