اسکنر سه‌ بعدی صورت در آیفون ۸

کلیک – شرکت اپل در حال تست کردن اسکنر سه بعدی صورت به جای اسکنر اثرانگشت در آیفون ۸ است، اسکنر سه بعدی صورت عملکردی مشابه با سیستم تشخیص چهره در گلکسی S8 دارد.

اسکنر سه‌ بعدی صورت در آیفون ۸

اپل در حال بررسی کردن روش جدیدی در آیفون ۸ است. اپل تصمیم دارد تا به جای استفاده از اسکنر اثر انگشت از سیستم تشخیص چهره سه بعدی برای باز کردن قفل گوشی هوشمند استفاده کند. سیستم اسکنر سه بعدی صورت به کاربر این امکان را می دهد تا قبوض خود را پرداخت کند، قفل گوشی هوشمند را باز کند و اپلیکیشن های مورد نظر را نصب کند، عملکرد اسکنر سه بعدی صورت دقیقاً شبیه به اسکنر اثر انگشت است.

شرکت اپل بر این باور است که باید سیستم جدید امنیتی وارد گوشی های هوشمند آیفون شود، سیستم اسکنر عنبیه چشم هم در لیست انتشار آیفون ۸ قرار دارد ولی سیستم تشخیص چهره سه بعدی در اولویت است.

در هر صورت اپل اولین شرکتی نیست که رو به سیستم های تشخیص هویت نوین در گوشی های هوشمند آورده است. اپل بر روی سرعت و دقت سیستم نوین هویتی تأکید دارد و بیش از هر چیزی سرعت و دقت را مد نظر قرار می دهد. نمونه بی دقتی در سیستم های نوین تشخیص چهره را می توان در آخرین پرچم دار سامسونگ، گلکسی S8 مشاهده کرد که چندین بار گزارش شده و حتی در ویدئوهایی در یوتیوب دیده شده است که سیستم تشخیص چهره این گوشی هوشمند به راحتی فریب می خورد و با عکس کاربر هم باز می شود. هدف اپل دور بودن از هرگونه اشتباهات این چنینی است به همین دلیل این موضوع در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد.

هنوز مشخص نیست آیفون ۸، با نام آیفون ۸ یا آیفون X به بازار می آید، ولی سخنگوی شرکت اپل در رابطه با اضافه کردن این سیستم به آیفون جدید به این نکته اشاره کرده که اگر اپل نتوانست در آیفون ۸، سیستم تشخیص چهره سه بعدی را اضافه کند، بدون شک طراحی تکمیلی انجام خواهد داد و این قابلیت را به زودی ارائه می دهد.

سیستم اسکنر اثر انگشت در سال ۲۰۱۳ در آیفون ۵s دیده شد، باید دید سال ۲۰۱۷ هم سال عرضه شدن اسکنر سه بعدی صورت در آیفون ۸ خواهد بود.

ارسال نظر