دوربینی که در صورت ساخت همگان را شگفت زده می کند

دوربین‌های تشخیص حرکت به طور گسترده در اپلیکیشن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. محققان در Georgia Tech در حال طراحی یک دوربین جدید هستند که بتواند حرکت مخفی دست را تشخیص دهد.

دوربینی که در صورت ساخت همگان را شگفت زده می کند

به گزارش کلیک، تیم در حال طراحی نرم‌افزار و سخت‌افزاری است که علاوه بر رسیدن به هدف خاص خود، دستگاه از نظر مصرف انرژی نیز با صرفه باشد. این دوربین قرار است همیشه روشن باشد. این دوربین همیشه روشن از تشخیص ژست برای افزایش اثربخشی استفاده می‌کند ولی از سوی دیگر لازم نیست که دوربین تک تک پیکسل‌ها را مورد آنالیز قرار دهد تا بفهمد که کدام پیکسل را باید رکورد کند و کدام پیکسل به ثبت نیاز ندارد.

طبق گفته پروفسور Justin Romberg، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر جورجیا تک، آنچه که دوربین به دنبال آن است در واقع ارزش پیکسل نیست، بلکه پیکسل‌ها با روش‌های مختلف با یکدیگر جمع می‌شوند و اندازه‌گیری‌ها نسبت به زمانی که حالت استاندارد استفاده می‌شود به صورت چشم‌گیری کمتر می‌شود.

با استفاده از نرم‌افزار تجزیه و تحلیل، بهره‌وری دوربین بالا می‌رود. افزایش بهره‌وری برای اپلیکیشن‌های از راه دور ضروری است. همچنین دوربین می‌تواند در نظارت و همچنین در رباتیک مورد استفاده قرار گیرد.

تیم در پی طراحی دوربینی است که از نظر مصرف انرژی با صرفه باشد و برای شارژ انرژی فقط از انرژی محیط مانند انرژی خورشیدی استفاده کند. همراه با ارایه راه‌حل‌های این چنینی برای شارژ انرژی، قابلیت حرکت نیز می‌تواند از مصرف بیشتر انرژی جلوگیری کند. مثلا این دوربین تصاویر اضافی و غیر ضروری را ذخیره نمی‌کند. در سنسورهای حرکت قدیمی، باد نیز می‌توانست یک حرکت ایجاد کند که آن سنسور حرکت را ذخیره می‌کرد، ولی در دوربین جدید این حرکت‌ها مدنظر نیستند و غیرضروری در نظر گرفته می‌شوند.

تیم طراحی این دوربین قصد دارد از قابلیت‌های ارسال تصاویر به دیگر دستگاه‌ها به صورت بی‌ سیم بهره‌مند شود. این پروژه توسط شرکت اینتل و بنیاد ملی علوم پشتیبانی می‌شود.

ارسال نظر