شناسایی چهره مردی هفتصد ساله به کمک فناوری تشخیص چهره

تصویر مردی که در صفحه اصلی این مطلب مشاهده می‌کنید متعلق به مردی است که ۷۰۰ سال پیش بر روی زمین زندگی می کرده است.

شناسایی چهره مردی هفتصد ساله به کمک فناوری تشخیص چهره

به گزارش کلیک، در حال حاضر اگر به تصویر ارائه شده در ابتدای این مطلب نگاه کنید به چشمان مردی خیره شد اید که در قرن ۱۳ در انگلستان زندگی می کرده است. باید از تکنولوژی و روش های چهره شناسی تشکر کرد که امروز و در حال حاضر این امکان را برای ما به وجود آورده اند که در طول زمان سفر کنیم.

این مرد قدیمی Context 958 نام گذاری شده است. چهره مرد مورد نظر براساس جمجمه آن بررسی و شبیه سازی شده است. در جمجمه و با در نظر داشتن محل قرار گیری دندان ها و استخوان ها این شبیه سازی صورت گرفته است. بررسی جمجمه Context 958 این امکان را فراهم آورده است تا محققان بتوانند اطلاعات بیشتری از سبک زندگی در سده های گذشته به دست بیاورند.

مردی که 700 سال پیش روی زمین زندگی کرده است

این حفاری بر روی قبرستان بزرگی در کمبریج صورت گرفته است و در این قبرستان حدود ۴۰۰ پیکر تدفین شده وجود داشته است. نکته جالبی در مورد جمجمه Context 958 وجود دارد و این است که این جمجمه و این پیکر در نزدیکی یک بیمارستان خیریه در قرون وسطی دفن شده است و به نظر می رسد دوست ما بیمار و شاید فقیر بوده است. به احتمال بسیار زیاد Context 958 بیمار بوده است و یا پول کافی برای پرداخت هزینه های یک بیمارستان معمولی را نداشته است به همین دلیل در یک بیمارستان خیریه بستری بوده است. این بیمارستان در واقع مخصوص کسانی بوده است که در قرون وسطی توانایی تأمین کردن مخارج زندگی خود را نداشته اند.

اطلاعات دیگری که از جمجمه Context 958 که به دست آمده است به این موضوع اشاره دارد که Context 958 سنی حدود ۴۰ سال داشته است و براثر کار سخت درگذشته است و ساییدگی‌هایی در ناحیه اسکلت پای او دیده شده است.

مردی که 700 سال پیش روی زمین زندگی کرده است

یکی از اعضای این پروژه به این موضوع اشاره کرده است که نمی توانیم به‌صورت قاطع بگوییم که Context 958 چه شغلی داشته است ولی به احتمال بسیار زیاد از طبقه کارگری بوده است. تجزیه تحلیل های بیشتر بر روی جمجمه Context 958 نشان داده است که او رژیم مناسبی از گوشت و ماهی و سبزیجات نداشته است و یا به‌اصطلاح توانایی خرید و خوردن غذاهای گران قیمت را نداشته است. Context 958 به صورت رو به پایین دفن شده است که این سنت در قرون وسطی رایج بوده است.

در پشت سر Context 958 خراش هایی دیده شده است که این خراش ها نشان می دهد که Context 958 تحت درمان بوده است و قبل از مرگ برای درمان او کارهایی صورت گرفته است. در واقع تیم تحقیقاتی دانشگاه کمبریج در این بررسی به این نکته اشاره کرده است که هدف تیم از این بررسی درک بهتر بیماری طاعون در انگلستان سده ۱۳ بوده است.

مردی که 700 سال پیش روی زمین زندگی کرده است

در واقع پروژه بررسی صورت های انسان ها در گذشته و بازسازی آن ها، یک پروژه بسیار وسیع است که در ادامه نیز صورت ها و جمجمه های بیشتری را مورد بررسی قرار می دهد. شاید این پروژه ما را به این فکر وا‌دارد که در ۷۰۰ سال بعد نیز شاید جمجمه و اسکلت یکی از ما مورد بررسی قرار بگیرد و دست یافته ها برای انسان های ۷۰۰ سال بسیار جالب باشد. این تحقیقات تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و تا آن زمان حتماً چهره های عجیب تر و بیشتری را خواهیم دید.

ارسال نظر