ماه اکتبر و فاجعه وحشتناکی که در انتظار زمین است!

اخبار اتفاقات پیش رو و پیش بینی آنها همواره داغ است و طرفداران خود را دارد. حال محققان از وقوع رخدادهایی در اکتبر سال جاری خبر می دهند.

ماه اکتبر و فاجعه وحشتناکی که در انتظار زمین است!

به گزارش کلیک، محققان و اخترشناسان درباره نزدیک شدن یک شهاب سنگ بزرگ به زمین هشدار داده اند. به عقیده آنها این برخورد ممکن است عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد. نخستین بار در سال ۲۰۱۵ بود که احتمال برخورد شهاب سنگی موسوم به «۲۰۱۲ TC4» خبرساز شد. هرچند در آن زمان منابع اولیه این خبر چندان قابل اطمینان نبودند و برخی کارشناسان با نگاهی بدبینانه آن را رد کردند. اما ظاهرا این شهاب سنگی که این روزها خبرساز شده کاملا واقعی است. این شی آسمانی در سال ۲۰۱۲ کشف شد و اخترشناسان در آن زمان تنها به طور تقریبی مدار آن را مورد مطالعه قرار دادند. براساس تحقیقان آن زمان قطر تقریبی این شهاب سنگ ۱۲ تا ۴۰ متر است.

این سنگ آسمانی بزرگتر از شهاب سنگی است که در چلیابینسک روسیه سقوط کرد. در آن زمان ۱۶۱۳ نفر آسیب دیدند و خسارتی معادل ۸ میلیون دلار نیز به بار آمد. البته اگر این شهاب سنگ در منطقه ای مسکونی به زمین می خورد عواقبی فاجعه بار تر نیز به همراه داشت. البته رسانه ها نیز برای تولید خوراک خبری خود سعی در بزرگنمایی دارند اما برخورد سنگی آسمانی با قطری در حدود ۱۰ متر می تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد.

در هر حال متخصصان عقیده دارند که احتمال برخورد شهاب سنگ ۲۰۱۲ TC4 با زمین تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به صفر است. این شهاب سنگ در فهرست « سنگ های خطرناک» گنجانده شد. البته ناگفته نماند هر سنگ آسمانی که فاصله آن تا زمین در مرحله ای از پرواز آن ۲۰ بار کمتر از فاصله زمین تا ماه باشد در این فهرست گنجانده می شود.

ارسال نظر