بررسی ال‌جی gram 15

جدیدترین لپ تاپ ال‌ جی، یک اولترابوک همه پسند است که به شکل اعجاب‌ انگیزی باریک ساخته شده و نظر همگان را به خود جلب کرده است.

بررسی ال‌جی gram 15

به گزارش کلیک، ال‌جی یک شرکت بزرگ و شناخته شده است، اما نه به خاطر رایانه‌های خود. این شرکت تصمیم گرفت تا وضعیت موجود را با ارائه Gram 14 در آمریکای شمالی، تغییر دهد. این اولین لپ‌تاپ ال‌جی بود که در این منطقه به فروش می‌رفت. همگی از بدنه سبک‌وزن آن به شگفت آمدیم. بدنه‌ای که وزن آن هم‌اندازه MacBook Pro بود، اما همچنان فضای کافی برای یک نمایشگر 13 اینچی و یک صفحه‌کلید بزرگ را داشت.
اکنون این شرکت، نمونه 15 اینچی را ارائه می‌کند که ادامه‌دهنده همان راه قبلی است. بدنه نرم و بی‌نظیر آن از آلیاژ منیزیم و لیتیوم که بسیار سبک‌تر از آلومینیوم و پلاستیک است، ساخته شده. نتیجه این عمل، رساندن وزن آن به 998 گرم است.اگر معیار وزن برای شما بسیار مهم است، این همان چیزی است که به دنبالش می‌گشتید.
تا جایی که مطلع هستیم، شرکت دل، مدل XPS 15 را با وزنی برابر 1.77 کیلوگرم، به‌عنوان سبک‌وزن‌ترین لپ‌تاپ 15 اینچی، عرضه کرده است. مسلماً، این محصول جدید ال‌جی، رکورد آن را خواهد شکست. درواقع، Gram 15، سبک‌تر از تمام لپ‌تاپ‌های 13 یا 14 اینچی است که تاکنون موردبررسی قرار داده‌ایم؛ البته به‌استثنای مدل قبلی خودش که 14 اینچی بود.

2
وقتی این دستگاه را در دست می‌گیرید، به شکل غیرقابل‌تصوری سبک به نظر می‌رسد. اگر به خاطر نمایشگر روشن آن‌ ها نبود، تصور می شد که این نمونه‌ ها، ساختگی هستند. این اولترابوک مجهز به پردازنده‌های Core i5 و Core i7 هم هست. وزن پَرمانند آن، انتظارات معمولی که از یک لپ‌تاپ این‌چنینی وجود دارند را به‌هم‌ریخته است. اکثر مردم، آن‌ها را جایگزینی برای رایانه‌های دسکتاپ می‌دانند که برای سفرهای کوتاه درون‌شهری خوب هستند، اما برای حمل آسان در تمام طول روز، سنگین به نظر می‌رسند. اما Gram 15، متفاوت است. کافی است تا یک کیف مناسب برای حمل آن داشته باشید تا بتوانید ساعت‌ها از آن برای انجام دادن کارهای خود، استفاده کنید.
ازنظر سبک بودن، هیچ نمونه دیگری را نمی‌توانید پیدا کنید که قادر به شکست Gram 15 باشد. هرچند، کسانی که بیشتر به دنبال عملکرد بالا هستند، ممکن است کمی ناامید شوند.

3

درحالی‌که پردازنده‌های ‌Core که در سازوبرگ این محصول وجود دارند به همان قدرت سایر محصولات دیگر هستند، اما فهرست تجهیزات این محصول که شامل 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه است، تأثیرگذار به نظر نمی‌رسد. عملاً، این لپ‌تاپ، ازنظر عملکرد کلی، نزدیک به قعر طبقه خود است. این شرکت از اعلام عمر باتری محصول جدید خود سرباز زده است، از روی وزن بسیار سبک آن، تقریباً می‌توان فهمید که چرا دست به این کار می‌زند. وزن 998 گرمی آن، برای در برگرفتن یک باتری بزرگ به همراه سایر سخت‌افزارها، بسیار کم است.
نمایشگر آن‌هم دارای یک پنل معمولی با دقت تصویر 1080 پیکسل است. بااینکه زیبا به نظر می‌رسد، اما حرفی برای گفتن در برابر رقبای خود که کیفیت 4K را ارائه می‌دهند، ندارد. نمایشگرهای OLED، توسط سایر شرکت‌ها هم مورداستفاده قرارگرفته‌اند و این در حالی است که فقط در اندازه‌های 12 و 13 اینچی و البته یک مانیتور 30 اینچی، به کار گرفته شده‌اند.
صفحه‌کلید و پد انگشت که دو جزء حیاتی هر نوت‌بوک بزرگی به‌حساب می‌آیند، قابل‌قبول هستند. فکر می‌کردم که کلیدها، فضای مناسبی داشته باشند، اما بدنه این محصول اجازه انعطاف‌پذیری کمی به آن داده است. همین امر می‌تواند تایپ کردن با آن را آزاردهنده، مبهم و سردرگم کننده، کند. پد لمسی آن‌هم معمولی است. کار راه‌انداز است، اما به‌اندازه فراوانی بزرگ و سریع نیست.
قیمت‌گذاری این اولترابوک هنوز درهاله ای از ابهام قرار دارد و تاریخ عرضه آن‌هم به یک زمان مبهم در میانه‌های سال 2016 موکول شده است. نمی‌توان گفت که این محصول جدید قیمت بالایی خواهد داشت، چون مدل 14 اینچی باقیمت منطقی 900 دلار عرضه می‌شود. اما عدم وجود اطلاعات کافی، پیش‌بینی آینده این محصول را سخت کرده است. ولی حتی قیمت پایین فروش هم نمی‌تواند توجیه مناسبی برای سخت‌افزار ضعیف این محصول باشد.
با این تفاسیر، لپ‌تاپ‌های جدید ال‌جی جالب‌توجه هستند، اما متاسفانه مشخصات سخت افزاری قابل توجهی ندارند و این سؤال مطرح می شود که آیا امکان دارد که کاهش وزن یک لپ‌تاپ، ناخوشایند به نظر برسد؟ به همان میزان که مواد به‌کاررفته سبک‌تر می‌شوند، رابطه بین اندازه و وزن هم دچار محدودیت‌های شدیدی می‌شود و گاهی اوقات این باور را تداعی می‌کند که هرچه اندازه یک محصول بزرگ‌تر باشد، بهتر است.

ارسال نظر