نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire Switch 12 S

مدت طولانی است که شرکت ایسر، وارد بازار لپ‌تاپ‌ های «دو در یک» شده است؛ در حالی‌ که سری Switch این شرکت همواره تحت تأثیر سیستم‌های بزرگ و بدقواره نبوده است.

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire Switch 12 S

کلیک - به‌راحتی می‌توان گفت که مدل Switch 12 S، بهترین نوت‌بوک قابل‌تبدیل این شرکت تابه‌حال بوده است. این لپ‌تاپ 12.5 اینچی، باریک‌ترین هیبرید این شرکت تاکنون است که حامل یک پردازنده Core M و یک نمایشگر 4K است.
این شرکت اذعان می‌کند که Switch 12 S، یک دستگاه منحصر به فرد برای استفاده‌ های خانگی و کاری است؛ باید گفت که بدنه فلزی آن، صحت این ادعا را تأیید می‌کند، البته کیفیت ساختار آن هم عالی است.
ضخامت 7.85 میلی‌متری صفحه آن، با توجه به جاسازی پردازنده، باتری و سایر سخت‌افزارها در پشت آن، تحسین‌برانگیز است. در حالت تبلت، وزن آن به 800 گرم می‌رسد و با اتصال صفحه‌کلید مغناطیسی، این میزان به 1.4 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.
در کل، این دستگاه، با وزنی پایین‌تر از ایسوز Transformer Book Chi 1.43 کیلوگرمی، به اندازه کافی سبک است؛ هر چند که از Surface 3 به همراه پوشش صفحه‌کلید با وزن 1.18 کیلوگرم، سنگین‌تر است.

285
اما این محصول ایسر، همچنان ضخیم‌تر از مدل‌های مذکور مایکروسافت و ایسوز است. ولی نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های قابل‌تغییر ایسر، باریک‌تر است؛ این ویژگی را مدیون اتصال گر آهن‌ربایی و بدون لولای صفحه‌کلید خود است که آن را محکم به تبلت می‌چسباند.
ایسر به این حد از سادگی راضی نشده تا جایی که پین‌های اتصال اعصاب‌خردکن را حذف کرده و دو اتصالگر مستقیم برای برق و داده‌ها، بر روی صفحه آن تعبیه نموده است.
ایسر این سازه جدید را لولای درکش، می‌نامد که این امکان را ایجاد می‌کند تا ارتباط بین صفحه‌کلید و تبلت با سرعتی معادل شش گیگابایت بر ثانیه، برقرار شود. درحالی‌که درگاه‌های بخش نمایشگر، به USB-C و سایر درگاه‌های کوچک محدود شده است، قسمت صفحه‌کلید که قابل تا شدن است، درگاه USB 3.0 دارد. این کار، روشی هوشمندانه در طراحی و استفاده از فضا است که تاکنون در هیچ دستگاه دیگری ندیده‌ایم.
متأسفانه، صفحه‌کلید آن فاقد ورودی کارت SD بزرگ است و انرژی موردنیاز خود را هم از تبلت می‌گیرد. هرچند که خود صفحه‌کلید به دلیل چینش خوب کلیدها و پد انگشت، با اندازه مناسب، عالی به نظر می‌رسد.
نمایشگر IPS، این محصول در نوع خود بی‌نظیر است. در بررسی این دستگاه متوجه شدم که نمایشگر 4K آن، چشم‌نواز و شگفت‌انگیز است. در این نمایشگر، رنگ‌ها، خود را به زیبایی جلوه‌گری می‌کنند. ایسر، به نحوی این صفحه‌نمایش را طراحی کرده است که هیچ فاصله‌ای بین پیکسل‌های نمایشگر و پوشش لمسی صفحه، وجود ندارد.
اگر می‌خواهید عمر باتری بیشتری نصیبتان شود، مدل‌های دیگری هم خواهند بود که از نمایشگرهای 1080 × 1920، استفاده خواهند کرد که همچنان برای یک نمایشگر 12.5 اینچی، خوب است.

346
همچون سایر دستگاه‌های دورگه‌ای که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، این محصول هم قادر است تا بدون خطا از حالت تبلت به لپ‌تاپ و برعکس، تغییر کند. علاوه بر این، در زمینه نمایش، چند حالت اضافی همچون نمایش بر روی پرده، در اختیارتان قرار خواهد داد. این دستگاه، به‌عنوان یک تبلت، بسیار سبک و قابل‌حمل در محیط خانه است؛ در حالت لپ‌تاپ هم به کمک لولای درکش، شما را قادر می‌کند تا با بلند کردن صفحه‌کلید، زاویه مناسب خود را برای تایپ کردن به دست بیاورید.
این محصول در ابتدای ماه فوریه، باقیمت 999 دلار به فروش خواهد رسید. سایر ویژگی‌ها و امکانات شامل رم 4 یا 8 گیگابایتی و حافظه SSD 128 یا 256 گیگابایتی، هم قابل سفارش خواهند بود.
این محصول یکی از بهترین دورگه‌هایی است که شرکت ایسر تاکنون تولید کرده است و قیمت آن‌چنان بالایی هم ندارد. این دستگاه دارای ویژگی‌های فراوان قابل‌ستایشی است که با مطلوبیت مرغوب و نمایشگر 4k زنده و پویان، همراه شده است.
درحالی‌که این محصول ایسر، جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد، اما در این زمان کوتاهی که با آن بودم نمی‌توانم آن را به شما پیشنهاد کنم و باید مدت‌زمان بیشتری را با آن بگذرانم تا بتوانم با اطمینان کامل، پیشنهاد خود را اعلام کنم.

منبع : Techradar

ارسال نظر