7 گام برای سرعت بخشیدن به عملکرد گوگل کروم

منبع : http://www.zdnet.com/article/7-steps-to-speed-up-google-chrome/

7 گام برای سرعت بخشیدن به عملکرد گوگل کروم

زیرا در آن زمان هیچ مرور گر دیگری وجود نداشت تا بتوانم جایگزین این مرورگر نمایم.
در چندین ماه گذشته کاربران از مرورگر اینترنت اکسپلورر برای جستجوهای اینترنتی استفاده می نمودند بعد از طراحی مرورگر فایر فاکس به علت بالا بودن سرعت این مرورگر کاربران به این مرورگر روی آوردن ، زیرا انها متوجه شده بودند مرورگر اکسپلورر نسبت به مرورگر فایر فاکس از سرعت بسیار پایین تری برخوردار است.بعد از گذشت چند ماه ، من مرورگر گوگل کروم را به بازار نرم افزاری ارائه نمودم .از آن پس کاربران از این مرورگر برای جستجوهای اینترنتیشان استفاده کردند زیرا متوجه شده بودند این مرورگر نسبت به سایر مرورگرها از سرعت و امکانات بالاتری برخوردار است به این دلیل کاربران مرورگر گوگل کروم را به عنوان، مرورگر اصلی برای جستجوهایشان انتخاب نمودند.
در یکی از روزها متوجه شدم سرعت مرورگر گوگل کروم نسبت به روزهای قبل کمتر شده است،از انجایی که تا آن زمان هیچ مرورگر جدیدتری به بازار ارائه نشده بود تا از آن استفاده نمایم ، تصمیم گرفتم تا علت کاهش سرعت را پیدا نموده تا راه حلی برای آن ایجاد نمایم . پس از بررسی های لازم و تکرار مراحل نصب و راه اندازی این نرم افزار ، متوجه تغییر سرعت محسوسی در آن شدم با این روش توانستم سرعت این مرورگر را تا حد زیادی افزایش دهم.
نکته : این مرورگر معمولا بر روی سیستم عامل های M.C و ویندوز اجرا می شود (حتی این نرم افزار قادر است بر روی سیستم عامل لینکوس نیز اجرا گردد).
1. به روز رسانی کروم
اگر شما پنجره گوگل کروم را نسبته اید شاید در آن زمان از شما انتظار به روز رسانی داشته باشد(در این حالت شما ممکن است بگویید برای بروز رسانی به نسخه بعدی کروم نیاز است در این حالت منوی بالا مرورگر از رنگ سبز به زرد و سپس به قرمز تغییر رنگ می دهد و این نشان از آن است که مرورگر باید در زمان نزدیکی به روز رسانی شود).

2. غیر فعال کردن پسوندهای ناخواسته
برای این کار کافی است در قسمت نوار ادرس مرور گر پسوند// را تایپ نموده و سپس متن مورد نظر را تایپ کرده تا متن مورد نظر غیر فعال گردد.روش دیگر آن است که متن مورد نظر را انتخاب کرده سپس بر روی متن کلیک کرده نشانه یا ایکن سطل زباله را انتخاب و متن مورد نظر را حذف نماید.
3. غیر فعال کردن پلاگین های ناخواسته
با قرار دادن پسوند // قبل از پلاگین ها در نوار ادرس مرورگر پلاگین مورد نظر غیر فعال می گردد.برای غیر فعال کردن کافی است پسوند // قبل از لینک مورد نظر قرار داده شود .
4. پیمایش نرم و صاف
با تایپ پسوند // قبل از پرچم (FLAG)در نوار ادرس مرورگر می توان به راحتی و با سرعت بالاتری برگه ها / پنجره های فعال مورد نظر سریعتر بسته شود. این گزینه باعث افزایش سرعت مرورگر می شود.سپس با کلید بر روی دکمه RELAUNCH، در قسمت پایین صفحه نمایش به ادامه تنظیمات بپردازد.
توجه داشته باشید این یک ویژگی آزمایشی است و باید به هشدار های بالای صفحه تنظیمات توجه نمایید. برای خنثی کردن عملیات فوق کافی است بر روی دکمه تنظیمات کلیک نموده تا تنظیمات انجام شده به حالت پیش فرض باز گردد.
5. دور انداختن برگه (TAB)
با تایپ پسوند // در نوار ادرس مرورگر می تواند به پنجره های فعال اضافه را سریعا پیدا نموده و آن را غیر فعال نماید.علاوه بر آن به بالا رفتن سرعت مرورگر کمک می کند این عمل باعث می شود پنجره هاو برنامه های اجرایی غیر ضروری از حافظه پنهان حذف گردد و باعث آزاد شدن این حافظه می گردد.سپس با کلیک بر روی دکمه RELAUNCH، ادامه تنظیمات را انجام می شود.
توجه داشته باشید این یک ویژگی آزمایشی است و باید به هشدار های بالای صفحه تنظیمات توجه نمایید. برای خنثی کردن عملیات فوق کافی است بر روی دکمه تنظیمات کلیک نموده تا تنظیمات انجام شده به حالت پیش فرض باز گردد.
6. پاک کردن حافظه پنهان
اگر تمایل دارید حافظه کمتری از سیستم شما گرفته شود باید اطلاعات اضافی حافظه پنهان حذف گردد تا سرعت مرورگر بالا رود.
برای این عمل در نوار آدرس مراحل ذیل وارد می شود:
SETTINGS/CLEAR BROWESR DATE ، بعد از اجرایی این مرحله گزینه پیشنهادات را انتخاب کرده لیستی از فایل هایی که می تواند حذف گردد نمایان می شود که عبارتند از تصاویر و فایل های ذخیره سازی پس از انتخاب گزینه ها عملیات پاکسازی انجام می گردد.
7. بررسی سیستم از لحاظ نرم افزار های جاسوسی و دیگر نرم افزار های اشغالگر
کاربران گوگل می توانند از نرم افزارهای حذف ابزارهای گوگل استفاده نمایند این خود می تواند یک ایده خوب برای اسکن و پاکسازی سیستم باشد همپنین می توان با استفاده از نرم افزارهای Anti -malwareیا Malwarebyte برای اسکن سیستم استفاده نمایند .
کاربران مک می توانند از نرم افزارهای ضد تروجان مک برای حذف و پاکسازی سیستم از جاسوسان و اشغالگران استفاده نمایند.

منبع : http://www.zdnet.com/article/7-steps-to-speed-up-google-chrome/

ارسال نظر