گجتی ارزان برای تجربه تصاویر سه بعدی

به جرات می توان گفت در آینده نه چندان دور بخش زیادی از فیلم ها و تصاویر تولیدی منطبق با عینک های واقعیت مجازی (VR)  خواهند بود. به تازگی محققان عینکی را طراحی کرده اند که بر خلاف قیمت ارزان، با کارایی اعجاب انگیز در شرایط عادی نیز تصاویر را به صورت متفاوت نمایش می دهد.

گجتی ارزان برای تجربه تصاویر سه بعدی

به گزارش کلیک، زمان بسیاری از ورود تکنولوژی واقیت مجازی (VR) نمی گذرد. فناوری فراتر از ۳D که به کاربر اجازه می دهد خود را در میان صحنه ها تصور کند. غول های تکنولوژی همانند اپل، سامسونگ، آمازون و حتی گوگل پا در این رقابت گذاشته اند و با طراحی گجت هایی مانند "Oculus Rift" و "Samsung Gear" تجربه تازه ای را برای کاربران فراهم آورد اند.

این گجت ها که با ارائه تصاویر متفاوت کاربر را مجذوب این تکنولوژی می کنند، قیمت های بسیار بالایی دارند که امکان استفاده را برای بسیاری دشوار کرده است. از دیگر معایب این محصولات می توان به فراهم کردن ویدیوها و تصاویری خاص پرداخت که تنها مخصوص این گجت ها طراحی شده است. این بدان معناست که کاربر محدودیت انتخاب تصاویر قابل استفاده در گجت های VR را دارد. اما به تازگی چند جوان خلاق با طراحی گجتی ساده امکان تجربه تماشای تصاویر متفاوت و زنده همانند VR را با قیمتی بسیار ارزان برای دوستداران این تکنولوژی فراهم کرده اند.

این گجت ساده که توسط یک زوج خلاق آمریکایی طراحی شده است، این شانس را به افراد می دهد تا تصاویر ساده و معمولی را نیز به صورت ۳D و زنده تماشا کنند. ویژگی بسیار خلاقانه که این گجت ارزان قیمت را از بسیاری گجت های مشابه متمایز کرده است.

۸۹۸۹

این عینک مخصوص که تنها ۵۰ دلار قیمت گذاری شده است، محبوبیت بسیاری را در میان کاربران و طرفداران دنیای واقعیت مجازی پیدا کرده است. برنامه های تلویزیونی، کارتون ها، فیلم ها و حتی بازی های رایانه ای نیز این قابلیت را پیدا کرده اند تا به آسانی با این عینک تبدیل به تصاویر متفاوت ۳D و جذاب شوند.

این گجت متفاوت که توسط این زوج خلاق طراحی شده است "Elsewhere" نام گرفته و پس از یک سال پژوهش برای رفع نواقص و پیشبرد آن، از ماه آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وندلن لی ( Wendellen Li) و همسر مشهور وی، آزا رسکین (Aza Raskin) یکی از نوابغ شرکت های طراح تکنولوژی به شمار می روند. آزا رسکین که پیش از این تجربه طراحی تکنولوژی نمایشگرها و عینک های ۳D را داشته است با پیشبرد این تکنولوژی کمک شایانی به طرفداران دنیای ۳D کرده است.

این گجت که تا روزهای آتی روانه بازار تکنولوژی می شود، با قیمتی بسیار ارزان و با کیفیتی مشابه گجت های برندهای معروف؛ تجربه متفاوتی از تماشای فیلم ها، بازی ها و حتی شبکه های تلویزیونی را برای مخاطبان فراهم کرده است.

ارسال نظر