مسابقه طراحی جالب برای پرینترهای سه بعدی

در راستای پروژه همکاری و ارتقای توانمندی، یک مسابقه برای ایستگاه فضایی بین‌المللی آغازشده است که از شرکت‌کنندگان می‌خواهد یک وسیله با ویژگی‌های مخصوص طراحی کنند که در ISS پرینت شود.

مسابقه طراحی جالب برای پرینترهای سه بعدی

به گزارش کلیک، Mouser Electronics به همراه Amphenol و غول فنّاوری، اینتل اخیرا یک چالش طراحی پرینتر سه‌بعدی برای ISS اعلام کرده‌اند. این مسابقه به دانشجویان، مهندسین، و سازندگان این فرصت را می‌دهد که یک وسیله بسازند که در ایستگاه فضایی بین‌المللی پرینت شده و توسط فضانوردان ISS استفاده شود.

این طراحی دستورالعمل سخت‌گیرانه‌ای برای اندازه، مواد و موارد کلی برای طرح نهایی دارد. این وسیله باید به‌اندازه کافی کوچک باشد که بتواند توسط پرینتر سه‌بعدی ISS چاپ شود و باید از مواد ABS، HDPE و PEI+PC ساخته شود که توسط پرینتر پشتیبانی می‌شود. همچنین باید لبه‌های صاف داشته باشد که به محیط ایستگاه فضایی آسیب نزند. شی باید مستقل باشد و نیازی به ساختار پشتیبان نیاز نداشته باشد.

هرچند ابعاد و مواد محدودیت دارند اما برنامه داوطلب را وادار می‌کند که در مورد طرح خود تفکر خلاق داشته باشد. این شی باید یک ابزار مفید، ابزار تحقیق، و یا حتی یک وسیله سرگرمی باشد.

استفاده از وسایل الکترونیک تا جایی که به عملیات ایستگاه فضایی آسیب نزند و توسط یک سلول سکه‌ای یا باتری کوچک کار کند نیز مجاز است. پروژه‌های تایید شده توسط همکار سابق Mouser ، یعنی گرنت ایمهارا و فرمانده سابق ایستگاه فضایی، کریس هدفیلد داوری خواهند شد.

این مسابقه بخشی از مسابقه ارتقای توانمندی خواهد بود که یک همکاری بین سازنده الکترونیکی Mouser و طراح معروف ایمهارا است. مهلت این مسابقه در ۷ اکتبر ۲۰۱۶ به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر