حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مکان های دور دست

GoTenna یک دستگاه ارتباط رادیویی دیجیتال است که می‌توان از آن در محیط‌های ناهموار و دوردست که به طور معمول، سرویس‌دهی تلفن‌های همراه با اختلال مواجه می‌شود، برای ارتباط با سایر هم‌سفران استفاده کرد. به گزارش کلیک، این دستگاه از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل شده و به شما این امکان را می‌دهد که تا فاصله ۸۰ کیلومتری بتوانید اقدام به برقراری تماس با مخاطبان موردنظر خود کرده یا موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. البته موانع و پستی بلندی‌هایی که بین دو فرد تماس‌گیرنده و پاسخ‌دهنده وجود دارند می‌توانند حداکثر فاصله را برای برقراری یک مکالمه موفق، محدود کنند.

حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مکان های دور دست

به گزارش کلیک، این دستگاه از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل شده و به شما این امکان را می‌دهد که تا فاصله ۸۰ کیلومتری بتوانید اقدام به برقراری تماس با مخاطبان موردنظر خود کرده یا موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. البته موانع و پستی بلندی‌هایی که بین دو فرد تماس‌گیرنده و پاسخ‌دهنده وجود دارند می‌توانند حداکثر فاصله را برای برقراری یک مکالمه موفق، محدود کنند.

طی یک آزمایش، در حالی که دو فرد در یک محیط ناهموار و کوهستانی در فاصله ۲ کیلومتری از هم قرار داشتند، توانستند به کمک این دستگاه به طور موفقیت‌آمیزی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همین امر باعث می‌شود که GoTenna برای مسافرت و پیاده‌روی در مکان‌های دوردست و محیط‌هایی که دسترسی به خدمات تلفن همراه وجود ندارد، بسیار سودمند باشد. علاوه بر این، می‌توان از این دستگاه برای برقراری ارتباط در محیط‌هایی استفاده کرد که سرویس مکالمه شبکه همراه به دلیل ترافیک بیش از حد، در دسترس نیست.

برای انجام تنظیمات اولیه این دستگاه نیاز به دسترسی به سیگنال‌های وای‌فای دارید تا بتوانید از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید. ابتدا اپلیکیشن GoTenna را از اینترنت دانلود کرده و برای هر دستگاه، مراحل ثبت نام خواسته شده را کامل کنید. هنگامی که ثبت نام برای هر کاربر تکمیل شد، می‌توانید از این دستگاه در هر مکانی که خدمات تلفن همراه در دسترس نیست، استفاده نمایید.

gotenna-0004-1500x844-min

GoTenna با توجه به مواد سازنده مرغوب و سبک‌وزنی که در آن به رفته است، بسیار مستحکم بوده و در برابر ساییدگی یا قطرات باران مقاومت می‌کند. همچنین این دستگاه به اندازه کافی ضدآب است و حتی در صورت غوطه‌ور شدن در آب، دچار مشکل نمی‌شود.

هنگامی که با هم‌قطار خود برای سفر آماده شدید، آنتن‌های GoTenna را به بالاترین نقطه از تجهیزات همراه خود متصل کنید. بندهای کوله‌پشتی برای این کار بسیار مناسب هستند، اما شما می‌توانید این دستگاه را روی کمربند یا کلاه خود نیز قرار داده یا در صورت نیاز، آن را با دست حمل کنید. سپس اپلیکیشن GoTenna را باز کرده تا به طور خودکار، ارتباط آن با آنتن‌های بیرونی برقرار شود. هم اکنون شما و هم‌سفرتان به راحتی می‌توانید با هم تبادل پیام کرده یا یکدیگر را از موقعیت مکانی خود مطلع سازید. اگر گوشی شما در حالت sleep mode باشد، تمامی نوتیفیکیشن‌ها بر روی نمایشگر، نشان داده خواهند شد و هنگامی که هم‌سفر شما برایتان پیامی ارسال کند، از آن مطلع می‌شوید. مادامی که آنتن‌های GoTenna در جایی مناسب مستقر شده و تلفن همراه شما روشن باشد، می‌توانید با راحتی با او ارتباط برقرار کنید.

gotenna-0006-1500x844-min

تمامی نقشه‌های شهرها و استان‌های مختلف به صورت رایگان قابل دانلود هستند، بنابراین می‌توانید موقعیت مکانی هم‌سفر خود را به طور کاملا دقیق پیدا کنید. شما قادر هستید موقعیت مکانی خود را برای هم‌سفرتان ارسال کرده یا از او بخواهید که موقعیت خود را برای شما بفرستد. تنها کافی است که آیکون نمایش داده شده در اپلیکیشن GoTenna را لمس کرده تا در روی نقشه، موقعیت مکانی فرد موردنظر برای شما نشان داده شود. این نقشه موارد بسیاری را از جمله جاده‌ها، نوع زمین، شهرها، ایستگاه‌های استراحت و مسیرهای پیاده‌روی را به شما نشان می‌دهد.

gotenna-0007-1500x844-min

طی آزمایش به عمل آمده روی این دستگاه، ارسال پیام توسط آن درست به اندازه ارسال پیام به وسیله شبکه سلولی زمان می‌برد. اپلیکیشن GoTenna تفاوت چندانی با سایر اپلیکیشن‌ها ندارد و دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است. این اپلیکیشن دارای ویژگی‌های دیگری نیز هست، از جمله اینکه شما می‌توانید با سایر افراد موجود در محدوده حرکتی خود به صورت آزاد چت و گفتگو کنید.

GoTenna همراه با یک جفت آنتن، ۱۹۹ دلار و با دو جفت آنتن، ۳۸۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر