تحولی شگرف در آینده اینترنت بی سیم

اینترنت بی سیم به تازگی وارد مرحله جدیدی از تکامل خود شده است و به نظر می‌رسد که این اتفاق بدون پیش بینی و کاملا ناگهانی رخ داده است.

تحولی شگرف در آینده اینترنت بی سیم

به گزارش کلیک، Starry که یک شرکت فراهم کننده اینترنت بی سیم است، با یک شروع طوفانی تجهیزاتی را فراهم نموده است که اینترنت فوق سریع با سرعت بالاتر از یک گیگابیت بر ثانیه (125 مگابایت بر ثانیه) را با استفاده از فناوری باند موج میلیمتری به مشترکین خود ارائه می‌دهد.

اینترنت گیگابیتی بی نهایت سریع است، به طوری که شما می توانید یک فیلم کامل HD را در 25 ثانیه دانلود کنید، در حالی که اگر بخواهید این فیلم را با اینترنت کابلی با متوسط سرعت 20 مگابایت بر ثانیه دانلود کنید، نیم ساعت طول می‌‌کشد. برخی از شرکت ها همانند گوگل فیبر قبلا این نسل از اینترنت را به صورت کابلی ارائه داده اند، اما این نخستین بار است که شرکتی آن را به صورت بی سیم ارائه می‌کند.

اما متاسفانه اینترنت گیگابیتی تنها در اماکن معدودی که زیرساخت های آن ها ارتقا یافته است در دسترس است و این امر شرکت های فراهم کننده خدمات اینترنتی (ISP) را وا می‌دارد تا به منظور ارائه دادن این نسل از اینترنت، زیر ساخت های خود را با هزینه و وقت بسیاری ارتقا دهند. آنها باید در یک منطقه، به صورت فیزیکی کابل های جدیدی را در زیرساخت نصب کنند.

Starry با بی سیم کردن تمام مراحل، این مشکل را حل کرده است.

این مراحل به این صورت انجام می شود:

  • Starry چگونه کار می کند؟

Starry به جای اینکه اینترنت را از طریق سیم برای شما ارسال کند، بیشتر شبیه شرکت های بی سیم ارائه دهنده خدمات تلفن همراه شما همانند AT&T یا تی موبایل عمل می کند.

  1. Starry امواج اینترنت را از دستگاه های فعال الکترونیکی ارسال می‌کند که قابلیت ارسال، دریافت و یا باز فرستادن اطلاعات بر روی یک کانال ارتباطی را دارند و اطراف یک منطقه پر جمعیت نصب می‌شوند. این نوع از ارسال امواج اینترنتی "امواج میلیمتری" نامیده می‌شوند.
  2. گیرنده های که در بیرون از محیط خانه نصب می‌شوند، امواج اینترنتی را دریافت می‌کنند و درست شبیه به یک کولر بیرون پنجره خانه شما نصب می‌شوند.
  3. گیرنده های امواج اینترنتی با سیم به روترهای ایستگاه یا روترهای خود شما در خانه شخصی که چندین شبکه بی سیم را به یکدیگر وصل می کنند، متصل می‌شوند و این تنها بخش از این فرآیند گسترده است که به صورت سیمی است. البته باید سیم برق روتر را هم در نظر بگیریم!

خلاصه ای از آنچه که گفته شد:

  • دستگاه های فعال الکترونیکی ارسال کننده امواج اینترنتی را به سراسر شهر ارسال می‌کنند.
  • گیرنده هایی که در خانه شما نصب شده اند امواج را دریافت می کنند.
  • گیرنده ها امواج را به روترهای ایستگاه یا روترهای خود شما در خانه ها شخصی ارسال می‌کنند.
  • روترها اینترنت بی سیم را به دستگاه های بی سیم ارسال می‌کنند.

این در حالی است که عدم نیازی سیم کشی در خانه شخصی شما و یا منطقه باعث صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و هزینه می‌شود.

البته نیاز نیست که روتر بی سیم سیصد و چهل و نه دلاری بخرید اما حتما باید گیرنده دریافت کننده امواج اینترنتی همراه با سرویس ماهانه را خریداری کنید. Starry هنوز قیمت این سرویس را اعلام نکرده است. اما چِت کانوجیا، مدیر عامل شرکت اذعان کرد که قیمت این سرویس کمتر از پولی است که ما در حال حاضر برای اینترنت می پردازیم. معامله بدی نیست زیرا شما با سرعتی بسیار سریع‌‌تر می‌توانید اطلاعات را دانلود کنید.

پیش فروش روترهای بی سیم از پنجم فوریه آغاز می‌شود و از ششم فوریه به خریداران تحویل داده می‌شود. Starry سرویس دهی خود را در ایالت بوستن آمریکا در تابستان آغاز می‌کند و در طول روند راه اندازی خود شهرهای دیگر را هم دربر می‌گیرد.

منبع: techinsider.io

ارسال نظر