نقد و بررسی Black Ops 3

سری بازی های Call OF Duty همیشه در ذهن طرفداران به عنوان یک شاهکار نقش بسته است. از این رو، هر ساله با انتشار نسخه جدیدی از این بازی، نقد و بررسی های زیادی راجع به آن منتشر می شود.

نقد و بررسی Black Ops 3

کلیک- در واقع شرکت Treyarch به گفته‌های طرفداران خود توجه کرده و ساخت Black Ops 3 گواه معتبری بر این حرکت است. اکثر بازی‌های سریالی محدود به مدت کوتاه 5 یا 6 ساعته می‌شود اما Black Ops 3به عنوان آموزش‌دهنده بازی‌های چند کاربره، شما را بیشتر سرگرم خود خواهد کرد.
داستان‌های ماموریتی خیلی فراتر از چیزی است که از این نسخه انتظار داریم و مدت‌زمان بازی 15 ساعت طول خواهد کشید. بعد از اتمام آن با مرحله جدیدی از مبارزه به نام " کابوس‌ها " روبه‌رو می‌شویم که ترکیب نامنظمی از تمامی ماموریت‌های سپری شده است که به داستان زامبی‌ها می‌رسد. در عین تکراری بودن به طرز عجیبی سرگرم‌کننده است.
این مبارزه در حاشیه داستان خود شامل صحنه‌های حماسی و سکانس‌های اکشن است که به این بازی جان تازه‌ای بخشیده است. درست زمانی که تصور می‌کنید مأموریت به پایان رسیده است، وارد مرحله جدیدی از هیجان می‌شوید. بهترین قسمت این است که اصلاً متوجه طولانی شدن آن نمی‌شوید. شرکت Treyarch در زمینه مرحله‌بندی بازی، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. به ندرت دچار خطا شده و حتی با نزدیک شدن به مرحله پایانی حالتی احمقانه‌تر می‌گیرد.
بازی بدون نقص اما با یک مبارزه نظامی یکنواخت آغاز می‌شود، اما تدریجاً شما را وادار به توجه و دقت می‌کند. تنها ایراد آن، صدای خشک و بی‌روح بازیکنان است (شما می‌توانید هم در نقش مرد و هم زن بازی کنید) که به‌طور آشکاری خالی از هرگونه احساسات است.

2
در ادامه شما با بازی ترکیبی از نسخه قدیمی و جدید سروکار دارید. اسلحه‌ها به‌طوری‌که باید در بازی Call of duty باشند، کار می‌کنند- به هدف روبه‌رو شلیک می‌کنید، نارنجک پرتاب می‌کنید و سنگر می‌گیرید. بازی مشابه نسخه‌های قبلی به سرعت شروع شده و با نیروی Cyber Core تکمیل می‌شود. Black ops3 در دنیایی اتفاق می‌افتد که سربازان بیشتر حالت ماشینی دارند و این ویژگی انتخاب جدیدی برای بازیکن‌ها خواهد بود. می‌توانید برج‌های متحرک را به سرقت ببرید، روبات‌های دشمن را منفجر کنید و یا گروهی از نانو روبات‌ها را برای کور کردن سربازان دشمن بفرستید. دیگر ویژگی‌های بازی وجود ماشین‌آلات پیمایشی است. می‌توانید در ارتفاع بیشتری پرش کرده، از روی دیوارها عبور کنید و به راحتی از زیر موانع بگذرید. در مقایسه با Advanced Warfare شخصیت چابک‌تری خواهید داشت.
در این نسخه، شخصیت بازیکن قدرتمندتر شده است و خبری از دویدن‌های پرسرعت نسخه قبلی‌تر به منظور روبرو شدن با اتفاق بعدی، نیست. از طریق تنظیمات دائمی در عرض چند ثانیه می‌توانید به طور مخفیانه موقعیت خود را تغییر داده و یا از فاصله دور دشمنان را نابود کرده و یا از بشکه‌های مواد منفجره موجود در فضای اطراف استفاده کنید. در طول بازی نیز به نقاطی می‌رسید که به اسلحه و ابزار جدید دسترسی داشته و همچنین امکانات دیگری از Cyber Core را به شما ارائه می‌کند.

3
تمامی این امکانات به همراه یک بازی اسلحه‌ای آشنا، Call of duty:Black Ops3 را خلق می‌کند. تنها نارضایتی در مورد شیوه کار Cyber Core است. مسئله فقط فشردن یک دکمه نیست بلکه شما باید از هردو ماشه R1 و L1 استفاده کنید که مانع حرکت بازی می‌شود زیرا با این قابلیت شما توانایی شلیک کردن نخواهید داشت که در نتیجه آن بازی متوقف نمی‌شود اما وارد مبارزه‌ای به نسبت غیرضروری می‌شوید.
بازی زامبی‌ها نیز به همان اندازه سرگرم‌کننده است البته پیشنهاد می‌کنیم دیگران را هم در این بازی شریک کنید. دوستانتان از شما بابت صدای خوب و نمایش استادانه آن تشکر خواهند کرد (که بی‌شباهت به مبارزه اصلی است) که شامل تعداد متفاوت و متنوعی از مبارزه با زامبی‌ها است. بازی تک نفره خسته‌کننده و ملال‌آور است. با سه نفر از دوستان خود وارد بازی شده تا هیجان بیشتری را تجربه کنید.
حالت بازی چندنفره آنلاین در نسخه Black Ops3 دقیقاً مناسب بازی با دیگران طراحی شده است. طبق روال عادی اسلحه‌ها، توانایی‌ها و متخصص یا همان شخصیت اصلی (صاحب توانایی و مهارت‌های متفاوت CyberCore) خود را انتخاب می‌کنید. در بازی چندنفره تعداد دفعات استفاده از نیروی CyberCore محدودشده و بین دو بار استفاده از نیرو، وقفه زمانی ایجاد می‌شود.
مانند بازی Destiny، نیروهای Cyber Core قابلیت شارژ چندباره و تغییر نحوه پایان بازی را دارند. می‌توان زمان را به عقب برگرداند تا به بازیکن تیرهای انفجاری داد و همچنین به تعداد کافی متخصص با قابلیت‌های مختلف برای مبارزه وجود دارد. نقشه‌ها کمی اشکال دارند. با اینکه به خوبی خود را معطوف ماشین‌های پیمایشی پیشرفته می‌کنند اما به عنوان پاداش، اردو زدن را پیشکش می‌کند (شیوه‌ای که طبق آن در یک نقطه ایستاده و برای استفاده از دیگران و کسب امتیاز تلاش می‌شود)

4
باوجود اینکه بازی در بیشتر مناطق استقبال قابل‌توجهی داشته اما به صورت آنلاین ممکن نبوده است و به هنگام آنلاین بودن نیز مسابقه‌ها ناامیدکننده بودند. به محض اتصال به اینترنت، به منوی PS4 برمی‌گردیم و پیام خطایی ظاهر می‌شود که بیانگر خرابی نرم‌افزاری بازی است. مورد بعدی این است که شما نمی‌توانید بازی آنلاین خود را به منظور استفاده آفلاین ذخیره کنید.
در زمان بررسی این نسخه جدید، خطای اتصال به بازی آنلاین به‌طور گسترده‌ای در نظرسنجی‌های شرکت Treyarch مشاهده شده و خوشبختانه راه‌حلی برای آن به زودی ارائه می‌شود.
بازی آنلاین یک مجموعه ترکیبی است اما Black Ops3 جامع‌ترین نسخه از سری بازی‌های Call of Duty است که در این چند سال عرضه شده است. جلوه‌های بصری فوق‌العاده و ساختار ثابت، آن را به بازی سرگرم‌کننده‌ای تبدیل کرده است. چه بازیکن حرفه‌ای باشید و چه یک تازه‌کار، Black Ops3 دلایل قانع‌کننده کافی برای سرگرم کردن شما خواهد داشت.

نکات مثبت

  • مبارزه گسترده
    پاداش به انواع شیوه بازی
    حالت‌های جذاب زامبی‌ها
    بارگذاری به همراه محتوا

نکات منفی

  • استفاده از نیروهای Cyber Core می‌توانست به شکل بهتری صورت گیرد.
    ارائه بازی آنلاین مستلزم تلاش بیشتر است.
    امتیازبندی از 10: 8
ارسال نظر