7 تغییر جدید در IOS 9.3 بر روی آیفون و آی پد

شرکت اپل آپدیت جدید سیستم‌عامل خود را جهت آزمایش در اختیار توسعه دهندگان قرار داد.

7 تغییر جدید در IOS 9.3 بر روی آیفون و آی پد

به گزارش کلیک، به‌روز رسانی نسخه جدید iOS در حال آماده شدن است و به زودی ارائه خواهد شد. در حال حاضر iOS 9.3 در دسترس توسعه دهندگان است و شامل به‌روز رسانی‌هایی است که تاثیر بسزایی بر روی بهتر خوابیدن و منظم‌تر کارکردن شما خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که این نسخه چه زمان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اما معمولا اپل چند ماه پس از ارائه نسخه آزمایشی، نسخه نهایی را عرضه خواهد کرد. در این فاصله بد نیست تا مطالعه‌ایی بر روی ساختارهای جدید و جالب این نسخه داشته باشیم:

  • تا دیر وقت با آی پد خود بیدار بمانید

ممکن است تا به حال شنید باشید که صفحه نمایش تلفن همراه بر روی کیفیت خواب شما تاثیرگذار خواهد بود و هر شب هنگام کار با آن چشمان شما به سرعت خسته شده و خوابتان می‌برد. اپل سعی دارد با افزودن تنظیمی که رنگ صفحه نمایش را هنگام شب تغییر می‌دهد، آسودگی بیشتری در شب کاری شما ایجاد کند.

قابلیت جدید Night Shift

محققان براین باورند که نور آبی حذف شده به وسیله صفحه نمایش‌های LED تولید melatonin را متوقف می‌کند. (melatonin هرمونی است که فرمان خوابیدن را به مغز صادر می‌کند.) آنها می‌گویند که رنگ‌های گرم نظیر قرمز،نارنجی و زرد نسبت به رنگ آبی و سفید روشن برای چشم‌ها ملایم‌ترند و به بدن اجازه می‌دهد به صورت طبیعی روند خوابیدن را طی کند. پیش از این نرم افزارهایی نظیر Flux و Twilight، این عمل را برای گوشی‌های اندروید و کامپیوتر شما انجام می‌دادند. در iOS نیز قبل از نسخه 9.3 نیاز به جیلبریک کردن دستگاه iOS خود داشتید تا بتوانید رنگ صفحه نمایش را تغییر دهید. اما حالا قابلیت Night Shift در این نسخه گنجانده شده است و به شما اجازه خواهد داد تا میزان رنگ را به دلخواه خود تغییر دهید (آن را گرم‌تر یا سردتر کنید) و برای آن زمان‌بندی کنید.

  • اخباری که شما تمایل به خواندن آن دارید

سال پیش اپل یک نرم‌افزار خبری در اختیار ما قرار داد. حالا شما می‌توانید با نسخه 9.3 اخبار را بر اساس سلیقه خود دریافت کنید به طوری که تنها خبرهایی را مشاهده کنید که مورد علاقه شما هستند. به علاوه آن برخی از عناوین داغ خبری نیز به شما پیشنهاد داده می‌شوند. افزایش سرعت در بازگذاری خبرها و هم‌چنین مشاهده ویدیوها به وسیله خبرخوان از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید این نرم‌افزار می‌باشد.

  • یادداشت‌های خود را رمزگذاری کنید

در نسخه 9.3، نرم‌افزار humble Notes هم مورد لطف اپل قرار گرفت. حالا شما می‌توانید یادداشت‌های خود را رمزگذاری کنید تا اطلاعات مهم‌تان را از دید افراد کنجکاو محفوظ نگه دارید و در نهایت آن‌ها را بر اساس تاریخ یا عنوان مرتب کنید. امکاناتی که اگر چه جزو تغییرات بنیادین محسوب نمی‌شوند ولی این نرم‌افزار ساده را مفیدتر می‌سازند.

رمزگذازی یادداشت ها

  • اپل بسیار مشتاق است تا شما از Health app استفاده کنید

هنوز نمی‌دانید چطور از Health app استفاده کنید؟ اپل به زودی نرم‌افزارهایی را مشخص خواهد کرد که شما را قادر خواهند ساخت تا به Health app متصل شوید و همیشه و به طور پیوسته تمرینات ورزشی، وزن و خواب خود را دنبال کنید. در صورتی که یک ساعت اپل داشته باشید می‌توانید اطلاعات موجود در این برنامه را در ساعت خود نیز مشاهده کنید.

  • CarPlay app آهنگ‌های بهتری برای شما اجرا می‌کند

سیستم موقیت‌یابی و موسیقی داخل ماشین اپل که CarPlay نام دارد نیز در این نسخه بهبود یافته است. در واقع قبل از اینکه شروع به حرکت کنید Apple Music آهنگ‌ها و خوانندگان پیشنهادی خود را به شما ارائه می‌کند. همچنین زمانی که در جاده هستید سیستم Nearby جدید، از نقشه‌ها جهت یافتن رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها، و خدمات شهری دیگر استفاده می‌کند.

  • ابزارهای هوشمند برای معلمان

آی‌پد‌ها می‌توانند ابزار‌های بسیار مفیدی جهت آموزش باشند. هم‌اکنون امکانات بیشتری به آن‌ها اضافه گردیده است که کمک می‌کند تا این دستگاه در کلاس‌های آموزشی کارایی بیشتری داشته باشد. نرم‌افزار Classroom به معلمان کمک می‌کند تا برنامه‌های درسی را برای دانش آموزان خود ارسال و روند پیشرفت آن را دنبال کنند. دانش آموزان نیز می‌توانند با استفاده از یک آی پد و چندین حساب کاربری متفاوت از این نرم‌افزار استفاده کنند و آن را مطابق سلیقه خود شخصی‌سازی کنند. ضمنا اپل قصد دارد Apple ID جدیدی جهت آموزش معرفی کند که توسط مسئولین مدرسه ساخته و مدیریت می‌شود.

  • سایر امکانات

نسخه 9.3 دارای امکانات و بهینه سازی‌های بیشتر دیگری است. در گوشی‌های آیفون 6S‌ و 6Sپلاس میانبرهای سه بعدی برای تنظیمات آب‌و‌هوا، تنظیمات عمومی،Health app، AppStore، iTunes Store و نرم‌افزارهای جهت‌یاب در نظر گرفته شده است. همچنین شما می‌توانید در Photo app یک کپی از عکس خود داشته باشید تا در صورت ویرایش یکی از آن‌ها، نمونه دیگر همچنان بدون تغییر باقی بماند. Siri نیز هم‌اکنون زبان‌های مالایی، فنلاندی و عبری را پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر