استارتاپ تریگر ۵: فرصتی برای تحقق ایده ها

پنجمین استارتاپ تریگر دانشگاه شریف، دیروز ۱۵ مرداد ماه برگزار شد.استارتاپ تریگر دانشگاه شریف که یک رویداد آموزشی-رقابتی فشرده است، به مدت ۶ روز و با هدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است، امروز ۱۵ مرداد در دانشگاه شریف برگزار شد.

استارتاپ تریگر ۵: فرصتی برای تحقق ایده ها

به گزارش کلیک، استارتاپ تریگر دانشگاه شریف که یک رویداد آموزشی-رقابتی فشرده است، به مدت ۶ روز و با هدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است، امروز ۱۵ مرداد در دانشگاه شریف برگزار شد.
در این رویداد آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به استارتاپ، در کارگاه‌های آموزشی به شرکت کنندگان ارایه شد. هم‌چنین امکان تیم سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست‌ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.
این رویداد که از ۴ روز قبل شروع به کار کرده بود، در ۴ روز ابتدایی ۴ کارگاه برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده بود که ۲ عنوان به صورت عمومی و ۲ عنوان دیگر به صورت تخصصی برگزار شده بود. شرکت‌کنندگان این رویداد این فرصت را داشتند که با افراد توانمند و هم چنین با ایده‌های دیگران آشنا شوند. آن‌ها می‌توانستند به تیم خود اعضای جدید اضافه کنند و یا به تیم‌های دیگر با ایده‌های متفاوت بپیوندند.
مسعود حاج هادیان، دبیر این رویداد به خبرنگار کلیک گفت:«ما حدودا دو سال است که این رویداد را به شکل فصلی در ۵ دوره برگزار کرده‌ایم. اما مزیتی که پنجمین دوره از استارتاپ تریگر داشت این بود که ما از قبل برای بچه ها نشست‌ها و کارگاه‌هایی تخصصی در حوزه Fintech(تکنولوژی مالی) برگزار کردیم که در دنیا افراد شرکت کنند و پیش ثبت نامی انجام شد، رزومه هایشان بررسی شد و سوالاتی از آن‌ها پرسیده شد. کسانی که شرایط ما را داشتتند، مثلا شرط سنی، که بین بیست تا سی و پنج سالگی بود، توانستند وارد شوند و هفتاد نفر شرکت کننده قطعی داشتیم. از این هفتاد نفر شانزده تیم فین تکی تشکیل شد. بعد از رویداد نیز نشست‌ها و کارگاه‌هایی برگزار می کنیم که اگر ایده‌ افراد هنوز به مرحله پختگی نرسیده، بتوانند مشاوره بگیرند و راهنمایی شوند.»

در آخرین روز این رویداد، شرکت کنندگان تنها ۵ دقیقه فرصت داشتند تا ایده و خودشان را برای شریک احتمالی کاری خود در آینده، توضیح دهند.

برندگان این دوره از استارتاپ تریگر و ایده‌های برگزیده شان:

- تیم اول: Bite Coin
Bite Coin یک کیف پول مجازی است که می‌خواهد دنیای مارکتینگ را در اپلیکیشن‌های موبایل تغییر دهد. به کمک اپلیکیشن Bite Coin افراد می‌توانند به سایر اپلیکیشن‌ها دسترسی یافته و سپس سکه دریافت کنند و آن‌ها را هزینه کنند.

- تیم دوم : شاخص
استارتاپ شاخص استراتژی‌های معاملاتی را به کد تبدیل می‌کند. به کمک شاخص می‌توان موقعیت‌های خرید و فروش سهام را به صورت خودکار تشخیص داد. شاخص با ایجاد این بستر امکانات زیر را برای معامله‌گر فراهم می‌کند:
- بک تست گرفتن استراتژی روی نمادهای موجود
- مقایسه میزان موفقیت استراتژی در هر نماد
- اطلاع‌رسانی در زمان وقوع سیکنال‌ها درکل نمادها
- خودکار کردن معاملات بر مبنای استراتژی

- تیم سوم: Zulutu
Zulutu استارتاپی است که می‌خواهد گیفت کارت مجازی بفروشد. افراد و یا سازمان‌ها برای مناسبت‌های مختلف در هر زمان می توانند از امکانات این سایت برای اهدای هدیه استفاده کنند.
لازم به ذکر است طراحی، برنامه ریزی و برگزاری رویداد استارتاپ تریگر توسط ستاک (ستاد توسعه ایده های کارآفرینانه) دانشگاه شریف است.

عکس: علی اسلامی

ارسال نظر