ساختمانی که هوا را پالایش می کند

به دنبال پیشرفت سریع تکنولوژی، به تازگی نوعی ساختمان در ایتالیا ساخته شده است که مصالح به کار رفته در آن توانایی پالایش هوا را دارد.

ساختمانی که هوا را پالایش می کند

به گزارش کلیک، به تازگی نوعی مصالح ساختمانی جدید ساخته شده که عملکرد آن مانند جنگل طبیعی است.palazzo در سال 2015 در نمایشگاه جهانی میلان در معرض دید قرار گرفت و اولین ساختمانی است که مصالح آن، هوا را پالایش می کند. نمای آن که ترکیبی از سیمان و دیوکسید تیتانیوم است، اکسید ازت موجود در هوا را جذب می کند و آن را به نمکی بی خطر تبدیل می کند که با آب باران به راحتی از روی دیوار این ساختمان شسته می شود.
این ساختمان هم چنین در مقایسه با ساختمان های دیگر 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد و عملکرد آن مانند درختی است که کربن دی اکسید را جذب کرده و اکسیژن تولید می کند.
سقف شیشه ای فتوولتاییک این ساختمان 140 کیلووات انرژی تولید می کند که برای روشن کردن 11000 لامپ CFL کافی است. دانشمندان امیدوارند با تکنولوژی به کار رفته در این ساختمان بتوانند آلودگی شهرهای نقاط مختلف جهان را مهار نمایند. استفاده این ساختمان از انرزی خورشیدی هم یکی دیگر از مزایای آن به شمار می رود که استفاده از این نوع مصالح ساختمانی برای ساختمان ها را برای کشورهای مختلف جذاب می کند.

Palazzo-Italia

منبع:TECHSPOT

ارسال نظر