نقد و بررسی بازی Firewatch

در فاصله ای نزدیک آتش می سوزد. همراه با خورشیدی که در پهنای جنگل بزرگ و بی پایان در حال ناپدید شدن است. شعله های آتش همچون رنگ های رنگین کمان در حال سوختن هستند که نشانگر آتش سوزی طبیعی است و بعید می باشد که خسارتی وارد کند.

نقد و بررسی بازی Firewatch

کلیک - بنابراین من با خیال راحت در حال استراحت می باشم و از تماشای منظره نهایت لذت را می برم. در حوالی من یک دستگاه فرستنده صوتی در حال پچ پچ کردن است. آن صدا کسی نیست جز رئیس من که گویی صدایش از فاصله چند مایلی برجش به گوش می رسد. زمزمه او در آتش، چه زیبا به نظر می رسد و چگونه این همه دود و خاکستر روز را تیره کرده اند. اما با گذشت زمان ، آتش گسترش می یابد ، و همان گونه که بر شدت آن افزوده می شود ، بر تنش داستان هم می افزاید.

مثل سایر بازی های داستان محور اول شخص ماجراجویی در سال گذشته که همه را مات خود کرده بودند، Firewatch این گونه نبود و فی نفسه تنها به گیم پلی خود اتکا نداشت. هیچ پازل ، هیچ رویداد قریب الوقوع ، و هیچ جنگی رایج و معمول در بازی های امروزی در آن وجود ندارد. در عوض، می توان از جو ، غوطه وری، و اکتشاف بی نظیر در بازی سخن گفت.

1

داستان روایتگر هنری، یک شخص میان سال که دیده بان آتش نشانی در حوالی پارم ملی یلواستون (Yellowstone) است را در سال 1989 روایت می کند. از آنجا که داوطلبان دیده بانی آتش نشانی در مناطق دور افتاده کار می کنند، اکثریت قریب به اتفاق این بازی به تنهایی و سرگردانی در جنگل های متراکم بازی رخ می دهد که دارای جزئیات و ریزه کاری های بسیاری می باشد.

همچنین جهان بازی یک کار فوق العاده را از نظر بصری به ارمغان آورده است و به شما این احساس را می دهد که در لبه های بازی (انتهای دید شما)، جنگل را کیلومترها از هر طرف گسترش دارد. مناطق جدید همیشه متفاوت به نظر می رسند. صدای خش خش برگ ها در زیر پایتان، آواز پرندگان و درخشیدن نور آفتاب، حس یک سفر واقعی در جنگل را به شما می دهند. صدا گذاری بازی به گونه ای است که شما را مجاب می کند تا از هدفون های خود استفاده کنید و نهایت لذت را از آن ببرید. البته بدون هدفون هم صداها واقعا واقعی و حیرت انگیز هستند. در مورد صداگذاری کاراکترها هم باید گفت که صداگذاری بر روی شخصیت های اصلی بازی به خوبی کار شده است.

همین طور که جنگل بی انتهای بازی آرامش بخش به نظر می رسد، پیچیدگی هایی هم در اعماق خود دارد. هنگامی که شما ایستاده اید و برای تعیین مسیر باد تمرکز می کنید خطر در کمین شماست. آیا همه جا سکوت محض است؟ به نظر شما این سکوت ترسناک است یا آرامش بخش؟

3

جدا از اکتشاف انفرادی، تمرکز واقعی بازی مبتنی بر رابطه هنری با رئیس او است ، که به عنوان مجموعه گسترده ای از مکالمات می باشد و از طریق دستگاه فرستنده صوتی دریافت می شود. بر خلاف بازی های دراماتیک تر مانند مردگان متحرک (The Walking Dead) و یا Mass Effect که به طور مداوم شخصیت های خود را در موقعیت های مخاطره آمیز قرار می دهند ، هنری نیازی به تصمیم گیری حیاتی برای مرگ یا زندگی ندارد.

در نهایت، نکته ای که به نظر نا امید کننده به نظر می رسد این است که Firewatch هنوز از مسائل فنی جزئی در PS4 رنج می برد. به این گونه که هر بار بازی به طور خودکار ذخیره می شود و یا به سرعت منطقه ای از جهان بازی را بارگذاری می کند، بازی فریم به فریم می شود. این بدان معناست که هر چند دقیقه، یک یا دو ثانیه از بازی به صورتی می شود که مانع از غوطه ور در بازی می شود. خبر خوب این است که این مشکلات به نظر می رسد به مراتب کمتر بر روی کامپیوتر شایع باشد.

نظر شما چیست؟ آیا شما از آن دسته افرادی بودید که منتظر بازی Firewatch بودند؟ آیا بازی توانسته نظر شما را جلب کند؟ یا از حد انتظارهای شما فراتر بوده؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: gamespot

ارسال نظر