حمله هکری که کل خاورمیانه را به آشوب کشید

هکر ها با نفوذ به یک شبکه تلویزیونی و پخش اخبار جعلی باعث رقم خوردن یک حادثه بزرگ سیاسی در خاور میانه شدند. کارشناسان معتقدند که این اتفاق عامل اصلی قطع روابط قطر و عربستان سعودی بوده است.

حمله هکری که کل خاورمیانه را به آشوب کشید

به گزارش کلیک ، روز دوشنبه عربستان سعودی، مصر و سه کشور عربی دیگر به طور ناگهانی روابط دیپلماتیک خود را با قطر که یکی از منابع اصلی تامین کننده گاز جهان محسوب می شود قطع کردند. این اتفاق بحران سیاسی بزرگی را در خاورمیانه به وجود آورده است.

تنش میان این کشور های عربی با قطر چیز جدیدی نیست و ریشه در سال های گذشته دارد. عربستان و هم پیمانانش قطر را به همکاری با آنچه که سازمان های تروریستی می خوانند متهم می کنند. اما جرقه ای که منجر به انفجار ناگهانی این اختلافات شد، چیزی نبود جز یک حمله هکری! شاید باورش سخت باشد، ولی می توان عامل اصلی بروز این بحران را هکر ها و انتشار خبر های دروغ به حساب آورد.

در روز ۶ خرداد، خبرگزاری ملی قطر با نام QNA گزارشی را منتشر کرد که طی آن "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی"، رهبر این کشور، سخنانی را در یک مراسم دانش آموختگی نظامی ایراد کرده بود. این شبکه خبری در بخشی از گزارش خود سخنانی را از شیخ تمیم پخش نمود که وی در آن به خوب و محکم بودن روابط کشورش با ایران و رژیم اشغالگر اشاره کرده بود. به طور همزمان، اکانت توییتر QNA نیز پست هایی را با مضمون مشابه منتشر نمود.

همین مسئله باعث بر افروخته شدن خشم مقامات سعودی و تصمیم بر پایان روابط با قطر گردید، چرا که به اعتقاد آن ها اتحاد با ایران اقدامی بر علیه ائتلاف کشور های عربی به سر دستگی عربستان است.

به گفته مقامات قطری این خبر توسط هکر های ناشناس جعل و در شبکه خبری QNA منتشر شده است. همچنین آن ها ادعا کرده اند که فیلم پخش شده نیز ساختگی بوده است. از طرف دیگر شبکه خبری العربیه تمامی این ادعا ها را با ارائه مدارکی رد نموده است.

ارسال نظر