هیولایی به نام X7 DT

در نگاه اول، Aorus X7 DT یک لپ‌تاپ قدرتمند بازی است که می‌توانید آن ‌را در کوله‌پشتی خود حمل‌ کنید و خود را به واقعیت مجازی بیارایید.

هیولایی به نام X7 DT

کلیک- لپ‌تاپ Aorus X7 Pro-Sync به‌نوبه‌خود هیولای کوچکی در عرصه لپ‌تاپ‌های بازی به شمار می‌رفت و حالا شرکت گیگابایت کارت گرافیک کامپیوترهای دسکتاپ ساخت شرکت Nvidia به مدل GTX 980 را روی آن افزوده‌ است. با این کارت گرافیک قدرتمندتر این لپ‌تاپ 17.3 اینچی در اجرای واقعیت مجازی همانند یک دسکتاپ عمل‌می‌کند.
ضخامت آن تقریباً معادل مدل GTX 970M ساخت Nvidia که نسخه مشابه قدیمی‌تر آن، با اختلاف یک اینچ، است و وزن آن تنها 400 گرم سنگین‌تر از مدل قبلی (3.4 کیلوگرم) است. لپ‌تاپ Aorus X7 DT با پوشش آلومینیوم سیاه آنودایز شده، پوشانده‌شده که تعداد زیادی سوراخ و دریچه خروجی در اطراف آن تعبیه‌گشته‌است. همچنین هنوز در اطراف لپ‌تاپ طرح‌هایی از عقاب یافت‌می‌شود، مثلاً نقش منقاری که روی درپوش است و لوگوی پرنده که روی پد لمسی، کلید روشن و خاموش و درپوش صفحه‌نمایش، دیده‌می‌شود.
درکمال ‌تعجب، این دستگاه باوجود داشتن کارت گرافیک دسکتاپ دارای GPU، دارای یک سیستم خنک‌کننده هوایی نیز هست. به‌علاوه استفاده‌کنندگان می‌توانند سیستم خود را به کارت حافظه DDR4، SSD و علاوه‌بر این‌ها یک پردازنده Core i7-6700HQ ساخت شرکت اینتل یا پردازنده 6820HK، مجهز کنند.
مشخصات به‌کنار، توانایی Aorux X7 DT شگفت‌انگیز است. من نسخه‌های نمایشی باکیفیت عالی بازی Project Cars از طریق هدست Oculus Rift و بازی Star wars Battle front از طریق کامپیوتر desktop ارتقاءیافته Aorus X7 با کارت گرافیک دارای GPU را امتحان‌کردم. اولی من را ناچار می‌کرد که در پیست اتومبیل‌رانی Nurburg ring سرعت را پایین‌بیاورم و درحالی‌که با سرعت 180 مایل بر ساعت حرکت‌می‌کردم Green Mile درست پیش از من همه‌چیز را کاملاً بدون خش ارائه‌می‌داد.

maxresdefault (1)
در نسخه نمایشی دیگر، Aorus X7 DT به‌طور آویخته در یک کوله‌پشتی بود و من می‌توانستم درحالی‌که هدست Oculus Rift را بر سر و دستگاه کنترل تفنگ شکل حساس به حرکت را در دست ‌داشتم، آن را به پشتم بیاویزم. گرچه Battle front هیچ‌وقت به‌طور ذهنی به‌صورت واقعیت مجازی طراحی نشده‌است، من هیچ مشکلی با گشت‌وگذار در صحنه جنگ از طریق تجربه‌ای که با لپ‌تاپ انجام‌می‌دادم، نداشتم.
اگرچه که در اختیار داشتن این‌همه قدرتی که در یک لپ‌تاپ ظریف جمع‌شده به قیمتش می‌ارزد، برای باتری‌ها فضایی درنظر گرفته نشده‌است و از آنجایی ما هنوز این‌مورد را تست نکرده‌ایم، فرض را بر این می‌گذاریم که مثل SLI-version که تنها به‌طور متوسط 2 ساعت ظرفیت باتری داشت، عمل‌می‌کند. همچنین باید در نظر داشت که فن آن خیلی پر صدا است.
Aorus X7 DT یک هیولای تأثیرگذار است، توانایی گرافیکی کامپیوتر دسکتاپ در یک کالبد به ضخامت 1 اینچ جمع‌آوری شده‌ است. دستگاه‌های دیگر مثل Origin EON17-SLX در مقایسه مشخصاً ضخیم‌تر هستند و حتی Asus ROG GX700 به بلوک خنک‌کننده مایع کامپیوتر نیازمنداست. هنوز ممکن است برخی محدودیت‌های پیش‌بینی‌نشده راجع‌به ظرافت زیاد این دستگاه وجود داشته‌باشد، همچون محدودیت در ایجاد توان overclocking.
شرکت گیگابایت هنوز قیمت Aorus X7 DT را اعلام نکرده‌است، ولی به‌زودی، در بهار آتی به بازار خواهدآمد. من نمی‌توانم برای به‌دست آوردن آن و اعلام نظر کامل خود، صبر کنم.

  • نکات مثبت :
    کارت گرافیک پرتوان مشابه کامپیوترهای desktop
    بدنه ظریف
    نکات منفی
    فن پر صدا
ارسال نظر