نقد و بررسی تبلت Pixel C گوگل

تبلت‌های پیشرفته یا Pro، با طراحی شبیه به لپ‌تاپ خود، می‌توانند به جای لپ تاپ مورد استفاده قرار بگیرند و امروزه استفاده از آن‌ها رو به گسترش است.

نقد و بررسی تبلت Pixel C گوگل

به گزارش کلیک، بسیاری از شرکت‌های کامپیوتری همانند مایکروسافت و اپل یک نمونه از این نوع تبلت ها را در ویترین خود دارند و اخیراً شرکت گوگل نیز با تولید تبلتی به نام پیکسل C به آن‌ها پیوسته است. پیکسل C بسیار شبیه به کروم‌بوک است، با این تفاوت که سیستم‌عامل آن اندروید است.
تبلت پیکسل C نخستین تبلت دنیا به‌حساب می‌آید که با برخورداری از اندروید 6 مارشمالو از نظر طراحی بسیار حرفه‌ای و زیبا ساخته شده و دارای کیفیت ساخت بالا در حد یک لپ‌تاپ است.
ابعاد این تبلت ۲۴۲ در ۱۷۹ در ۷ میلی‌متر و دارای صفحه‌نمایشی 10.2 اینچی و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم است و از نظر کیفیت و پایداری در حد قابل قبولی است. جالب این جاست که وقتی‌که شما به آن صفحه‌کلید وصل می‌کنید بسیار شبیه به یک نوت‌بوک تمام آلومینیومی می‌شود.
تبلت پیکسل C سبک است و وزنی در حدود 517 گرم دارد (آی‌پد پرو دارای 723 گرم وزن است)، در حالتی که صفحه‌کلید نیز به آن وصل شود وزن آن در حدود 916 گرم می‌شود. ضخامت این دستگاه در حدود 7 میلی‌متر است که نسبت به آی‌پد مینی شرکت اپل دارای ضخامت کمتری است و از این نظر بسیار شبیه به آی‌پد پرو (ضخامت 6.9 میلی‌متر) است. بااین‌وجود، این تبلت را نمی توان سبک‌ترین یا کوچک‌ترین وسیله در نوع خودش در جهان دانست، اما به‌اندازه کافی کوچک و سبک است که بتوان آن را به‌راحتی حمل کرد.
این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای Nvidia Tegra X1 و پردازنده گرافیکی Maxwell به همراه یک حافظه رم 3 گیگابایتی، برخوردار است که نشان‌دهنده توان پردازشی بالای این محصول است؛ و برای اجرای هر چه بهتر و روان‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها مناسب می‌باشند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به دوربین‌های آن اشاره کرد که دوربین اصلی این دستگاه 8 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسل است. همچنین تبلت پیکسل C به دو عدد بلندگو استریو و 4 میکروفون مجهز شده است. این محصول برای برقراری ارتباط و شارژ شدن از پورت USB نوع C استفاده می‌کند؛ باتری آن برای مدت 10 ساعت توان ذخیره شارژ را در خود دارد. نمایشگر این تبلت از دقت تصویر 1800 × 2560 پیکسل بهره می‌برد و رزولوشنی در حدود ۳۰۸ پیکسل در هر اینچ را رقم می‌زند؛ که این مقدار در مقایسه با آی‌پد پرو خیلی بیشتر است.

3
صفحه‌کلید این دستگاه سخت‌افزاری مستقل است که باید آن را جداگانه خریداری کرد. این صفحه‌کلید طوری طراحی شده است که تبلت می‌تواند بر روی آن قرار بگیرد و توسط یک آهنربا به آن متصل می‌شود در این حالت صفحه‌کلید نقش پایه را نیز ایفا می‌نماید. در بالای صفحه‌کلید لولای کوچکی وجود دارد که به پشت تبلت قفل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا تبلت را با هر زاویه‌ای تنظیم کند. ارتباط بین صفحه‌کلید و پیکسل C از طریق بلوتوث برقرار می‌شود درنتیجه صفحه‌کلید برای عملکرد خود نیاز به باتری دارد، ولی هیچ احتیاجی به شارژ صفحه‌کلید نیست، چون صفحه‌کلید به‌طور خودکار توسط تبلت شارژ می‌شود و تبلت به‌محض اتصال به صفحه‌کلید فیزیکی، به‌صورت خودکار آن را شناسایی کرده و صفحه‌کلید مجازی اندروید را مخفی می‌کند. در هنگام حمل تبلت، این صفحه‌کلید به‌صورت کشویی بر روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و نقش درب یا محافظ را برای آن بازی می‌کند.
اگر از نظر قیمت بخواهیم این تبلت را موردبررسی قرار دهیم باید بگوییم که این تبلت دارای دو مدل 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی است. قیمت تبلت 64 گیگابایتی 479 دلار و 32 گیگابایتی 399 دلار است؛ اما همان‌طور که قبلاً اشاره شد صفحه‌کلید به‌صورت پیش‌فرض روی این تبلت قرار ندارد و برای به دست آوردن آن باید 119 دلار هزینه کرد. در ضمن این دستگاه دارای قلم هوشمند نیست (که ممکن است شما گاهی اوقات به آن احتیاج داشته باشید) و در مقایسه با آی‌پد و سرفیس 3 قیمت آن کمی بالاتر است. با تمام ویژگی‌های گفته شده، تصور اینکه یک نفر تبلت اندرویدی پیکسل را بر تبلت ویندوزی سرفیس ۳ ترجیح دهد، کمی سخت به نظر می‌رسد. چون با خرید سرفیس شما یک کامپیوتر کامل را در اختیار می‌گیرید که یک قلم هوشمند یا صفحه‌کلید نیز می‌تواند آن را کامل‌تر کند.

4
تبلت پیکسل C اولین تبلت اندرویدی است که تمامی مراحل ساخت آن، از آغاز تا پایان توسط خود گوگل صورت گرفته است. شرکت گوگل از نظر ساخت اپلیکیشن‌های تحت وب خیلی قدرتمند است که برای نمونه می‌توان از برنامه Google Docs نام برد که دارای ویژگی‌های کلیدی همانند نرم‌افزار آفیس است؛ اما از نظر برنامه‌های اندرویدی هنوز فاقد توانایی ساخت برنامه‌های خاص صفحه‌نمایش همانند اپلیکیشن Paper 53 موجود در آی‌پد است.
پیکسل C گرچه از نظر سخت‌افزاری بسیار قدرتمند است اما برای تبدیل‌شدن به یک محصول بی‌مانند به‌شدت نیازمند ویژگی‌های نرم‌افزاری قدرتمندتری است چون از نظر نرم‌افزاری آن چیزی نیست که مردم دوستش دارند؛ بنابراین مردم ترجیح می‌دهند دستگاه‌هایی خریداری کنند که از نظر قیمت ارزان‌تر و از نظر نرم‌افزاری نیز بهتر باشد. اگر صفحه‌نمایش دستگاه برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد می‌توانید با پرداخت تنها 200 دلار iPad Mini 2 خریداری کنید که از نظر نرم‌افزاری بهتر از پیکسل C و از نظر قیمت هم ارزان‌تر است. مگر اینکه به خاطر سیستم‌عامل اندروید یا طراحی زیبای لولای آهنربایی‌اش آن را ترجیح دهید.

  • مشخصات کلی:
    صفحه‌نمایش : صفحه‌نمایش لمسی از نوع IPS اندازه 10.2 اینچ، 1800 × 2560 پیکسل
    رزولوشن : 309 پیکسل در اینچ
    وزن : حدود 0.5 کیلوگرم (اگر کیبورد هم به آن وصل شدن 0.4 کیلوگرم هم‌وزن کیبورد است)
    دوربین : دوربین عقب 8 مگاپیکسل و دوربین جلو 2 مگاپیکسل
    حافظه رم : 3 گیگابایت
    پردازنده : Nvidia Tegra X1 و Maxwell GPU
    سیستم صوتی : بلندگوهای استریو و 4 عدد میکروفون
    حافظه داخلی : 64 گیگابایت و 32 گیگابایت
    امکانات ارتباطی : قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - بلوتوث GPS - USB
    سیستم‌عامل: گوگل اندروید Marshmallow 6
ارسال نظر