فناوری جدیدی که مشکلات پوستی کاربران را برملا می کند

اخیرا محققان کره ای دوربینی را طراحی کرده اند که مجهز به پرتو ماورا بفنش UV است و به کاربران این امکان را می دهد که زیر پوست خود را مشاهده کرده و از وضعیت آن با خبر شوند.

فناوری جدیدی که مشکلات پوستی کاربران را برملا می کند

به گزارش کلیک ، این فناوری که توسط شرکت کره ای Nurugo تولید شده است SmartUV نام دارد و در حال حاضر در نمایشگاه CES در معرض گذاشته شده است.

طرز کار این دوربین تصویربرداری UV به این گونه است که به گوشی‌ های هوشمند متصل شده و به کاربران اجازه می ‌دهد تا زیر سطح پوست خود را ببینند و از سلامت آن مطمئن شوند.

به گفته این شرکت کره ای، فناوریSmartUV تولید شده است تا بر سلامت پوست نظارت کند و در کنار این هدف اصلی به کاربران کمک کند تا از مشکلات پوستی خود در مراحل اولیه و قبل از قابل مشاهده شدن آن باخبر شوند.

نکته مثبت دیگری که می توان در استفاد از این فناوری گفت این است که کاربر می ‌تواند از رسیدن کرم‌ های ضد آفتاب به تمامی نقاط صورت مطمئن شود تا هیچ نقطه ‌ای بدون ضد آفتاب نماند.

کرم ‌های ضد آفتاب مالیدنی در نور های مرئی شفاف به نظر می ‌رسند اما زمانی که توسط یک دوربین UV از آن ها تصویر برداری می‌شود، به رنگ سیاه در می ‌آیند. دلیل این امر به مسدود کردن پرتو های ماوراء بنفش توسط این کرم ها بر می گردد.

این دوربین در دو نسخه مختلف و برای گوشی‌ های آیفون و اندروید ساخته شده است و با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS که باشید می توانید این اپلیکیشن را داشته باشید.

SmartUV در حال حاضر در کمپین Kickstarter قرار گرفته است و در صورت تولید انبوه قرار است با قیمت ۱۹۵ دلار وارد بازار شود.

ارسال نظر