بیت کوین در گرانی می‌تازد!

رسانه کلیک - ارزش مالی بیت کوین به ۴۰۰۰ دلار رسید. اما نکته حائز اهمیت آن است که تورم تاثیر چندانی بر این ارز دیجیتالی ندارد.

بیت کوین در گرانی می‌تازد!

مانند دوران باستان که ارزش یک سکه بیشتر از پول بود، در حال حاضر هم ارزش Bitcoin به بیش از ۴۰۰۰ دلار رسیده است. علت افزایش ارزش این سکه طلایی‌رنگ واضح است؛ سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به استفاده از دو پول رایج Bitcoin و Bitcoin Cash پیدا کرده‌اند. درست است که استفاده از آن پیچیده و ریسک بالایی دارد اما افراد پول خود را از دست نمی‌دهند.

Bitcoin

علت روند رو به رشد ارزش مالی بیت کوین را کسی نمی‌داند و معلوم نیست که این رالی سرعت چه زمانی متوقف می‌شود. قیمت Bitcoin از ماه جولای که ۱۹۰۰ دلار بود نیز دو برابر شده و به ۴۱۳۲ دلار رسیده است. Bitcoin Cash که اخیراً از Bitcoin جدا شده و به صورت مستقل اما با سیاستی مشابه شروع به کار کرده، ارزشی برابر ۳۰۹ دلار دارد. البته در اویل آگوست به ۷۰۰ دلار هم رسید اما در حال حاضر نرخ آن روی ۳۰۰ دلار ثابت مانده است.

ارزش کل سرمایه Bitcoin، شصت و هفت میلیارد دلار و ارزش سرمایه کل واحدهای ارز رمزنگاری شده ۱۳۷ میلیارد دلار است. ارتقای سیستم اینترنتی Bitcoin، افزایش تراکنش‌های دیجیتالی را بسیار بالا برده و روند آن را نیز تسریع کرده است. البته احتمالاً شاهد مشکلاتی در ماه نوامبر هستیم اما در حال حاضر سرمایه‌گذاران، بسیار بیشتر از حد تصور، مشتاق به استفاده از این پول دیجیتالی شده‌اند.

جالب است بدانید در اوایل ماه جولای، قیمت Bitcoin برابر با یک اونس طلا بود. هر اونس طلا در حال حاضر ۱۲۶۲ دلار است.

ارسال نظر