7 واقعیت جالب در مورد عملکرد Moto 360 Sport

ساعت هوشمند جدید و زیبای موتورولا بنام Moto 360 Sport این هفته به دست ما رسید.این محصول هم اکنون در انگلستان به قیمت 219پوند در دسترس می باشد و در هفتم ژانویه در آمریکا به قیمت 299دلار عرضه خواهد شد.

7 واقعیت جالب در مورد عملکرد Moto 360 Sport

به گزارش کلیک ، هنوز در مورد عرضه محصول و قیمت آن در استرالیا خبری در دست نداریم.اما در آنجا نیز به قیمت تقریبی 420دلار استرالیا خواهد بود.
اوایل ژانویه آینده یک بررسی مفصل به همراه تستهای گسترده و کاربردی از این ساعت را خواهیم داشت, اما در حال حاضر من قصد دارم برخی واقعیات و ویژگی های اولیه را درباره آن بهمراه شما مورد بررسی قرار دهم.
سرعت بسیار خوب و مناسب در دریافت سیگنال GPS
Moto 360 Sport دومین اسمارت واچ اندرویدی دارای سیگنال دریافت GPS می باشد(نخستین آنها Sony Smartwatch 3 بود).این ویژگی به آن اجازه می دهد که سرعت و مسافت طی شده شما را در هنگام دویدن بدون اینکه به اسمارت فون خودتان احتیاج داشته باشید به شما نمایش دهد.
سیگنال GPS توسط این ساعت در ضلع شرقی منهتن در کمتر از یک دقیقه دریافت گردید. این ساعت لوکیشن مرا چندثانیه سریعتر از Garmin Forerunner 630(اسمارت واچ دیگری که آن را تست کردم) دریافت کرد.
ردیاب آن به تست بیشتری نیاز دارد
امکان دارد که تست کردن ساعتهای مجهز به GPS در نیویورک کمی دچار مشکل شود. چرا که آسمان خراش های این شهر سیگنال های دریافتی را تضعیف می کنند. Moto 360 Sport در طول دوبار تست ابتدایی من هرگز سیگنال GPS را بطور کامل از دست نداد اما در کل در حدود یک بیت قرار داشت. که این موضوع بر روی مقادیر ارائه شده برای هر دو مورد سرعت و مسافت موثر بود.صفحه نمایش The Moto 360 Sport حتی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید واضح و قابل رویت باقی بماند.
صفحه نمایش جذاب
Moto 360 Sport نخستین ابزار مجهز به یک صفحه نمایش مرکب می باشد که ترکیبی است از یک صفحه نمایش زیرین سنتی و قدیمی LCD(به مانند همان صفحه نمایش بکار گرفته شده در اسمارت واچ ها و گوشی های معمولی) و یک صفحه نمایش بیرونی منعکس کننده(Reflective). این مسئله باعث می شود که صفحه نمایش آن حتی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید هم قابل رویت باشد. این واقعا شگفت انگیز بنظر می رسد.من که هیچ مشکلی در طول آزمایشهای خودم نداشتم. صفحه آن در فضای درونی ساختمان بسیار درخشان و پرطراوت بوده و حتی در فضای بیرون نیز کاملا واضح باقی ماند. واقعا عالیه موتو!
با این وجود تنها شکایتی که من در ارتباط با صفحه نمایش آن دارم این است که یک سری انحرافات و پیچ و تاب های مرموز و نامشخص در طول گوشه های آن وجود دارد.این مسئله ای بود که من در گزارش خودم در رابطه با Moto 360 معمولی نیز به آن اشاره کردم.
عمر باتری آن مشکل ساز خواهد بود
باتری این دستگاه باید هر روز شارژ شود. یک گشت و گذار 30دقیقه ای با GPS میزان شارژ آن را به 85درصد کاهش داد.با اینکه این ساعت از یک باتری اتمی بهره می برد, اما میزان شارژدهی آن با فرض روشن ماندن سیگنال GPS در حدود 3 تا 4 ساعت حدس زده می شود( این در حالی است که Garmin در حالت روشن بودن GPS تا 16 ساعت و در حالت نرمال(حالت ساعت) حتی تا سه هفته قدرت شارژدهی دارد.). اخیرا همه چیز به وسیله خاصیت لمسی کنترل می شود, که برای استفاده در هنگام دویدن زیاد مناسب بنظر نمی رسد.
هیچ دکمه فیزیکی مزاحمی وجود ندارد
فقط یک دکمه در محل مربوط به ساعت دو قرار دارد, که تنها عملکرد آن بازگرداندن شما به صفحه اصلی(Home Screen) می باشد. همه چیز توسط خاصیت لمسی کنترل می شود.که برای استفاده در حین دویدن زیاد مطلوب به نظر نمی رسد. به منظور مکث کردن ساعت باید دوبار روی صفحه آن ضربه بزنید. این موضوع در حین یک دوندگی با یک سرعت متوسط بسیار آزار دهنده و مزاحم می نماید.
آیا باید در زیر باران و یا در هنگام شنا ساعتمان را دربیاوریم؟؟
درست است. شما نمیتوانید ساعت Moto 360 Sport خودتان را در هنگام بارندگی یا در استخر دستتان کنید. Garmin و Polar هردو در این مورد نمره ای در حدود 5 ATM دریافت کردند که هم برای زمان بارندگی و هم زمان شنا مناسب می باشد.
من برای اینکه ارزش آن را بفهمم, Moto 360 Sport را در زیر باران دست کردم و هیچ مشکلی هم ندیدم. یه نظر می رسد که اگر شما یکبار بطور اتفاقی آنهم برای مدتی کوتاه فراموش کنید که ساعتتان را از دستتان دربیاورید مشکل خاصی ایجاد نشود اما بهترین کار این است که آن را از دستتان خارج کنید.

بنظر می رسد که The Moto 360 Sport در زیر بارش باران قابل استفاده نباشد, با این وجود توانست در این تست خیس شدن با صابون سالم بماند.
معایب و کاستی ها
این ساعت بطور اتوماتیک مسافت طی شده در هر مایل را ثبت می کند اما من هیچ راهی برای تنظیم دستی آن برای ثبت یک دور(یک دوره مسافت مشخص) و یا تغییر اینکه هر چند مایل یکبار مسافت را ثبت کند پیدا نکردم.این واقعا ناامید کننده است! The Moto 360 Sport همچنین خاصیت مکث خودکار که بوسیله آن هر وقت شما توقف کنید و دیگر ندوید ساعت بطور خودکار مکث می کند را ندارد. این ویژگی در مواقعی که نیاز به توقف های مکرر وجود داشته باشد بسیار مفید و کارآمد می باشد.

ساعت اطلاعاتی را که از وضعیت دویدن شما به ثبت رسانده نمایش می دهد.
هنگامی که از دویدن باز می ایستید, ساعتتان داده ها و اطلاعات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد- زمان طی شده, مسافت طی شده, سرعت متوسط, بیشترین سرعت, 1BPM متوسط, BPM ماکزیمم, میزان کالری مصرف شده, میزان کالری سوخته شده در هر دقیقه, میزان ضربان قلب در هر محدوده مشخص از مسافت و....
اما این ساعت آهنگ دویدن شما(تعداد قدم ها در هر دقیقه) را تخمین نمی زند و نیز ارتفاع های مختلف را اندازه گیری نمیکند.
یک نقشه کلی از وضعیت دویدن شما و نمودارهای مختلفی( ضربان قلب, میزان کالری سوخته شده توسط بدن و نیز سرعت حرکت) نیز توسط نرم افزار MotoBody که برای دستگاه های اندرویدی ارائه شده قابل مشاهده خواهد بود( بنظر نمی رسد که این ویژگی برای IOS در دسترس باشد). این اپلیکیشن همچنین می تواند اطلاعات ارائه شده را توسط Google Fit,Under Armour Record ,MapMyRun ,Strava و Fitbit به اشتراک بگذارد.

ارسال نظر