نگاهی به دوربین جدید کنون؛ ۶D Mark II

کلیک - تقریبا چهار سال پس از عرضه دوربین فول فریم اقتصادی ۶D توسط کنون، جانشین آن با نام ۶D Mark II معرفی شد. در این دوربین شاهد ارتقاهای متعددی در بخش های مختلف دستگاه هستیم، اگرچه فقدان توانایی فیلمبرداری ۴k در چنین دوربینی، اندکی ناامید کننده است.

نگاهی به دوربین جدید کنون؛ ۶D Mark II

بهبود های سنسور ۶D Mark II، اولین و البته مهمترین نکته این دستگاه نسبت به برادر پیشین است. جایی که شاهد استفاده از سنسور ۲۶٫۲ مگاپیکسلی به جای ۲۰٫۲ هستیم و پردازنده Digic 7 کنون، تکمیل کننده این پازل است. پازلی که با آن می‌توانید تا ۶٫۵ فریم در ثانیه عکسبرداری کنید و تا قبل از پر شدن حافظه موقت دوربینتان ۱۵۰ عکس در فرمت JPEG و ۲۱ عکس در فرمت RAW گرفته باشید.

سیستم فوکس اتوماتیک ۴۵ نقطه ای و dual-pixel کنون در ۶D Mark II موجب سرعت بیشتر فوکوس دستگاه مخصوصا در مود liveview می‌شود و از طرفی، افزایش قابل توجه بیشینه ISO که از ۲۵۶۰۰ به ۴۰۰۰۰ افزایش یافته است باعث می‌شود تا تصاویر روشن تری در شرایط نوری ضعیف حاصل شود. البته این مقدار تا ۱۰۲۴۰۰ نیز قابل افزایش است.

۶D Mark II

صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش، دیگر پیشرفت قابل توجه ۶D Mark II نسبت به ۶D است که موجب راحتی هرچه بیشتر تصویربرداری سلفی و فوکوس در حین فیلمبرداری است. همچنین، بلوتوث ۴ و NFC نیز در کنار WiFi قرار گرفته اند تا تنوع مناسبی را در بخش فناوری های ارتباطی شاهد باشیم.

افزایش وزن ۵ گرمی نسبت به ۶D و مقاومت در برابر آب و هوای مرطوب از دیگر نکات ۶D Mark II هستند. اما از اینها که بگذریم، به خبر بد و مشمئز کننده ای برخورد خواهیم کرد، و آن خبر چیزی نیست جز عدم توانایی فیلمبرداری ۴K. بله، فیلمبرداری ۶D Mark II نهایتا به ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم در ثانیه ختم می‌شود و این موضوع برای یک دوربین فول فریم دو هزار دلاری سال ۲۰۱۷ اصلا چیز جالبی نیست. شاید کنون چنین با خود فکر کرده باشد که کسانی که خواهان چنین کیفیتی هستند احتمالا به سراغ ۵D Mark IV سه هزار و پانصد دلاری خواهند رفت.

۶D Mark II

البته از سویی دیگر خوشبختانه نزدیکترین رقیب قیمتی ۶D Mark II که دارای فیلمبرداری ۴k باشد، ۶۰۰ دلار از آن گران تر است و باعث فروکش کردن نسبی اعتراض ما نسبت به کنون می‌شود.

EOS 6D Mark II تا یک ماه دیگر عرضه خواهد شد و با بدنه خالص ۱۹۹۹ دلار، با لنز EF 24-105 f/3.5-5.6 دو هزار و پانصد دلار و با EF 24-105mm f/4.0 سه هزار و صد دلار قیمت خواهد داشت.

ارسال نظر