کروم‌بوک ۱۴ اینچی و جدید ایسر با آپشن‌های مختلف معرفی شد

کمپانی ایسر امروز رسما از کروم‌بوک جدید و ۱۴ اینچی خود را رونمایی کرد. این کروم‌بوک‌ جدید از نظر سخت افزاری محصولی قدرتمند بوده و قیمت پایه‌ای آن از ۳۰۰ دلار آغاز می‌شود.

کروم‌بوک ۱۴ اینچی و جدید ایسر با آپشن‌های مختلف معرفی شد

کمپانی تایوانی ایسر از شرکت‌های شناخته شده‌ای است که در زمینه طراحی و تولید لپ‌تاپ‌ها بسیار موفق عمل کرده است. این شرکت سری کروم‌بوک‌های منحصر به فرد برند خود را نیز تولید و عرضه می‌کند و آمار به دست آمده نشان می‌دهد که فروش کروم‌بوک‌های این کمپانی هم بسیار خوب و رضایت‌بخش است. حال این برند تایوانی از کروم‌بوک جدید خود رونمایی کرده است. کروم‌بوک ‌جدید ایسر از نظر سخت افزاری محصولی قدرتمند بوده و بدنه آن از فلز آلومینیوم ساخته شده و قیمتی مقرون به صرفه را به همراه دارند. این محصول از نظر بستر سخت افزاری شامل نسخه‌های متنوعی می‌شود.

کروم‌بوک جدید ایسر با کد اختصاصی CB3-431 و با نام "کروم‌بوک ۱۴" یا "Chromebook 14" شناخته می‌شود. پیش فروش این محصول هم اکنون در سایت شناخته شده آمازون آغاز شده و ظرف چند روز آینده در سایت Best Buy نیز قابل سفارش خواهد بود. همانگونه که پیش از این هم اشاره کردیم، کروم‌بوک ۱۴ ایسر از نظر بستر سخت افزاری شامل آپشن‌های مختلفی می‌شود و نهایتا قیمت آن با توجه به آپشن‌های انتخابی شما از ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار متغیر خواهد بود. کروم‌بوک ۱۴ ایسر از نظر ظرفی رم شامل نسخه‌های ۲ و ۴ گیگابایتی است و حافظه داخلی آن می‌تواند بنا به نیاز شما با ظرفیت‌های ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی انتخاب شود. نسخه برتر این کروم‌بوک با صفحه نمایشی ۱۴ اینچی و بهره‌مند از وضوح تصویر فول اچ دی عرضه می‌شود، اما چنانچه قصد خرید نسخه ارزان‌تر آن را داشته باشید می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که از وضوح تصویر ۷۶۸ در ۱۳۶۶ یا اصطلاحا WXGA بهره‌مند است. لازم به اشاره است که پنل نمایشگر هر دو مدل این کروم‌بوک از نوع IPS خواهد بود.

آقای جری کائو (Jerry Kao) مدیر بخش کروم‌بوک‌های ایسر ضمن رونمایی از این محصولات اشاره کرده که: "کروم‌بوک ۱۴ ایسر انتخاب بسیار مناسبی برای آن دسته از مشتریانی خواهد بود به دنبال خرید یک کروم‌بوک شیک، باکیفیت، بهره‌مند از نمایشگری بزرگ، باتری قدرتمند و قیمتی مناسب هستند." جالب است بدانید که کروم‌یوک ۱۴ در واقع اولین کروم‌بوک کمپانی ایسر محسوب می‌شود که به صفحه نمایشی ۱۴ اینچی مجهز شده است. کروم‌بوک‌های پیشین این شرکت عموما از صفحه نمایش‌های کوچک‌تری بهره‌مند بودند.

به گزارش کلیک، کمپانی ایسر مدعی شده که باتری نسخه مجهز به نمایشگر فول اچ دی کروم‌بوک ۱۴ به راحتی تا ۱۲ ساعت توان شارژدهی دائم را ارائه می‌کند و نسخه مجهز به نمایشگر WXGA این محصول تا ۱۴ ساعت دوام و توان شارژدهی را ارائه خواهد کرد. اما پردازنده به کار گرفته شده در کروم‌بوک ۱۴ ایسر پردازنده Intel Celeron و از خانواده Braswell است که با کد اختصاصی BGA 1170 شناخته می‌شود. از نظر پردازنده هم کروم‌بوک ۱۴ ایسر شامل دو نسخه ۴ و ۲ هسته‌ای می‌شود. نسخه چهار هسته‌ای آن از چیپ N3160 بهره‌مند بوده و نسخه دو هسته‌ای آن به چیپ N3060 تجهیز شده است. فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر هر دو نوع تراشه نامبرده شده ۱٫۶ گیگاهرتز بوده و در شرایط توربو تا سقف ۲٫۰ گیگاهرتز قابل افزایش است. کروم‌بوک ۱۴ ایسر از اتصال وای‌فای دوبانده ۲*۲ MIMO 802.11ac/a/b/g/n و بلوتوث نسخه ۴٫۲ پشتیبانی می‌کند و یک جفت پورت اتصال USB 3.1 را به همراه دارد. همچنین کروم‌بوک ۱۴ گوگل از پوت اتصال HDMI نیز بهره‌مند است. نهایتا باید اشاره داشته باشیم که وزن نهایی کروم‌بوک ۱۴ ایسر معادل با ۱٫۵۵ کیلوگرم بوده و ضخامت بدنه آن ۱۷ میلیمتر است. تصاویر دقیق مربوط به این محصول را در گالری ضمیمه شده مشاهده می‌کنید.









منبع: androidheadlines

ارسال نظر