قدرتمندتر شدن گوشی از طریق تکنولوژی شارژ سریع باتری

اکثر کاربران تلفن همراه هوشمند که در طول روز مدت زمان زیادی با گوشی تلفن کار می‌کنند؛ تا کنون شرکت‌های زیادی در تلاش برای حل این مشکل بوده‌اند اما اخیراً راه‌حل جدیدی برای حل این مشکل ارائه شده است.

قدرتمندتر شدن گوشی از طریق تکنولوژی شارژ سریع باتری

به گزارش کلیک، اکثر کاربران تلفن همراه به‌خصوص کارمندان بعد از انجام کارهای اداری و روزانه خود یعنی تقریباً نیمه‌های روز سراغ گوشی تلفن همراه خود می‌روند و شاید آن زمان فرصتی باشد برای جواب دادن به پیام‌ها، تماس‌های بی‌پاسخ و یا چک کردن ایمیل‌ها. اما درست در همین ساعات روز است که از شارژ تلفن همراه چیزی باقی نمانده است.

بسیاری از کاربران از تلفن همراه خود بیش از آنچه که تصور دارند، استفاده می‌کنند و این یعنی بروز مشکل اتمام شارژ باطری برای این دسته از کاربران. اما مشکل به اینجا ختم نمی‌شود معمولاً مدت زمان لازم برای شارژ کامل بیشتر گوشی‌های هوشمند زیاد است و این مدت زمان طولانی باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. در تحقیقات انجام شده در استرالیا بیش از ۶۶ درصد از جمعیت کاربران گوشی‌های هوشمند در این کشور، با مشکل اتمام شارژ باطری و از طرفی مدت زمان لازم برای شارژ مجدد آن مواجه بوده‌اند. و در تحقیق مشابه در ایلات متحده، نشان داده شد که مردم نیویورک بیش از دو بار در روز تلفن همراه خود را شارژ می‌کنند. اما خبر خوب برای این دسته از کاربران پرمصرف این است که تلفن هوشمند جدیدی به بازار عرضه شده است که کاربران آن هرگز با مشکل اتمام شارژ باطری مواجه نخواهند شد.

اخیراً OnePlus از تکنولوژی به نام Dash Charge برای شارژ باطری پرده‌برداری کرده است که در گوشی‌های One Plus 3 از آن استفاده کرده است. این تکنولوژی تمام مزایا و قابلیت‌هایی که هنگام شنیدن سریع‌ترین و جدیدترین روش شارژ باطری تلفن همراه را که در ذهن شنونده می‌کند، با خود دارد. در واقع با استفاده از این تکنولوژی تمام باطری‌های از نوع ۳,۰۰۰ mAh در مدت زمان ۳۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شوند و به اندازه نمایش ۷ ساعت ویدیوی HD عمر در هر نوبت شارژ کار آیی دارند. در واقع چیزی که این تکنولوژی را از سایر تکنولوژی‌های مشابه جدا می‌کند، نحوه مدیریت انرژی در آن است.

در تکنولوژی شارژ معمولی، وقتی جریان الکتریسیته از طریق کابل به تلفن همراه می‌رسد، تلفن همراه این جریان الکتریسیته را به سمت باطری تلفن همراه هدایت می‌کند. بخشی از این انرژی به مقصد واقعی می‌رسد اما بخش دیگر در واقع به گرما تبدیل می‌شود و به همین دلیل هنگامی که تلفن همراه به شارژ متصل است، گرم می‌شود و البته این گرما باعث خراب شدن تلفن همراه به مرور زمان می‌شود. و به همین دلیل است که توانایی و کار آیی تلفن همراه بعد از مدتی افت می‌کند تا جایی که دیگر قابلیت‌های گذشته را نداشته و کاملاً از کار افتاده می‌شود.

اما با استفاده از تکنولوژی Dash Charge که در گوشی‌های OnePlus 3 استفاده شده است، این روند کمی متفاوت‌تر است. به‌جای اینکه جریان الکتریسیته از طریق کابل و توسط تلفن مستقیماً به باطری برسد، برای مقابله با گرمای ایجاد شده، آداپتوری در شارژر این تکنولوژی تعبیه شده است که این میزان گرما را قبل از رسیدن به تلفن همراه مدیریت می‌کند. درواقع فضایی در این آداپتور تعبیه شده است که گرما در آن فضا ذخیره می‌شود.

در داخل آداپتور، گرما مدیریت‌شده و به‌جای اینکه گرما و حرارت به گوشی آسیب برساند باعث بهبود عملکرد و سریع‌تر شارژ شدن تلفن همراه می‌شود. این روش یکی از مؤثرترین، کارآمدترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته برای شارژ تلفن همراه است.

استفاده از این تکنولوژی نه‌تنها در تلفن همراه گرما و حرارت اضافی و مخرب تولید نمی‌کند بلکه باعث تغییر نکردن دما و عادی ماندن درجه حرارت تلفن همراه می‌شود. از طرفی شارژ کامل باطری تلفن به سرعت انجام می‌شود و بنابراین کاربران می‌توانند بدون نگرانی از اتمام شارژ باطری به کار خود برسند و حتی بازی‌های ویدیویی با قابلیت HD را توسط تلفن همراه خود انجام دهند.

https-_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_155328_FireShot_Capture_27_-_OnePlus_3_-_Dash_Charge_-_OnePlus

اگرچه قبل از معرفی این تکنولوژی توسط OnePlus شرکت‌های دیگر نیز درزمینهٔ بهینه‌سازی شارژ تلفن همراه کارهای زیادی انجام داده بودند اما روش شارژ باطری با استفاده از این تکنولوژی کاملاً منحصر به فرد است.

بعد از معرفی این تکنولوژی و استفاده از آن در OnePlus 3 کاربران زیادی به سمت این گوشی جذب شده‌اند.

یکی از بنیان‌گذاران OnePlus 3 اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که بسیاری از کاربران OnePlus 3 در کامنت‌ها و نظرات خود ادعا کرده‌اند که استفاده از این گوشی باعث شده است که بسیاری از عادات آن‌ها در شارژ کردن گوشی تلفن همراه تغییر کند. بسیاری از این کاربران عادت داشته‌اند که هنگام شب گوشی خود را به شارژر وصل کنند تا در طول روز دچار مشکل اتمام شارژ باطری نشوند.

ارسال نظر