سفر به مریخ! آینده سفرهای فضایی

 این مقاله در ابتدا ششم آگوست 2015 منتشر شد و با پیشرفت های جدید برای سفر به فضا به مریخ به روز گشت. امسال، دانشمندان یکی از مهم ترین کشفیات فضایی خود را رونمایی کرده اند.

سفر به مریخ! آینده سفرهای فضایی

به گزارش کلیک،آن ها پس از سال ها تلاش موفق شده اند امکان فرود انسان بر روی سطح سیاره ای دیگر را به کمک تکنولوژی که با تمرکز لیزر بر روی فرود ساخته شده است به ارمغان آوردند. دانشمندان همچنین شواهد قانع کننده از این که آب مایع بر روی مریخ جریان دارد ارائه کرده اند، و این بدان معناست که بر روی این سیاره سرخ پتانسیل زندگی کردن وجود دارد. البته مشاهده این آب به سادگی بر روی مریخ ممکن نیست.

دانشمندان امیدوارند تا آینده ای نزدیک امکان سفر به مریخ فراهم شود و گفته اند که در حال حاضر فن آوری های بسیار پیشرفته ای از سیستم های فضاپیما و کنترل فرود آن در اختیار دارند و امیدوارند تا چندین سال آینده این سطح فناوری با دگرگونی بالایی تغییر کند و امکان سفر به مریخ فراهم شود.

البته مردم بسیاری در مورد سیاره سرخ گرد و خاکی علاقه مند نیستند. تعداد انگشت شماری از مردم شور و شوق برای کشف فضای بیرونی جو کره زمین را دارند. شاید علاقه نداشتن بسیاری از مردم به کره مریخ یا کلا فضای بالای سرمان این باشد که در تمام فیلم هایی که دیده اند موجودات فضایی یا به زمین حمله کرده اند و یا قصد نابودی آن را دارند. در هر صورت آنها دشمن بوده و قصد دوستی نداشته و همین موجب به وجود آمدن ترسی پنهان و تنفری ذاتی شده است.

به هر حال امید است که با پیشرفت صنعت هوا فضا و تکامل دانش ساخت سفینه های فضایی و علوم مربوطه، بشر به این امکان دست یابد که به راحتی به کرات دیگر سفر کند و سیاره هایی مانند زمین برای سکونت بیابد. یافتن آب و امید به سفر به مریخ در آینده نزدیک می تواند تنها هدفی برای حرکت رو به جلو در این مسیر باشد که البته امیدواریم تا ما زنده هستیم این مهم حاصل شود.

منبع: cnet.com

ارسال نظر