هفتادوپنج میلیون درخواست حذف لینک برای گوگل

در هفته گذشته از گوگل خواسته شد تا ۱۹ میلیون URL که از قانون کپی رایت تخلف کرده بودند را حذف کند.

هفتادوپنج میلیون درخواست حذف لینک برای گوگل

به گزارش کلیک، تعداد لینک‌هایی که ماهانه از گوگل خواسته شده تا آن‌ها را از نتیجه جستجو حذف کند، تقریبا هر سال دوبرابر شده است.

آخرین گزارش گوگل نشان می‌دهد که در ماه گذشته ۷۵ میلیون تقاضای پاک کردن لینک، طبق قانون کپی رایت هزاره دیجیتال دریافت شده است.تعداد لینک‌هایی که درخواست حذفشان ارسال شده است،از ماه نوامبربه بعد حدودا ماهی ۱۰ میلیون لینک بوده است. تنها در هفته گذشته گوگل ۱۹ میلیون لینک را حذف کرد.

طبق گفته سایت TorrentFreak،ئتعداد درخواست‌هایی که گوگل از سال ۲۰۰۸ دریافت کرده است به طرز چشمگیری افزایش یافته، در حالی قبلا تنها چند ده درخواست دریافت می‌کرد. در نرخ فعلی، تا انتهای سال احتمالا یک میلیارد درخواست دریافت خواهد شد.

گزارشات حاکی از آن هستند که اکثر نگرانی‌های نقض کپی رایت مربوط به بخش موسیقی و فیلم در سراسر دنیا است. اما پروژه لومن دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد گوگل درخواست‌های قانون کپی رایت هزاره دیجیتال را از خرده فروشان اینترنتی و دیگر محتویات اینترنتی دریافت می‌کند.

پایگاه داده لومن ازماه نوامبر ایجاد شده و گوگل قبلا اعلامیه‌های این پروژه را تایید کرده است. این تیم لیست لینک‌های حذفی توسط گوگل را منتشر می‌کند.

طبق اطلاعات دریافت شده درخواست‌های ارسالی به هم‌پیمانان کپی رایت، مثل گوگل حاکی از آن است که این درخواست‌ها از یک میلیون در سال ۲۰۱۳ به سه میلیون در سال ۲۰۱۵ رسیده است. پروژه لومن از گوگل، توئیتر، ویکی‌پدیا، وردپرس، و ردیت اطلاعات دریافت می‌کند.

منبع: zdnet

ارسال نظر