۶ لپ تاپ برتر با سیستم عامل ویندوز ۱۰( بخش اول)

سیستم عامل ویندوز ۱۰ که جدید ترین نسخه سیستم عامل ویندوز است اگر توانسته است تا کنون نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند اما برخی از کاربران نیز نه تنها روی خوش نشان نداده اند بلکه ادعا کرده اند که این سیستم عامل روی لپ تاپ های آن ها به خوبی کار نمی کند. برای آشنایی این دسته از کاربران در این مطلب و مطلب بعدی به معرفی ۶۰ لپ تاپ برتر با سیستم عامل ویندوز ۱۰ را معرفی می کنیم.

۶ لپ تاپ برتر با سیستم عامل ویندوز ۱۰( بخش اول)

کلیک- این مسئله که امروزه لپ تاپ ها توانسته اند به صورت گسترده ای جایگزین پی سی و کامپیوترها شخصی شوند بر هیچ کس پوشیده نیست. در واقع چون این لپ تاپ ها به اندازه کافی کوچک هستند و از طرفی قابل حمل هستند این امکان را به کاربران می دهند تا در هر جایی بتوانند از آن ها استفاده کنند و بنابراین کاربران زیادی برای انجام کارهای روزانه خود از آن ها استفاده می کنند. صفحه نمایش این لپ تاپ ها آن قدر بزرگ هست که کاربر به راحتی بتواند از آن برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کند و ساعت هایی را بدون خستگی پشت این لپ تاپ بگذراند. حتی بعضی از کاربران که عادت دارند هنگام خواب فیلم تماشا کنند یا کتاب مطالعه کنند به راحتی می توانند لپ تاپ خود را به تختخواب برده و هنگام خواب از آن استفاده کنند.

اما این ها موارد جدیدی از مزیت های استفاده از لپ تاپ نیست بلکه چیزی که مهم است این مسئله است که لپ تاپ هایی که در آن ها از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می شود قابلیت های جدیدی در اختیار کاربران قرار می دهند که این قابلیت ها فراتر از چیزهایی است که تا کنون به آن ها اشاره شده است.

یکی از قابلیت های مهم ویندوز ۱۰ که آن را از نسخه های قبلی ویندوز متمایز می کند عدم وابستگی این سیستم عامل به سخت افزار دستگاهی است که روی آن نصب شده است. هر چند برای استفاده از قابلیت ورود با اثر انگشت و یا شناسایی چهره با دوربین برای ورود به سیستم عامل دستگاه باید مجهز به اسکنر اثر انگشت و یا دوربین باشد.

بیشتر لپ تاپ هایی که با سیستم عامل ویندوز ۱۰ به بازار عرضه می شوند از جمله لپ تاپ هایی هستند که دارای صفحه نمایش لمسی هستند. بیشتر بخش های سیستم عامل ویندوز ۱۰ از قابلیت لمسی صفحه نمایش پشتیبانی می کنند به راحتی با این قابلیت سازگار هستند. از جمله قابلیت های منحصر به فرد ویندوز ۱۰ قابلیت تعامل با داده های موبایل یا همان شبکه موبایل است. درست شبیه قابلیت اتصال گوشی به شبکه تلفن همراه. آخرین نسل پردازنده های اینتل قابلیت نگهداری شارژ بیشتر برای باتری دارند و. از طرفی هرگز باعث نمی شوند که لپ تاپ بیش از حد داغ شود. این لپ تاپ ها معمولا نسبت به سایر لپ تاپ ها باریکتر هستند و از نظر وزن نیز سبک تر هستند.

در ادامه به معرفی لپ تاپ هایی می پردازیم که در کلاس خود به عنوان برترین لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ شناخته شده اند.

  • Dell XPS 13

این لپ تاپ که از همان لحظه معرفی توانست توجه و تشویق بسیاری از کاربران را به خود جلب کند توسط شرکت معروف Dell طراحی و ساخته شده است. این لپ تاپ از جمله جدیدترین لپ تاپ های ساخت شرکت Dell است که توانست کاربران زیادی را شیفته خود کند. بدنه این لپ تاپ ها از جنس فیبر کربن و همچنین آلومینیوم است. لبه های نسخه های قدیمی لپ تاپ های Dell معمولا به شکل انحنا دار طراحی می شدند در حالی که لبه های لپ تاپ Dell XPS 13 به صورت زاویه دار طراحی شده اند. وب کم این لپ تاپ ها در پایین صفحه نمایش تعبیه شده است که به نظر می رسد بهترین مکان برای قرار گیری وب کم در لپ تاپ ها باشد. به همین دلیل لبه های این لپ تاپ بسیار باریک طراحی شده اند. Dell این فناوری را InfinityEdge نامیده است. اما سخت افزار بکار رفته در این لپ از جمله به روز ترین سخت افزارهای دنیا محسوب می شوند. در این لپ تاپ از پورت ها یا ورودی های Thunderbolt استفاده شده است. ویژگی این ورودی ها در واقع سرعت انتقال فایل های موسیقی و عکس بین لپ تاپ و یو اس بی یا سایر دستگاه های متصل به لپ تاپ است. همچنینی برای پردازنده لپ تاپ های Dell XPS 13 از پردازنده های نسل ۷ اینتل استفاده شده است. هرچند قدرت و سرعت پردازش در این پردازنده بسیار بالا است اما هرگز داغ نمی کند. با هر بار شارژ باتری این لپ تاپ کاربر می تواند تا ۱۳ ساعت بدون وقفه با آن کار کند. صفحه نمایش بکار رفته در ساخت این لپ تاپ از نوع UltraSharp است که دارای تصویر شفاف و خارق العاده ای است. قیمت این لپ تاپ ها از ۷۹۹ دلار شروع می شود.

تصویر داخل متن 1

  • Lenovo ThinkPad X1 carbon

این لپ تاپ یکی از لپ تاپ هایی است که برای صاحبان مشاغل و تاجران بسیار مناسب است. لنوو این لپ تاپ را به عنوان سبکت ترین لپ تاپ ۱۴ اینچی معرفی کرده است. بعضی از قسمت های این لپ تاپ از جنس کربن ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. در این لپ تاپ از پردازنده های نسل ۶ اینتل که شمال ۷ پردازنده است استفاده شده است. در این لپ تاپ به جای استفاده از صفحه نمایش با وضوح تصویر بالا لننو سعی کرده است از صفحه نمایشی با رزولیشین ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ استفاده کند که کیفیت تصویر آن دو برابر کیفیت تصویر صفحه نمایش های اچ دی است. مدت زمان نگهداری شارژ در این لپ تاپ برای هر بار شارژ ۱۱ ساعت بدون وقفه است. نکته قابل توجه در خصوص این لپ تاپ وزن سبک آن است که در حدود ۶/۲ پوند است. این لپ تاپ از نظر امنیت از جمله ایمن ترین لپ تاپ ها شناخته شده است. در این لپ تاپ از چیپ TPM استفاده شده است که باعث بالا رفتن میزان امنیت در این لپ تاپ ها می شود. همچنین اسکنر اثر انگشت استفاده شده که با اپلیکیشن Windows Hello برای ورود به سیستم عامل در تعامل است می تواند به عنوان یک ابزار برای حفظ امنیت بیشتر شناخته شود. با استفاده از قابلیت بی سیم یا Wireless می توان این لپ تاپ به سایر دستگاه های دیگر متصل کرد. این لپ تاپ تا کنون در بازار با قیمتی در حدود ۱۱۴۲ دلار به فروش می رسد.

تصویر داخل متن 2

در مطلب بعدی به معرفی ۸ لپ تاپ برتر دیگر که بر روی آن ها سیستم عامل ویندوز ۱۰ نصب شده است خواهیم پرداخت.

ارسال نظر