۷ صفحه جذاب اینستاگرام برای عاشقان کهکشان و کیهان‌شناسی

اگر شما هم از افراد علاقه‌مند به حوزه نجوم و اطلاعات فضایی هستید، در ادامه این مطلب همراه کلیک باشید تا با بهترین صفحات اپلیکیشن اینستاگرام در حوزه نجوم آشنا شوید.

۷ صفحه جذاب اینستاگرام برای عاشقان کهکشان و کیهان‌شناسی

کلیک - فضا! این واژه وهم‌انگیز و تا حدودی هراس‌ناک، که با آشکار شدن هرچه بیشتر زوایای پنهانش، بشر را بیشتر و بیشتر به رویاپردازی درباره خود وادار می‌کند. دنیایی با عظمت، که به‌دلیل خصوصیات منحصر به‌فردی که دارد، توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده است.

وقوع اتفاقات نادر آسمانی، کشف سیارات جدید با احتمال وجود حیات، یافتن نشانه‌های گرانشی ناشی از تاثیرات بعد چهارم و اخباری از این دست، روزانه بخش زیادی از خوراک‌خبری وبسایت‌ها و خبرگزاری‌های دانش و فناوری را به خود اختصاص می‌دهند.

با این وجود، دنبال کردن صفحات فعال در زمینه نجوم و اطلاعات فضایی، بهترین راه پیش‌روی شما برای شناخت بهتر کیهان ناشناخته اطراف‌تان است. ما از بین بهترین‌ها، تعدادی را برای راحتی کار شما انتخاب کرده ایم:

SpaceX - @spacex

این کمپانی مطرح در صنعت هوافضا، با انگیزه ایجاد قابلیت حیات برای انسان در سیارات دیگر، در زمینه ساخت فضاپیما و موشک‌های قابل بازیابی فعالیت دارد. رهبر بلندپرواز این کمپانی، الن میوسک، مهاجرت انسان به مریخ را خط مشی کاری کمپانی خود عنوان می‌کند. تصویر زیر لحظه خروج موفقیت‌آمیز موشک Falcon 9 از جو زمین را نشان می‌دهد.

https://static1.click.ir/servev2/OWM3ZAEsCefO/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

International Space Station - @iss

اگر عاشق تصاویر زمین از بیرون از جو هستید، حتما این صفحه را دنبال کنید. تصاویر گرفته شده توسط ایستگاه فضایی بین‌المللی (که در یک مدار کم ارتفاع در هر روز ۱۶ بار دور زمین می‌گردد) به صورت روزانه در این صفحه قرار می‌گیرند. تصویر زیر، سیاره لاجوردی را از فاصله ۴۰۰ کیلومتری نشان می‌دهد.

https://static3.click.ir/servev2/OWM3ZAMroHB3/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

Tim Peake - @astro_timpeake

دنبال کردن صفحه این فضانورد بریتانیایی به عنوان یکی از تکنسین‌های حال حاضر ایستگاه فضایی بین‌المللی و یکی از اعضای تیم سفرهای فضایی شماره ۴۶ و ۴۷ ناسا، خالی از لطف نخواهد بود. او توانست در زمان حضورش در فضا، تصاویر خارق‌العاده‌ای را از زمین، از صخره‌های ساحل موزامبیک گرفته تا درخشش طلوع آفتاب در جزیره ونکوور ثبت کند. در تصویر زیر، نمایی از قوس آتش (یک مجموعه آتشفشانی در اقیانوس آرام) مشاهده می‌شود.

https://static3.click.ir/servev2/OWM3ZAJUjhTL/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

Scott Kelly - @stationcdrkelly

فرمانده پیشین ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز صاحب صفحه ای در اینستاگرام است. اسکات کلی، مهندس آمریکایی ناسا، عکس‌هایی را که طی سفر ۲۳٫۱۵۰٫۰۰۰ کیلومتری یکساله‌اش در فضا گرفته است در این صفحه با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد. برای درک ژرفای کیهان اطرافمان، کافیست کمی در این تصاویر به گشت و گذار بپردازید. یکی از زیباترین پدیده‌هایی که اسکات با آن روبه‌رو شده است، شفق شمالی است:

https://static0.click.ir/servev2/OWM3ZAeScS4k/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

Nasa Goddard - @nasagoddard

شاید کمتر کسی نام مرکز پروازهای فضایی گادآرد را شنیده باشد. اما جالب است بدانید این مرکز که از سال ۱۹۵۹ در حال فعالیت است، اولین و بزرگ‌ترین پایگاه پرواز ناسا است. تصاویر جالبی از فعالیت‌های مهم ناسا در این صفحه یافت می‌شود: لحظات ثبت شده از بازسازی تلسکوپ فضایی جیمز وب، مدل‌های شبیه‌سازی شده کامپیوتری از سیاه‌چاله‌های ابرسنگین (سیاه‌چاله‌هایی با وزنی معادل ۱۰٫۶ تا ۱۰٫۹ برابر وزن خورشید) و تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان‌های دور.

https://static1.click.ir/servev2/OWM3ZAgMDmZu/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

Roscosmos - @roscosmosofficial

سازمان فضایی فدرال روسیه که با نام اختصاری روسکاسموس شناخته می‌شود در اینستاگرام نیز صفحه‌ای با همین نام در اختیار دارد. این سازمان در تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی بین‌المللی نقش به‌سزایی داشته و هم‌اکنون در حال انجام تحقیق و پژوهش روی پروژه انحصاری‌اش برای ارسال ربات به یکی از قمرهای مریخ است. در تصویر زیر، پایگاه فضایی Vostochny Cosmodrome را مشاهده می‌کنید که در شهری به همین نام قرار دارد:

https://static1.click.ir/servev2/OWM3ZATXHwbm/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

Nasa - @nasa

اگر از هریک از ۱۲٫۳ میلیون مخاطب صفحه ناسا در اینستاگرام سوال کنید که آیا این کمپانی توانسته است به تعهدش درباره گسترش حیطه دانش بشر در زمینه هوافضا، پایبند باشد یا خیر؛ چیزی جز پاسخ مثبت نخواهید شنید. عکس زیر که توسط تلسکوپ هابل کمپانی ناسا از کرانه‌ کهکشان‌ها گرفته شده، خود گواهی بر پیشتازی این کمپانی در صنعت هوافضا است.

https://static0.click.ir/servev2/OWM3ZAUakPnB/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

منبع: newstatesman

ارسال نظر