۷ گوشی هوشمند برتری که در نیمسال دوم ۲۰۱۶ معرفی می‌شوند

تاکنون که چیزی در حدود چهار ماه از سال ۲۰۱۶ میلادی گذشته، شاهد رونمایی از گوشی‌های هوشمند متعدد و با کیفیتی بودیم. حال قصد داریم که نگاهی به ۷ گوشی هوشمند برتری بیاندازیم که در آینده و طی شش ماه دوم سال ۲۰۱۶ رونمایی می‌شوند!

۷ گوشی هوشمند برتری که در نیمسال دوم ۲۰۱۶ معرفی می‌شوند

به زودی شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ یا همان اصطلاحا نیمسال اول ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد. طی چند ماه نخست این سال میلادی، شاهد رونمایی از گوشی‌های هوشمند بسیار با کیفیت و خوبی بودیم. محصولاتی نظیر دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge سامسونگ، جی ۵ ال‌جی و می ۵ شیائومی از جمله محصولات برتری بودند که طی چند ماه نخست سال ۲۰۱۶ رونمایی شدند.

اما در آینده و طی شش ماه دوم سال ۲۰۱۶ نیز شاهد معرفی محصولات جدید و با کیفیت دیگری خواهیم بود. ما در این مقاله قصد داریم که ۷ گوشی هوشمند برتری که طی نیمسال دوم ۲۰۱۶ انتظار رونمایی از آن‌ها را می‌کشیم را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. دقت داشته باشید که ۷ گوشی نامبرده شده برترین و با کیفیت‌ترین محصولاتی خواهند بود که توجه هر کاربری را به سمت و سوی خود جلب می‌کنند.

گوشی هوشمند وان‌پلاس ۳

کمپانی وان‌پلاس تقریبا به طور رسمی تایید کرده که پرچمدار جدیدش با نام اختصاصی وان‌پلاس ۳ (OnePlus 3) معرفی می‌شود. این شرکت اعلام کرده که وان‌پلاس ۳ احتمالا طی ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ رونمایی می‌شود. شرکت وان‌پلاس مدعی شده که در طراحی گوشی هوشمند وان‌پلاس ۳ از سبکی کاملا متفاوت نسبت به سبک طراحی دو گوشی وان‌پلاس ۱ و وان‌پلاس ۲ استفاده می‌کند، بنابراین احتمالا این محصول از نظر ظاهری کاملا منحصر به فرد طراحی می‌شود.

۱

به طور کلی سری پرچمداران کمپانی وان‌پلاس محصولاتی با کیفیت و رده بالا و در عین حال مقرون به صرفه هستند. پیش بینی شده که گوشی هوشمند وان‌پلاس ۳ با قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار روانه بازار شود و به رقیبی جدی برای سایر محصولات اندرویدی رده بالا تبدیل گردد. هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با این گوشی منتشر نشده، اما پیش بینی می‌کنیم که این محصول به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام و صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی مجهز شود. همچنین سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این دستگاه هم اندروید ۶٫۰ مارشمالو خواهد بود.

پرچمدار جدید سری Moto X لنوو

همانطور که می‌دانید کمپانی لنوو در سال ۲۰۱۴ شرکت موتورولا را خریداری کرد و هم اکنون موتورولا زیرمجموعه‌ای از شرکت لنوو محسوب می‌شود. بدون تردید لنوو علاوه بر دو نسخه جدید گوشی‌های سری Moto G و Moto E خود قصد رونمایی از یک محصول پرچمدار دیگر را نیز دارد. چندی پیش اطلاعات مربوط به گوشی هوشمندی با نام Moto X3 فاش شده بود که به نمایشگری ۵٫۵ اینچی و اسکنر اثر انگشت مجهز می‌شود. احتمالا در آینده نزدیک شاهد رونمایی از این گوشی هوشمند خواهیم بود و شاید این محصول پرچمدار بعدی سری محصولات Moto کمپانی لنوو باشد.

به طور کلی لنوو در سال ۲۰۱۶ از نسخه جدید سری محصولات Moto خود رونمایی نکرده و بدون تردید در آینده شاهد معرفی یک گوشی هوشمند رده بالا از سوی این شرکت خواهیم بود. هنوز مشخص نشده که این گوشی دقیقا چه نام دارد اما در هر صورت ما برای رونمایی از این محصول لحظه‌شماری می‌کنیم.

فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ

فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ هم از جمله محصولات برتری است که طی شش ماه دوم سال ۲۰۱۶ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. چندی پیش گفته شد که سامسونگ قصد دارد این محصول را طی ماه جولای معرفی کند، اما اگر نگاهی به تاریخچه رونمایی سامسونگ از سری محصولات گلکسی نوت بیاندازید متوجه می‌شوید که احتمالا گلکسی نوت ۶ طی ماه آگوست تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ معرفی می‌شود. هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با این فبلت منتشر نشده، اما تقریبا هر روز یک خبر غیر رسمی از این محصول ارائه می‌شود. سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ از جمله محصولات پرطرفدار اندرویدی محسوب می‌شوند و فبلت گلکسی نوت ۶ این شرکت هم محصولی است که در سال ۲۰۱۶ برای رونمایی از آن لحظه‌شماری خواهیم کرد.

۲

طبق گزارشات به دست آمده، احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به صفحه نمایشی ۵٫۷ اینچی و نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD مجهز می‌شود. رم آن ۶ گیگابایتی بوده و سیستم روی چیپ (SoC) اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ در آن به کار گرفته می‌شود. برخی از شایعات پیشین هم خبر از تجهیز احتمالی این فبلت به تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ و اسکنر عنبیه چشم کاربر نیز داده‌اند.

آیفون ۷ اپل

بدون تردید دوستداران کمپانی اپل و سری محصولات آیفون این شرکت منتظر هستند تا طی نیمسال دوم ۲۰۱۶ اپل رسما از آیفون ۷ خود پرده‌برداری کند. تا کنون شایعات نسبتا زیادی در رابطه با آیفون ۷ اپل نیز منتشر شده و در برخی از آن‌ها اشاره به بهره‌مندی این محصول از دوربین اصلی دوگانه شده است. همچنین گفته شده که آیفون ۷ اپل از استاندارد ضد آب بهره‌مند می‌شود.

۳

بدون تردید کمپانی اپل آیفون ۷ خود را به تراشه A10 مجهز می‌کند. این محصول احتمالا به صفحه نمایشی ۴٫۷ اینچی و با وضوح تصویر ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل نیز مجهز می‌شود. انتظار داریم که اپل آیفون ۷ را طی ماه سپتامبر امسال به طور رسمی معرفی نماید.

آیفون ۷ پلاس اپل

آیفون ۷ پلاس اپل هم بدون تردید در کنار آیفون ۷ معرفی می‌شود. این آیفون از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر احتمالی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره‌مند شده و به استاندارد ضد آب IP68 نیز مجهز می‌شود. تراشه آن سیستم روی چیپ A10 اپل بوده و رم دستگاه احتمالا ظرفیت ۳ گیگابایتی خواهد داشت.

نکسوس جدید گوگل

آخرین محصول برتری که احتمالا طی شش ماه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود، نکسوس یا نکسوس‌های جدید کمپانی گوگل محسوب می‌شوند. گوگل سال گذشته از دو نکسوس جدید با نام‌های نکسوس ۶P و نکسوس ۵X رونمایی کرد و این احتمال وجود دارد که امسال هم دو نکسوس جدید را معرفی کند. نکسوس جدید گوگل بدون تردید اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به سیستم عامل اندروید N مجهز می‌شود. در سال ۲۰۱۵، گوگل برای تولید نکسوس ۵X با شرکت ال‌جی وارد همکاری شد و نکسوس ۶P را برای اولین بار با همکاری با شرکت چینی هوآوی تولید کرد. نتیجه به دست آمده کاملا رضایت بخش بود و نکسوس ۶P گوگل ا نظر کیفیت محصولی فوق‌العاده شد. حال این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۱۶ هم شاهد همکاری مجدد دو کمپانی گوگل و هوآوی به منظور تولید یک نکسوس جدید باشیم.

۴

البته در این بین خبرهایی مبنی بر همکاری احتمالی اچ‌تی‌سی و گوگل نیز منتشر شده است. به واقع شرکت اچ‌تی‌سی در این بازه زمانی و شرایط کنونی به همکاری این چنینی با شرکت گوگل نیاز مفرط دارد. تا کنون خبرهایی زیادی در رابطه با نکسوس بعدی گوگل منتشر نشده، اما احتمالا این نکسوس به قابلیت فورس تاچ مجهز می‌شود چرا که گوگل قصد دارد این قابلیت را به طور پیش فرض در سیستم عامل اندروید N ارائه کند. طبق پیش بینی‌های انجام شده، احتمالا نکسوس یا نکسوس‌های جدید گوگل طی ماه سپتامبر یا اکتبر رونمایی می‌شوند.

منبع:

phonearena

ارسال نظر