۸ تاثیر مهمی که خودروهای بدون راننده در زندگی ما می‌گذارند

چه دوست داشته باشید یا نداشته باشید، خودروهای بدون راننده در راه هستند. بسیاری از خودروسازان قول داده‌اند که حداقل اولین سیستم‌های نیمه مستقل رانندگی خود را تا سال ۲۰۲۰ آماده کنند.

۸ تاثیر مهمی که خودروهای بدون راننده در زندگی ما می‌گذارند

کلیک - متخصصان صنعتی پیش‌بینی می‌کنند که تنها چندسال پس از آن، خودروهای تمام مستقل در جاده‌ها وجود خواهند داشت. این خودروهای مستقل، دارای ویژگی‌های بسیار بیشتری از آنچه تصور می‌کردید، هستند. دراینجا می‌توانید به تعدادی از تغییرات اساسی که توسط خودروهای مستقل در زندگی ما ایجاد می‌شود، نگاهی بیندازید.

هزاران نفر درطول سال نجات پیدا می کنند

sl1_opt

بنا بر اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۱.۲۴ میلیون نفر در کل دنیا دراثر تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند، و انتظار می‌رود که این عدد تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۲.۲ میلیون نفر برسد.فقط در ایالات متحده، سالانه حدود ۳۳۰۰۰ نفر در تصادفات ترافیکی کشته می‌شوند.

این گونه، خودروهای بدون راننده، نه‌تنها می‌توانند آمار تصادفات را کاهش دهند، بلکه می‌توانند سالانه جان میلیون‌ها نفر را از مرگ نجات دهند. بنابر مطالعه‌ای که ازسوی شرکت حمل‌ونقل Eno انجام شده است، درصورتی‌که ۹۰% خودروهای جاده‌های ایالات متحده، خودروهای بدون راننده باشد، تعداد تصادفات سالانه از ۶ میلیون به ۱.۳ میلیون کاهش پیدا کرده و آمار مرگ‌ و میر هم از ۳۳۰۰۰ نفر درسال به ۱۱۳۰۰ نفر کاهش پیدا می‌کند.

خودروهای بدون سرنشین گوگل، درطول ۶ سال گذشته حدود ۲میلیون مایل رانده شده‌‌اند و فقط در ۱۶ تصادف ترافیکی ساده دخیل بوده‌اند که هیچکدام از آنها تقصیر خودروهای گوگل نبوده است.

انتشار گاز کربن تا حد زیادی کاهش می‌یابد

sl2_opt

خودروهای بدون راننده، علاوه‌بر حفظ جان افراد، سیاره‌مان را نیز نجات می‌دهند.

از آنجایی‌که خودروهای بدون راننده برای بهینه‌سازی میزان گاز، ترمز و تغییرات سرعت ساخته شده است، به افزایش کارایی مصرف سوخت و کاهش انتشار گاز کربن کمک می‌کنند.

بنابر اطلاعات شرکت McKinsey، خریدن خودروهای بدون راننده باعث کاهش سالانه ۳۰۰ میلیون تنی انتشار گاز CO2 می‌شود. برای تصور این مقدار از گاز، این مقدار معادل نیمی از میزان CO2 تولید شده ازسوی دستگاه‌های تبلیغاتی شهری (مانند هواپیماها) می‌باشد.

مردم دیگر خودرو نخواهند خرید

sl3_opt

متخصصین صنعت پیش‌بینی می‌کنند که خودروهای بدون‌ راننده، ذائقه مسافرتی مردم را تغییر می‌دهد، و آنها را مایل به معامله خودروهای رباتیک موردتقاضا می‌کند.

درواقع، بنابر مطالعه‌ای که ازسوی موسسه تحقیقات ترابری دانشگاه میشیگان صورت گرفته است، از زمانی که خودروهای بدون‌ سرنشین ازسوی مردم پذیرفته شوند، کاهش ۴۳% در خرید خودرو اتفاق می‌افتد.

یک دلیل عمده آن این است که استفاده از یک خودرو مشاع برای عموم مردم، درمقابل خرید یک خودروی بدون راننده برای خودتان، هزینه‌های بسیار کمتری خواهد داشت.

بنابر گفته سازمان Casualty Actuarial Society، درصورتی‌ که سالانه ۱۰۰۰۰ مایل رانندگی کنید، با دریافت یک خودروی عمومی بدون راننده، هزینه‌های شما درقیاس با تصاحب یک خودرو، به‌ازای هر مایل تا ۸۰% کاهش خواهد یافت.

ترافیک ازبین خواهد رفت

sl4_opt

خودروهای بدون راننده، نه‌ تنها به کاهش تصادفات کمک می‌کنند، بلکه به کاهش ترافیک‌های سنگین شهری نیز کمک می‌کنند.

بنابر گزارشی ازسوی شرکت KPMG، تعداد خودروها می‌تواند باعث افزایش ۵۰۰% ظرفیت بزرگراه‌ها شوند.سباستین تران، استاد کامپیوتر دانشگاه استنفورد و یکی از اعضای سابق گروه خودروهای بدون راننده گوگل، به مجله Economist اینطور می‌گوید که درصورتی‌که استفاده از تاکسی‌های رباتیک متداول شود، تنها به ۳۰% از این خودروها که هم‌اکنون درجاده‌ها هستند، نیاز می‌باشد.

همه افراد، اوقات فراغت بیشتری خواهند داشت

uely1ax8q5v2m63vfhk0

حدود ۸۰% از مردم امریکا، بطور میانگین روزانه ۵۰ دقیقه را در راه محل کار یا برگشت آن هستند. با این‌ وجود، خودروهای بدون راننده این امکان را به راننده‌ها می‌دهند تا در این ۵۰ دقیقه، کار دیگری بجز رانندگی انجام دهند.

شرکت McKinsey تخمین زده که میزان زمان روزانه ذخیره شده با استفاده از خودروهای بدون راننده در کل دنیا، بیش‌از یک میلیارد ساعت خواهد بود.

بهره‌وری افزایش خواهد یافت

sl6_opt

اگر مردم، از این زمان‌های اضافه بوجود آمده برای کار کردن استفاده کنند، بهره‌وری افزایش خواهد یافت. بنابر مطالعه‌ای ازسوی شرکت مورگان استنلی، می‌توانند بهره‌وری سالانه در ایالات متحده را تا ۵۰۷ میلیارد دلار افزایش دهند.

وقتی افزایش بهره‌وری را با سایر جنبه‌های صرفه‌جویانه خودروهای بدون راننده، مانند تاثیر مصرف سوخت و صرفه‌جویی‌های مربوط به عدم تصادف، پس‌انداز بالقوه سالانه به‌ اقتصاد ایالات متحده، به میزان ۱.۳ تریلیون دلار خواهد رسید. مورگان استنلی این میزان را درکل دنیا، ۵.۶ تریلیون دلار ارزیابی می‌کند.

جنب و جوش مردم، بی‌اندازه افزایش خواهد یافت

sl7_opt

خودروهای بدون راننده، نه‌ تنها امکان رفت‌ و آمد افراد سالخورده را نیز فراهم می‌کنند، بلکه به افراد از کارافتاده، افراد بدون گواهینامه و افرادی که خودرویی برای مسافرت ندارند، نیز قدرت انجام اینکارها را می‌دهد.

درسال ۲۰۱۲، شرکت گوگل نشان داد که استفاده از این خودروها و این فناوری، چقدر برای افراد، زمانی‌که به ماموریتی می‌روند که اطلاعی از جایی ندارند، می‌تواند باعث مستقل شدن آنها بشود.

فضای پارک خودروها نیز ازبین خواهند رفت

sl8_opt

دریافت خودروهای بدون راننده بدان معناست که هرگز نیاز به گشتن دنبال جای پارک ندارید، زیرا دقیقا درهمان مکانی که دوست دارید، پیاده خواهید شد.

حتی اگر بخواهید خودرو بدون راننده‌ای برای خود بخرید نیز نیازی به پارک کردن آن ندارید، زیرا خود این خودرو مکانی پیدا کرده و بطور خودکار پارک می‌شود. این مسئله می‌تواند، بخصوص در فضاهای شهری، تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

براساس گزارشی ازسوی شرکت Bank of America، حدود ۳۱% از فضاهای شهری دارای حق پرداخت پارک هستند، اما ازآنجایی‌که صاحب خودرو ها این هزینه را پرداخت نمی‌کنند و نیاز به فضاهای پارک خودرو کاهش می‌یابد، مناطقی که برای پارک خودرو تعبیه شده بودند را می‌توان تبدیل به مکان‌هایی برای زندگی در شهرها کرد.

این مسئله بسیارمهم است، زیرا براساس برآوردهای سازمان ملل، جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ ، ۶۶% یا معادل ۲.۵ میلیارد نفر افزایش خواهد یافت.

منبع : whatsmovingindia.com

ارسال نظر