با 8 گوشی اندرویدی مقرون به صرفه و با کیفیت آشنا شوید

اگر تمایل دارید که با 8 نمونه از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی کنونی موجود در بازار آشنا شوید مقاله‌ اختصاصی کلیک را از دست ندهید.

با 8 گوشی اندرویدی مقرون به صرفه و با کیفیت آشنا شوید

همانطور که می‌دانید دنیای گوشی‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. پیشرفت‌های حاصل در این صنعت منجر شده که مشخصات فنی گوشی‌ها روز به روز بهبود یابند و در سمت مقابل محصولات متنوع‌تری روانه بازار شوند. حال اگر شما از آن دسته کاربران و افرادی باشید که به منظور خرید یک گوشی هوشمند بودجه محدودی دارید، بدون تردید به دنبال بهترین محصول قابل خرید و منطبق با بادجه مالی خود خواهید بود. در این شرایط بحث مربوط به گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه و باکیفیت به میان می‌آید. در واقع شما با شناخته محصولات مقرون به صرفه می‌توانید بهترین گوشی ممکن را با توجه به بودجه مد نظرتان خریداری کنید.

اما منظور واژه مقرون به صرفه چیست؟ ابتدا باید بدانید که مقرون به صرفه بودن یک گوشی با ارزان قیمت بودن آن تفاوت دارد. گوشی هوشمندی که صفت مقرون به صرفه به آن نسبت داده می‌شود از نظر کیفیت اجزای سخت افزاری و قابلیت‌های مرتبط با آن‌ها محصولی بسیار عالی خواهد بود. بنابراین هنگامی که می‌گوییم یک گوشی مقرون به صرفه است، یعنی دستگاه در قبال قابلیت‌های سخت افزاری مناسب و باکیفیتی که ارائه می‌کند قیمتی نه چندان گزاف را به همراه دارد. این موضوع با ارزان قیمت بودن یک گوشی تفاوت محسوسی دارد. هنگامی که گفته می‌شود یک گوشی ارزان قیمت است، صرفا نمی‌توان مدعی شد که دستگاه از نظر کیفیت محصولی قابل اطمینان و با سطح کیفی بالا باشد. از اینرو دقت داشته باشید که گوشی‌های هوشمند معرفی شده در این مقاله محصولات اندرویدی باکیفیتی هستند که قیمتی مناسب را به همراه دارند و اصطلاحا به این محصولات صفت مقرون به صرفه نسبت داده شده است.

همانگونه که اشاره کردیم، هم اکنون تنوع گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بسیار زیاد است. شما با بوجه‌ای خاص می‌توانید ده‌ها نوع گوشی مختلف را خریداری کنید. اما نکته‌ای که مهم‌ترین موضوع در هنگام خریدتان محسوب می‌شود مربوط به انتخاب بهترین گوشی متناسب با بودجه شماست. ما در این مقاله قصد داریم که 8 نمون از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی کنونی موجود در بازار را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. انتخاب هر یک از این هشت گوشی به عنوان گزینه خرید قطعی شما به هیچ وجه منجر به پشیمان شدنتان از خرید صورت گرفته نخواهد شد.

گوشی هوشمند هوآوی پی 8 لایت

اگر بودجه شما محدود به 170 ال 180 دلار است، گوشی هوشمند پی 8 لایت هوآوی (Huawei P8 Lite) گزینه‌ مناسبی به منظور خرید محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی بهره‌ می‌برد. نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD بوده و توسط پنل محافظ گوریلاگلس پوشانده شده است.

1

دوربین اصلی و سلفی گوشی هوشمند پی 8 لایت هوآوی به ترتیب از سنسورهایی 13 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی آن اندروید 5.1 آب نبات چوبی است. این محصول از سیستم روی چیپ (SoC) کرین 620 هوآوی با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و رم 2 گیگابایتی بهره‌مند است و حافظه داخلی آن ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمنا حافظه داخلی این گوشی با استفاده از رم میکرو اس دی (Micro SD) قابل ارتقاء خواهد بود. این گوشی هوشمند از اتصال LTE 4G پشتیبانی کرده و امکان نصب همزمان دو سیم کارت را فراهم می‌کند. باتری هوآوی پی 8 لایت هم ظرفیت 2200 میلی آمپر ساعتی دارد.

گوشی هوشمند وان‌تاچ آیدل 3 آلکاتل

گوشی هوشمند وان‌تاچ آیدل 3 آلکاتل (Alcatel OneTouch Idol 3) شامل دو نسخه 4.7 اینچی و 5.5 اینچی می‌شود. قیمت نسخه 4.7 اینچی این گوشی در حدود 170 دلار بوده و قیمت نسخه 5.5 اینچی آن در حدود 240 دلار است. هر دو نسخه از این گوشی از نظر کیفیت ساخت محصولاتی فوق‌العاده هستند و در قابل مشخصاتی فنی که ارائه می‌کنند، قیمتی مقرون به صرفه را به همراه دارند. با توجه به قیمت 240 دلاری نسخه 5.5 اینچی این گوشی ما تنها به ذکر مشخصات فنی نسخه 170 دلاری و بهره‌مند از صفحه نمایشی 4.7 اینچی این محصول می‌پردازیم.

2

نسخه 4.7 اینچی گوشی هوشمند وان‌تاچ آیدل 3 آلکاتل از نمایشگری با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل و از نوع IPS LCD بهره می‌برد. سنسور دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی دستگاه از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در این محصول تراشه اسنپدراگون 410 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای است، البته نسخه 5.5 اینچی این گوشی از سیستم روی چیپ نسبتا قدرتمند اسنپدراگون 610 کوالکام بهره می‌برد. رم نسخه 4.7 اینچی این گوشی 1.5 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی آن 16 گیگابایتی است. این گوشی هوشمند قابلیت اتصال حافظه جانبی را دارد و باتری آن ظرفیت و توانی معادل با 2000 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند.

نسخه دوم گوشی موتو جی موتورولا

نسل یا نسخه دوم گوشی هوشمند موتو جی موتورولا یا Moto G (2nd gen) هم از دیگر گوشی‌های هوشمند اندرویدی مقرون به صرفه‌ای است که با خرید آن کاملا راضی خواهید بود. این گوشی هوشمند قیمتی 100 دلار دارد و از نظر مشخصات فنی محصولی باکیفیت به شمار می‌رود. اگر بودجه شما به منظور خرید گوشی تا حد زیادی محدود است، خرید این گوشی به شما پیشنهاد می‌شود. موتو جی 2014 موتورولا به صفحه نمایشی 5 اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی 294 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند.

3

دوربین اصلی و سلفی این گوشی به ترتیب از سنسورهایی 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و سیستم روی چیپ آن اسنپدراگون 400 کوالکام است. رم 1 گیگابایتی، حافظه داخلی 8 گیگابایتی قابل ارتقاء و باتری 2070 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های اصلی این گوشی به شمار می‌روند. ضمانا صفحه نمایش موتو جی 2014 موتورولا توسط پنل گوریلاگلس 3 پوشانده شده و دستگاه از اتصال LTE 4G پشتیبانی می‌کند.

گوشی هوشمند زنفون 2 ایسوس

اگز بودجه شما به 200 یا 300 دلار برسد، می‌توانید یک گوشی فوق‌العاده مقرون به صرفه را خریداری کنید. این گوشی زنفون 2 ایسوس (Asus ZenFone 2) نام دارد و در قبال قیمت 200 یا 300 دلاری‌اش مشخصات فنی عالی را ارائه می‌کند. نسخه 200 دلاری این گوشی از رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌برد. اما نسخه دیگر آن که قیمت 300 دلاری دارد به رمی 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز است.

4

زنفون 2 ایسوس به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی بهره‌مند بوده و صفحه نمایش آن 5.5 اینچی است. پنل نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD و با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی در نظر گرفته شده و پوشش گوریلاگلس 3 نیز از آن محافظت می‌کند. این گوشی هوشمند از سیستم روی چیپ Atom Z3580 اینتل با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و فرکانس کاری ماکسیموم 2.3 گیگاهرتز بهره‌مند است. هر دو نسخه این گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ارائه می‌کنند و دستگاه از اتصال LTE 4G نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. زنفون 2 ایسوس به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

گوشی هوشمند آنر 5 ایکس هوآوی

گوشی هوشمند آنر 5 ایکس هوآوی (Huawei Honor 5X) هم با قیمت 200 دلاری خود از جمله مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های اندرویدی کنونی محسوب می‌شود که می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. این گوشی 200 دلاری به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 5.1 آب نبات چوبی بهره‌مند بوده و صفحه نمایشی 5.5 اینچی را به همراه دارد. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر فول اچ دی خواهد بود.

5

آنر 5 ایکس هوآوی از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 615 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 405 بهره می‌برد و رم آن ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه می‌کند. حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایتی و قابل ارتقاء است و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. این گوشی هوشمند از اتصال LTE 4G پشتیبانی به عمل می‌آورد و باتری به کار گرفته شده در آن ظرفیت و توانی معادل با 3000 میلی آمپر ساعت دارد. بدون تردید با قیمت 200 دلاری که گوشی آنر 5 ایکس ارائه می‌کند، یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های موجود در لیست هشت موردی ما محسوب خواهد شد.

نسخه سوم گوشی هوشمند موتو جی موتورولا

نسخه سوم یا 2015 گوشی هوشمند موتو جی موتورولا Motorola Moto G (2015, 3rd gen) هم دیگر گوشی‌های مقرون به صرفه‌ و جدیدی است که می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. این گوشی هوشمندی قیمتی در حدود 200 دلار دارد و از ماه جولای سال 2015 روانه بازار شد. موتو جی 2015 موتورولا از صفحه نمایشی 5 اینچی و نوع IPS LCD با وضوح تصویر اچ دی بهره می‌برد و نمایشگر ان توسط پنل گوریلاگلس 3 محافظت شده است. این گوشی هوشمند از استاندارد ضد آب IP x7 بهره‌مند بوده و از نظر تنوع رنگی شامل دو رنگ اصلی سفید و مشکی می‌شود، اما پنل‌های ثانویه و مجزای رنگارنگی برای آن عرضه شده است.

6

دوربین اصلی و سلفی گوشی هوشمند موتو جی 2015 موتورولا به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون 410 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای است. این گوشی هوشمند از اتصال LTE 4G پشتیبانی می‌کند و رمی 2 گیگابایتی را به همراه دارد. حافظه داخلی پیش فرض این محصول هم ظرفیت 16 گیگابایتی دارد. ضمنا گوشی هوشمند موتو جی 2015 موتورولا از باتری با توان و ظرفیت 2470 میلی آمپر ساعت بهره‌مند است.

گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس

گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس (OnePlus X) قیمتی در حدود 250 دلار دارد، اما به واقع مشخصات فنی و کیفی مطلوبی را ارائه می‌کند که منجر به مقرون به صرفه شدن دستگاه شده است. این گوشی هوشمند به واقع از نظر سخت افزاری یک گوشی قدرتمند و مناسب خواهد بود که توصیه می‌کنیم برای خرید آن لحظه‌ای هم تامل نکنید. صفحه نمایش گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس 5 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل است. نمایشگر این گوشی توسط پن گوریلاگلس پوشانده شده و تراکم پیکسلی آن 441 پیکسل در هر اینچ خواهد بود.

7

دوربین اصلی و سلفی این گوشی به تریبت از سنسورهایی 13 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی آن اندروید 5.1 آب نبات چوبی است. گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 801 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و فرکانس کاری ماکسیموم 2.3 گیگاهرتزی بهره می‌برد و رم آن 3 گیگابایتی است. حافظه داخلی پیش فرض این گوشی ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند، اما خوشبختانه دستگاه قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد. ضمنا باتری گوشی وان‌پلاس ایکس هم ظرفیت و توانی معادل با 2525 میلی آمپر ساعت دارد. این گوشی هوشمند از اتصال LTE 4G پشتیبانی کرده و قابلیت نصب همزمان دو سیم کارت را هم ارائه می‌کند. بدون تردید قیمت 250 دلاری این گوشی با توجه به خصوصیات فنی و سخت افزاری دستگاه قیمتی کاملا مقرون به صرفه به شمار می‌رود.

گوشی هوشمند جی فلکس 2 ال‌جی

گوشی هوشمند جی فلکس 2 ال‌جی (LG G Flex 2) هم با قیمت 200 الی 250 دلاری خود یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های اندرویدی کنونی موجود در بازار به شمار می‌رود. این گوشی هوشمند منحصر به فرد از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی بهره‌مند بوده و تراکم پیکسلی آن در حدود 403 پیکسل در هر اینچ است.

8

دوربین اصلی و سلفی گوشی جی فلکس 2 ال‌جی به ترتیب از سنسورهایی 13 و 2.1 مگاپیکسلی تشکیل شده و سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون 810 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگبایتی قابل ارتقاء، پشتیبانی از اتصال LTE 4G و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های اصلی این گوشی هوشمند 250 دلاری محسوب می‌شوند.

منبع: phonearena

ارسال نظر