نقد و بررسی لینکولن پیشرو 2015

کمپانی لینکولن SUV جدیدی با قابلیت ها و توانایی های ویژه که با برندهای معروف بی ام و، لکسوس و فورد رقابت می کند را معرفی کرد.

نقد و بررسی لینکولن پیشرو 2015

2015lincolnnavigator-015

کلیک - در ادامه با نقد و بررسی آن در خدمت شما هستیم.

  • ویژگی مثبت:

لینکولن 2015 را می توان به سیستم همه کاره و توانای چهارچرخ محرک مجهز کرد، که باعث هنرنمایی خارق العاده آن در جاده ها می شود. تفاوت رانندگی و توانایی در پیچیدن سریع و راحت با توجه به سایز بزرگ این ماشین به خوبی حس می شود. بعضی از سخت افزارهای اضافی سیستم کنترل سوخت ماشین حذف شده و همچنین دسترسی داخل کابین بهبود یافته است، موتور اکوبوست V6 این ماشین نیز نسبت به موتور V-8s از نظر قدرت، توانایی و مصرف سوخت، توانایی بالاتری از خود نشان داده و برای این مدل لینکولن هم به صرفه تر و هم کم هزینه تر می باشد.

  • ویژگی منفی:

با توجه به سیستم تعلیق منطبق و مناسب شرایط ماشین، متاسفانه ضربه های وارده به ماشین هنگام رانندگی بخوبی کنترل نمی شود و کمی خشکی و تکان های نامربوط را حس خواهید کرد. همچنین سیستم لمسی و سرگرمی داخل ماشین به هنگام کار با صفحه لمسی و نمایشگر، سریعا عمل نمی کند و به هنگام اعمال فرمان و یا فشردن دکمه ای، کمی تاخیر در انجام فرمان مشاهده خواهد شد.

  • سخن پایانی:

بسیاری از نقاط مثبت و برجسته لینکولن پیشرو 2015 را میتوان در ماشینی با پلت فرم مشابه یعنی فورد سفری(Ford Expedition) با قیمت پایین تری یافت، ولی لینکولن باتوجه به شکل و فرم و بعضی از ویژگی های خاص خود ظاهری لوکس و خدمات بهتری را به شما ارائه می دهد، هرچند که نباید از نقطه ضعف رانندگی توام با کمی تکان و ضربه چشم پوشی کرد ولی در کل ماشینی لوکس و همه فن حریف می باشد.

2015-lincoln-navigator-l-ecoboost-photo-566828-s-986x603

واین کانینگهام از تجربه خود چنین می گوید:

"در حال حاضر اتومبیل های SUV به عنوان اتومبیل های لوکس و پیشرفته به عموم معرفی می شوند. این همان چیزی بود که هنگام رانندگی با لینکولن به آن فکر می کردم! لایه ی نازک ساختاری بدنه و همچنین برخورداری از استایل کامیون مانند آن، به شما احساس قدرت خاصی هنگام رانندگی می دهد. لینکولن با استایل و ظاهر اسپرت مانند فورد اکسپدیشن و پنجره های مشبک مانند آن و همچنین صندلی های چرم و انعطاف مناسب صندلی ها برای انتخاب حالت مناسب صندلی برای نشستن، این ماشین را به ماشینی تماماً لوکس و حرفه ای تبدیل می کند. ویژگی های ذکر شده در مورد این ماشین خود به خود بعضی امکانات اضافی که در مدل های قبلی وجود داشت را کم می کند و دست طراحان و مهندسان را برای اضافه کردن امکانات و ویژگی های کاربردی و مفید دیگری باز می گذارد. رینگ های ماشین از ظاهر و کیفیت خوبی برخوردار می باشند، اما آنچه که مرا تحت تاثیر قرار داد و احساس لوکس بودن بیشتری به من می داد کیفیت رانندگی و احساس راحتی هنگام رانندگی بود. منظور، سیستم تعلیق این ماشین است که در عملکرد خود از هوا هم استفاده می کند و هنگام عبور از جاده های سرسخت و خراب، تکان های شدید یا آنچنانی را حس نخواهید کرد و همچنین کابین ماشین طوری طراحی شده که صداهای اضافی به داخل کابین نفوذ نکند و داخل کابین همانند یک دنیای دیگر سوای خارج اتومبیل می باشد و کاملا محیط داخل را از محیط خارج جداسازی می کند."

لینکولن پیشرو همه این خدمات و ویژگی های ذکر شده را در اختیار مشتری قرار می دهد و خوشبختانه قیمت آن نسبت به کادیلاک اسکالاد و لکسوس ال ایکس پایین تر است و در رقابت قیمتی برنده است.

2015-lincoln-navigator-l-ecoboost-photo-566827-s-986x603

استایل و شکل لینکولن منحصر بفرد و خاص خود می باشد ولی زیر این استایل زیبا و منحصر بفرد، ویژگی هایی از فورد اکسپدیشن پنهان و هویداست. با قیمت پایه 63,115 دلار و وزنی معادل 3 تن، این مدل از لینکولن در بین همه مدل های این کمپانی از لحاظ قیمت و اندازه و سایز بهتر و در رده ی اول و بهترین محصول خود قرار می گیرد. مدلی که توسط تیم کارشناسی بررسی شد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و سیستم تعلیق ویژه و پیشرفته ای بود که به همراه ابزارها و سیستم های مختلف دیگر قیمت آن به 73,395 دلار می رسید. این مقدار پول زیادی برای پرداخت برای یک ماشین است ولی ماشینه شما یک SUV می باشد و اکثر SUV ها قیمتی حدود 100 هزار دلار دارند و این مدل لینکولن از قیمت مناسب و کاملا به صرفه برخوردار می باشد. کمپانی لینکولن یک کمپانی برند و جهانی نمی باشد و مانند کمپانی فورد در جهان شناخته شده نیست، بنابراین شما قادر به پیدا کردن این اتومبیل در کشور بریتانیا و یا استرالیا نخواهید بود.

یک نکته که باعث می شود لینکولن پیشرو از سایر مدل های کمپانی های دیگر بهتر باشد موتور این ماشین است؛ یک موتور 3.5 لیتری V6 به جای موتور V8s در این خودرو استفاده شده است. اما این کاهش سایز در موتور به این دلیل نیست که قدرت موتور کاهش پیدا کرده است. با وجود کم شدن دو سیلندر از بلوک موتور، سیستم تامین توان به 2 توربو شارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است و هر کدام از توربو شارژر ها برای هر ردیف از سیلندرها مورد استفاده قرار می گیرد. این موتور توانایی ارائه قدرتی معادل 380 اسب بخار و انتقال گشتاوری معادل 63 کیلوگرم متر را دارد. این در حالی است که موتور لکسوس LX با حجم 5.7 لیتر و دارا بودن 8 سیلندر، توانایی تولید توانی معادل 383 اسب بخار را دارد ولی موتور لینکولن با دو سیلندر کمتر و حجم 3.5 لیتر توانایی تولید همین مقدار توان را دارد.

ag_15nav_ecoboost

کاهش 2 سیلندر از موتور به منظور مصرف سوخت کمتر و بهینه تر لینکولن صورت گرفته است. کاهش تعداد سیلندر از 8 به 6 و همچنین مجهز شدن سیستم چهارچرخ محرک باعث شده که مصرف سوخت این ماشین به ازای طی مسافت صد کیلومتر در شهر و مصرف 20 لیتر (صدی 20 لیتر) سوخت باشد و در ازای حرکت در بزرگراه ها مصرف 14 لیتر سوخت به ازای طی مسافت 100 کیلومتر در بزرگراه باشد( صدی 14 لیتر). اگر سیستم چهارچرخ محرک را حذف کنیم به مقادیر مصرف سوخت 16 لیتر در مسافت 100 کیلومتر در شهر و مقدار 13 لیتر در مسافت 100 کیلومتر در بزرگراه ها می رسیم.

شیوه انتقال توان در سیستم توربو با سیستم تنفس و رایج موتور های احتراق داخلی فرق می کند و تا بحال این شدت و سرعت توانایی ادغام و تامین توان برای خودرو مشاهده نشده بود. هنگامی که شما پدال گاز را فشار می دهید ماشین سریعا شتاب گرفته و بمانند سرعت نور، ناگهانی به شتاب و سرعت بالایی دست پیدا می کنید.

لینکولن با وزن 3 تنی خود و شکل مستطیلی و جعبه مانند خود، استایل و ظاهری غیرآیرودینامیکی یه خود داده است و این مورد یک چالش مهم برای موتور این ماشین می باشد تا کم و کاستی های توان و حرکت و سرعت را برطرف کند و ظاهر غیر آیرودینامیکی مشکلی برای حرکت و سرعت های بالا برای ماشین ایجاد نکند.

جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با دو حالت دستی و اتوماتیک به راننده این امکان را می دهد که سرعت و قدرت ارسالی به موتور را کنترل نماید، به علاوه این ویژگی های دیگر ذکر شده در مورد ماشین، به ماشین این امکان را می دهد که قدرت کشش و انتقال قدرت کافی و لازم به همراه رانندگی آسان و راحتی برای شما به ارمغان بیاورد. ساختار و ویژگی های بدنه لینکولن بصورتی طراحی شده است که براحتی می تواند علاوه بر خود یک وسیله دیگر را نیز براحتی بکسل کند. همانطور نیز وسیله های نقلیه با ساختاری یکپارچه، همانند فورد اکسپلورر(Ford Explorer) در حال مجهز شدن به سیستمی مشابه و نشان دادن توانایی های خود می باشد.

2015-lincoln-navigator-photo-566814-s-986x603

سیستم چهارچرخ محرک، این ماشین نسبتا گران قیمت در سیستم نیرو محرکه، انتقال توان، سوخت و بازدهی به خوبی خود را نشان داده است. ردیفی از دکمه ها روی داشبورد وجود دارد که حالت رانندگی را از دیفرانسیل عقب به چهارچرخ محرک تبدیل می کند. همچنین یک حالت اتوماتیک برای دیفرانسیل و سیستم انتقال توان تعبیه شده که به طور اتوماتیک سیستم هوشمند خودرو تشخیص می دهد که حالت رانندگی به چه صورتی باشد و در چه مکان هایی تک دیفرانسیل عمل کند و در چه مکان هایی دو دیفرانسیل را به کار بیندازد. در حالت چهارچرخ محرک چون قدرت از یک محور (محور عقب) به دو محور منتقل می شود، شاید کمی تغییر در حالت رانندگی محسوس باشد ولی با توجه به تجربه ای که رانندگان و صاحبان لینکولن داشته اند، هیچ کدام از مشکل تر شدن رانندگی صحبت نکردند و برعکس همه به این نکته تاکید داشتند که رانندگی و کشش اتومبیل تغییر محسوسی داشت.

سیستم فرمانی و چرخش ماشین برای دور زدن و چرخش بسیار عالی است و دایره ی تمام دور ماشین بسیار کوچک است که حاکی از سیستم فرمان توانا و خوب آن است. در سیستم فرمان اتومبیل از یک سیستم الکترونیکی استفاده شده که دور زدن و تغییر مسیر را برای ماشین بسیار آسان کرده، به طوری که در یک خیابان کوچک شهری به راحتی می توان یک دور برگردان را دور زد. به عنوان آپشن و حالت انتخابی، لینکولن سه حالت را برای رانندگی ارائه می دهد. حالت های نرمال، اسپرت و معمولی. که هر کدام از این سه حالت روی واکنش پدال گاز و کیفیت رانندگی تاثیر گذار است. برای یک فرد معمولی شاید تغییرات این سه حالت محسوس نباشد ولی کارشناسان خودرو به راحتی همه ی تغییرات را بیان کردند و واکنش های پدال گاز و حالات رانندگی را بیان کردند.
2015-lincoln-navigator-l-photo-571732-s-986x603

رابط کاربری الکترونیکی و لمسی داخل ماشین

این سیستم همانند سیستم رابط کاربری فورد اکپدیشن (Ford Expedition) است و سیستم های مسیر یابی و واحد های ارتباطی یکسانی دارند. در فورد و لینکولن هردو اسمی مشابه: مای فورد تاچ و مای لینکولن تاچ را انتخاب کرده اند. یک صفحه نمایش لمسی که اندازه آن یک چهارم یک صفحه نمایش معمولی خانگی است و به چهار قسمت تقسیم شده که هر کدام از قسمت ها مربوط به سیستم مسیریابی، موزیک و پخش، تلفن و اطلاعات آب و هوایی است. هر کدام از قسمت های چهار گانه را لمس کنید، منو و قسمت های مربوط به همان قسمت باز می شود و سایر موارد به صورت آیکون های کوچک گوشه ی صفحه نمایشگر هستند که دسترسی به آن ها آسان باشد و بتوان از آن ها استفاده کرد.

متاسفانه سیستم رابط کاربری نسبت به جواب دادن و عملکرد ورودی ها کمی کند عمل می کرد که اصلا قابل قبول نیست و همچنین هنگامی که تلفن هوشمند به خودرو متصل بود نیز همین عملکرد کند را داشت و آیکون های گوشه ی صفحه نیز به سختی لمس می شد، با اینکه صفحه نمایش 8 اینچی بود ولی انتخاب آیکون های موجود در آن به سختی امکان پذیر بود مخصوصا هنگامی که در حال عبور از جاده های با پستی بلندی همراه با تپه های کوتاه و بلند بودیم این دسترسی و استفاده از سیستم رابط کاربری سخت تر نیز بود.

2015-lincoln-navigator-ip-stack-photo-566825-s-986x603

با همه ی این تفاسیر، سیستم مسیر یاب ماشین عملکرد خوب و مناسبی داشت. مسیرهای راهنما و بسیار خوبی را پیشنهاد می داد و مسیرهای پر ترافیک را بخوبی تشخیص می داد و مسیر های جایگزین خوبی را پیشنهاد می داد. و همه ی نقشه های مسیر و شهر را به خوبی در حالت های پرسپکتیو و معمولی نمایان می کرد و نقشه های ارائه شده توسط سیستم به آسانی قابل فهم و خواندن بودند. ولی بارگذاری نقشه ها بسیار کند و حتی خسته کننده نیز بودند به طوری که هنگام اعمال ورود اطلاعات درخواستی نقشه مورد نظر هیچ چیز نمایش داده نمی شد و پس از مدتی کل صفحه به یکباره نمایش داده می شد. کمبودی که در این سیستم اتومبیل مشاهده می شود، آنلاین نبودن سیستم مسیریابی آن است و مکان ها و مقصد ها را به صورت آنلاین ندارد و همه ی مکان ها را به صورت نقشه ی پیش فرض در خود دارد و نقشه ها آپدیت نمی شوند. ولی در کمپانی های دیگر این قابلیت وجود دارد و به صورت آنلاین همه ی نقشه های و مسیرها نمایان و انتخاب می شود که این یک نقطه ضعف برای لینکولن به حساب می اید.

اطلاعات ترافیکی، قیمت سوخت، شرایط آب و هوایی و اطلاعات دیگر از قسمت رادیو ماهواره که در داشبورد گذاشته شده است قابل پخش و در دسترسی است.

یک درگاه USB در کنسول ماشین این اجازه را به شما می دهد که آیفون خود را به سیستم صوتی وصل کنید و یا اگر حافظه ی فلش USB را می خواهید به سیستم صوتی متصل کنید، از طریق درگاه USB به آن وصل کنید و از موزیک های آن حین رانندگی لذت ببرید همچنین می توانید از فرمان صوتی جهت انتخاب موزیک و آهنگ مورد علاقه خود و بارگذاری آن استفاده کنید. همچنین سیستم صوتی به بلوتوث نیز مجهز است که می توان از آن طریق آهنگ در حال پخش را متوقف و مجددا پخش کرد. همچنین این سیستم از رادیو با کیفیت HD و رادیو ماهواره ای نیز برخوردار است.

به عنوان امکانات بیشتر و لوکس بودن بیشتر ماشین، لینکولن پیشرو از 8 بلندگو با برند THX جهت بالا بردن کیفیت صدای پخش شده و لذت بردن بیشتر هنگام رانندگی استفاده شده است. با اینکه گوش دادن صدای با کیفیت و وضوح بالا با برند معروف ذکر شده، بسیار لذت بخش است ولی تعداد 8 بلندگو برای فضای داخلی اتومبیل بزرگی مثل لینکولن کافی نبود و رسایی صدا و کیفیت آن برای فضای بزرگ داخلی اتومبیل رضایت بخش نبود.

2015-lincoln-navigator-interior-photo-566820-s-986x603

توانایی و قابلیت بجای لوکس و گرانقیمت بودن

لینکولن پیشرو 2015، قابلیت ها و توانایی های یک SUV را کاملا داراست و با توجه به پلت فرم خود و خودروی رقیب یعنی فورد اکسپدیشن با قابلیت های منحصر به فرد خودش، از امکانات ویژه و خوبی برخودار است. ولی اگر شما از نوع خریدارانی هستید که بدنبال ماشینی لوکس و گران قیمت با ظاهری فوق العاده می گردید، پولتان را جای دیگری و برای برند دیگری خرج کنید. سیستم تعلیق لینکولن با اینکه با اتاق و بدنه آن هماهنگ سازی و مناسب سازی شده ولی برای مسافران، سفر راحتی را فراهم نمی کند و تکان های اضافی و نسبتا شدید هنگام رانندگی از کیفیت سفر کاهش می دهد. تکان های شدید ذکر شده برای صندلی های جلویی اصلا محسوس نیست و کاملا شرایط سفر ایده آل و خوبی را برخوردار است. ولی برای صندلی های عقبی شرایط کاملا فرق می کند و شرایط مناسبی برای سفر برای مسافران صندلی عقب وجود ندارد.

قدرت این ماشین توانمند از موتور V6 که از یک اکوبوست هم برخوردار است می اید. میزان قدرت تولیدی توسط موتور برای این ماشین نسبتا زیاد است، و از شاخص مصرف سوخت نسبتا بالایی نیز برخوردار است. لینکولن چهارچرخ محرک (4x4) یک ماشین همه کاره است ولی باید به این نکته هم توجه داشت که این ماشین با همه توانایی های خود آیا می تواند از شاخص مصرف سوخت خوبی بهره مند باشد یا خیر.

سیستم مسیریابی و رابط کاربری لینکولن از قابلیت ها و توانایی های خوبی بهره مند است ولی تنها مشکل آن کندی و تاخیر عملکرد آن است که هم برای تبلت ها و اسمارت فون ها این تاخیر و کندی مشاهده می شود. وقتی که شما خواستار اطلاعاتی از سیستم رابط کاربری باشید و با تاخیر زیاد این اطلاعات در اختیار شما قرار گیرد، شما خسته می شوید و ترجیح می دهید که از سیستم استفاده نکنید و یا آن دسته از مواردی رو استفاده کنید که با تاخیر کمتری به اطلاعات مورد نظر دست خواهید یافت برای همین سیستم رابط کاربری لینکولن بخاطر تاخیر و کندی در عملکرد از رضایت کامل مشتری برخوردار نیست. ولی در خودروی رقیب، یعنی فورد اکسپدیشن، یک سیستم جایگزین بنام سیستم هماهنگی نسخه 3 ( Sync 3) بجای سیستم رابط کاربری مای فورد تاچ (My Ford Touch) استفاده می کند که همه مشکلات مربوط به سیستم نسخه ی قبلی و تاخیر در پاسخ و کندی عملکرد را جبران کرده و از قابلیت مسیریابی آنلاین نیز برخوردار است. پیش بینی می شود که لینکولن این سیستم را در سال 2016 و یا 2017 روی محصولات خود نصب و راه اندازی کند.

2015-lincoln-navigator-interior-photo-566820-s-986x603

ویژگی ها و مشخصات لینکولن
لینکولن پیشرو 2015 مدل
موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری با قابلیت تزریق مستقیم سوخت و جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته سیستم تامین توان
در شهر به ازای طی مسافت 100 کیلومتر مصرف 18 لیتر سوخت

در بزرگراه به ازای طی مسافت 100 کیلومتر مصرف 14 لیتر سوخت

مصرف سوخت پیش بینی شده
به طور میانگین به ازای طی مسافت 100 کیلومتر مصرف 20 لیتر سوخت مصرف سوخت در عمل
سیستم استاندارد مطابق با شرایط ترافیکی مسیر یابی
دارد بلوتوث
بلوتوث، درگاه اتصال گوشی آیفون به سیستم، اتصال فلش USB درایو، رادیو ماهواره و رادیو HD درگاه دیجیتالی صدا
برخورداری از 8 بلندگو با برند THX سیستم صدا
دوربین پشت ماشین و سیستم تشخیص نقطه کور ماشین سیستم های کمکی راننده
63,115 دلار قیمت پایه
73,395 هزار دلار قیمت موجود در بازار
ارسال نظر