یک بیماری عجیب به نام سندروم مرد سنگی

شما را نمی دانم، ولی من به شخصه هر وقت بیمار می شوم شروع به ناله و زاری می کنم. اما در واقع باید خدا را هم شکر کرد چرا که بیشتر ما اغلب فقط با یک سرما خوردگی معمولی مواجه هستیم در حالی که بیماری های بسیار بدتری نیز وجود دارند.

یک بیماری عجیب به نام سندروم مرد سنگی

به گزارش کلیک - به علائم بعضی از این بیماری های عجیب توجه کنید: (این علائم به بیماری های واقعی مربوط بوده و از داستان های ترسناک اقتباس نشده اند!) کرم هایی که درون شکم شما زندگی می کنند، پوست شما مانند پوست درخت می شود، رویش موی غیر قابل کنترل. پس حالا می بینیم گرفتگی بینی و سرماخوردگی خیلی هم بد به نظر نمی آید. اینطور نیست؟ این بیماری ها واقعا ترسناک است، البته اکثر آن ها بسیار کمیاب هستند. بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

در هنگام مطالعه ی این مطلب کمی راجع به افرادی که دچار این بیماری هستند فکر کنید و هچنین شاکر خدا باشید که بیماری های شما با استراحت و خوردن آنتی بیوتیک درمان می شوند.

بیماری Fibrodysplasia ossificans progressive

وقتی تمامی استخوان هایتان به هم چسبیده باشد بدن شما اینگونه به نظر می رسد. این بیماری ترسناک به عنوان stone man syndrome (سندروم مرد سنگی) هم شناخته می شود. این یکی از نادر ترین بیماری ها شناخته شده است و هیچ گونه درمانی هم ندارد. این بیماری با جهش در مکانیسم بدن شروع شده و وارد شدن هر ضربه ای به بدن موجب تبدیل شدن عضلات و مفصل ها به استخوان می شود.

عمل جراحی تنها روش برای مقابله با استخوان های در حال رشد است ، ولی عمل جراحی خود باعث تولید استخوان می شود. و فقط شرایط را بدتر می کند. پزشکان بدن مردی که به این بیماری مبتلا بود و از دنیا رفته بود را مورد بررسی قرار دادند: تمام استخوان های آن مرد به هم پیوند خورده بود و در بدن استخوان های اضافی مشاهده می شد.

ارسال نظر