یک هکر تمامی حساب‌های کاربری فیس بوک را هک کرد

آناند پراکاش،هکر هندی برای ۷۲ ساعت از اینکه توانسته به تمامی حساب‌های کاربری فیس بوک دست یابد، خرسند بود.

یک هکر تمامی حساب‌های کاربری فیس بوک را هک کرد

به گزارش کلیک، خوشبختانه پراکاش، هکر هندی، یک راه نفوذ ترسناک را در ازای ۱۵۰۰۰ دلار گزارش کرد. روز دوشنبه او در یک پست در وبلاگی توضیح داد که چگونه توانسته تمامی حساب‌های کاربری فیس بوک را هک کند.

او چگونه این کار را انجام داده است؟

هنگامی‌که شما رمز ورود به حساب کاربری خود را در یک شبکه اجتماعی یا وبسایت فراموش کرده اید، می‌توانید یک درخواست بازیابی رمز عبور بفرستید که در آن یک ایمیل یا شماره تلفن وارد می‌کنید. سپس یک کد شش رقمی موقت برای آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال می‌شود، که با وارد کردن آن در سایت می‌توانید رمز عبور جدیدی بسازید.

پراکاش سعی کرده بود کد ۶ رقمی فیس بوک را حدس بزند که پس از ۱۰ ـ ۱۲ تلاش ناموفق مسدود شده بود. سپس همین کار را در نسخه بتای فیس بوک امتحان کرده بود. نسخه بتا برای آزمایش اپلیکیشن‌ها بر روی برنامه توسط سازندگان این شرکت استفاده می‌شود.

پراکاش متوجه شد در نسخه بتا محدودیتی برای حدس زدن کد ۶ رقمی وجود ندارد و فرد می‌تواند همچنان به تلاش خود ادامه دهد. این مساله به او این امکان را داد که بتواند با سرعت هر ترکیبی از ارقام مورد نظر خود را وارد کرده و کد پین را هک کند.

او در وبلاگ خود نوشت: "من سعی کردم حساب خود را پس بگیرم (بر اساس قوانین فیس بوک شما حق ندارید آسیبی به حساب کاربری دیگر افراد وارد کنید) و موفق شدم برای حساب خود پسورد جدیدی بسازم. و از آن رمز عبور جدید برای وارد شدن به حسابم استفاده کنم."

پراکاش فورا این کشف خود را در فیس بوک گذاشت و ۱۵۰۰۰ دلار جایزه دریافت کرد. برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک این یک امر عادیست به هکرهایی که باگ‌های مهم را گزارش می‌دهند، جایزه بپردازند.

یک سخنگوی فیس بوک گفت: "یکی از مهم‌ترین نتایج این جایزه‌ها این است که ما می‌توانیم مشکلات محصولات را حتی پیش از تولید آن متوجه شویم. ما از آشنایی با آناند و دادن جایزه به او بسیار خرسندیم و از او بخاطر گزارش این باگ متشکریم."

منبع: msn

ارسال نظر