مانعی اساسی برای فناوری شارژ وایرلس

وجود مشکلات قانونی و حقوقی در یک کمپانی بزرگ  می­ تواند از پیشرفت فناوری شارژ وایرلس جلوگیری کند و کاربران را از نعمت استفاده از آن محروم کند.

مانعی اساسی برای فناوری شارژ وایرلس

به وسیله­ ی این تکنولوژی قادر خواهید بود گوشی هوشمند خود را بدون نیاز به کابل، فوراً شارژ کنید. فکر نمی­کنم کسی مخالف اضافه شدن این تکنولوژی به دنیا باشد!

به گزارش کلیک ، مشکلاتی در این تکنولوژی وجود دارد که نمی ­توان از آن­ها چشم پوشی کرد. برای مثال ، محدودیت هایی برای استفاده از این فناوری در ایستگاه ­های شارژ استارباکس وجود دارد و همچنین بدلیل این که کمپانی اپل این تکنولوژی را نپذیرفته است، کاربران آی پد و آیفون نمی­ توانند از آن استفاده کنند. حالا اگر مشکلات قانونی و حقوقی اعضای هيئت مدیره ­ی اصلی­ ترین کمپانی فعال در این زمینه را هم به لیست اضافه کنیم، خواهیم دید چرا باید خیال استفاده از آن را در آینده ای نزدیک از سر بیرون کنیم!

سه نفر از اعضای هيئت مدیره­ ی کمپانی پاورمت (Powermat Technologies) در اسرائیل، در اواخر ماه اکتبر از این کمپانی و مدیرعامل آن یعنی تورستن هینس در دستگاه ­های قانونی شکایت کردند. طبق پرونده­ هایی که در دادگاه اسرائیل ثبت و ضبط شده است، بحث اصلی که اعضای هيئت مدیره­ به آن اشاره داشتند، این بوده است که هیچ بودجه­ ی مصوبی برای اداره­ ی این کمپانی وجود ندارد و با این شرایط، کمپانی بدهی های زیادی را بالا خواهد آورد. هینس این شکایت را ناقص، مغرضانه، گمراه کننده و فریب دهنده خواند.

بعد از آن، پاورمت در بیانیه ای از خود اینگونه دفاع کرد:

" با فاش کردن این اطلاعات و اطلاعات دیگری که در رابطه با تغییر موضع کمپانی وجود دارد، امیدواریم دادگاه بر اظهار نظرهای غلط و حقیقت ­های ناقص موجود تجدید نظر نماید."

این در حالی است که مشکلات حقوقی درست زمانی پیش آمد که تکنولوژی شارژ بی سیم در حال پیشرفت بود. در طی سال گذشته، پاورمت برنامه ریزی کرده بود تا مکان های شارژ خود را تا ۷ برابر افزایش دهد، یعنی در کل حدود ١۴۰۰ مکان شارژ! پاورمت به گل سر سبد کمپانی سامسونگ نیز تبدیل شده است، به طوری که Galaxy S6 این تکنولوژی را شدیداً تبلیغ کرد. این شرکت در راستای این فناوری با شرکت فعال دیگری نیز رقابت دارد که موضوع این رقابت در رابطه با تلاش برای فراهم آوردن سازگاری بیشتر میان دستگاه ­ها و ایستگاه ­های شارژ است.

شکایت مطرح شده در دادگاه برای جلوگیری از ادامه ­ی فعالیت شرکت با بودجه­ ی فعلی می­ باشد. در این شرایط، سرعت فزاینده شرکت کاهش خواهد یافت و باعث خواهد شد تا شرکت آسیب جدی ببیند و به گونه­ ای فلج شود. بنابراین این تکنولوژی به حد استاندارد نخواهد رسید و انتظارات کاربران براورده نخواهد شد.

قطعاً این مسئله یک دردسر جدید برای هینس به حساب می­ آید زیرا هینس در اواخر سال ۲۰١٣ نیز مقام مدیرعاملی شرکت بلک بری را از دست داده بود.

با این وجود، هینس سوگندنامه و دادخواستی را نیز به دادگاه ارائه کرد که در آن با مخالفان خود به جدال پرداخت و از اقدامات خود دفاع کرد. او می­گوید:

" اتهاماتی که علیه من و تیم مدیریتی من مطرح شده است، هیچ پایه و اساسی ندارد."

این شکایت نامه ثابت می­کند که بی­ اعتمادی شدیدی میان اعضای هيئت مدیره­­ ی این شرکت وجود دارد و هر روز نیز شدیدتر می شود.

نکته­ ی دیگر در رابطه با این موضوع ،شکایت بنیان­ گذار و مدیرعامل پیشین این کمپانی، یعنی ران پولیاکین علیه پاورمت است. اواخر سال گذشته، پولیاکین به دلیل فشار سهام داران این کمپانی، داوطلب شد تا از مقام مدیر عاملی خود کناره گیری کند و در مقامی پایین­ تر مشغول به کار شود که همین قضیه منجر به استخدام هینس شد.با این حال ، ظاهراً او در حال حاضر و در مقام پایین، بیشتر از قبل فعالیت می­کند!

منبع : Cnet

ارسال نظر