Activision با مبلغی بالغ بر 5.9 میلیارد دلار Candy Crush را از آن خود کرد

این بازی برای اولین بار در Facebook شما را به دام انداخت، سپس راه خود را به گوشی هوشمندتان باز کرد و دوباره شما را گرفتار خود کرد.

Activision با مبلغی بالغ بر 5.9 میلیارد دلار Candy Crush را از آن خود کرد

به گزارش کلیک،حال خالق این بازی اعتیادآور یعنی King Digital معامله‌ای چندمیلیون دلاری با یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیای بازی‌های کامپیوتری را آغاز کرده است.یکی از بزرگترین‌های نام‌های دنیای بازی‌های کامپیوتری حال بزرگتر شده است.

شرکت معظم Activision Blizzard هفته پیش اعلام کرد که قصد خرید شرکت King Digital Entertainment، خالق بازی موبایل به شدت محبوب Candy Crush Saga ، با قیمتی بالغ بر 5.9 میلیارد دلار را دارد.

Activision که خالق بازی‌های پرطرفدار و محبوبی چون مجموعه‌ بازی‌های نظامی Call of Duty و فانتزی World of Warcraft است اکنون خود را وارد دنیای جدیدی کرده است. با فراگیرشدن بازی‌های موبایل در بین کاربران تلفن‌های همراه هوشمند، مشخص است که اشتهای Activision برای واردشدن به این عرصه سیری‌ناپذیر است.

بر اساس تحقیقی که شرکت Digi-Capital صورت داد تا انتهای امسال حدود 29 میلیارد دلار بر روی بازی‌های موبایل هزینه خواهد شد. تا سال 2018 درآمد حاصل از بازی‌های موبایل به سقف 45 میلیارد دلار خواهد رسید.

Robert Kotick مدیرعامل Activsion در اظهارات خود گفت: «بازی‌های موبایل بزرگترین و سریع‌ترین فرصت برای سرگرمی‌های تعاملی به حساب می‌آیند و ما یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بازی‌ساز موبایل در دنیا را در اختیار خواهیم داشت که تیم‌های بااستعداد آن محتوای بی‌نظیری را برای مشتریان جدید در سرتاسر دنیا فراهم خواهند آورد.»

شرکت King Digital که در سال 2003 تأسیس شد بر اساس مدل کسب‌وکار رایگان‌افزار (freemium) بنا نهاده شد. در این نوع مدل از بازی‌ها شما بازی را به صورت رایگان انجام خواهید داد اما برای خرید ویژگی‌های اضافی یا کالاهای مجازی مجبور به خرید هستید. این شرکت بیش از 180 بازی را در اختیار داشته که در این میان بازی Candy Crush Saga به نوعی جواهر تاج قلمداد می‌شود. بر اساس گفته‌های این شرکت، این بازی بیش از 158 میلیون کاربر داشته و روزانه بیش از 1 میلیارد نفر این بازی را انجام می‌دهد.

Candy Crash Saga پیش از اینکه بر روی دستگاه‌های موبایل فراگیر شود در اصل برای بازی‌کردن بر روی وب‌سایت غول شبکه‌های اجتماعی یعنی Facebook طراحی شده بود. بنابراین یکی از رموز موفقیت این شرکت استفاده از عادت‌های شما در سایت Facebook است.

پس از آغاز به کار Candy Crush در فیسبوک در سال 2012، این بازی به سرعت تبدیل به یکی از بازی‌های محبوب شبکه‌های اجتماعی شد. همین امر سبب شد که میزان اقبال این بازی پس از انتشار آن بر روی سیستم عامل Apple iOS در ماه نوامبر همان سال و یک ماه بعد بر روی سیستم‌عامل Google Android، به شدت بالا رفته و تبدیل به محبوب‌ترین بازی آنلاین شود. یک سال بعد این بازی رقیب دیرینه خود یعنی FarmVille 2 که ساخت شرکت رقیب King یعنی Zynga بود را از میان برداشت و در سال 2013 تبدیل به محبوب‌ترین برنامه سیستم‌عامل iOS شد.

شرکت Activision که به خاطر ساخت بازی‌های جذاب برای کنسول‌های Microsoft، Nintendo و Sony شهرت زیادی برای خود کسب کرده است، در ماه‌های اخیر سعی در گسترش افق‌های دیجیتال خود دارد. این شرکت که در Santa Monica ایالت کالیفرنیا قرار دارد شروع به انتقال فروش‌های خود بر روی اینترنت کرده و اکنون چیزی بالغ بر سه چهارم درآمدش از این راه تأمین می‌شود.

جالب‌توجه است که این شرکت اکنون در حال سرمایه‌گذاری بر روی حوزه‌ای جدید با عنوان بازی‌های ویدیویی e-sports یا ورزش الکترونیکی است. در این نوع بازی‌ها بازیکن‌های حرفه‌ای در مقابل تماشاگران اقدام به بازی می‌کنند. ماه پیش این شرکت بخش مجزای با عنوان بخش ورزش‌های الکترونیکی راه انداخت و مدیریت آنرا به مدیران باسابقه‌ای از ESPN، شبکه NFL و لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا سپرد.

شرکت سرمایه‌گذاری Credit Suisse در اظهارات خود به تغییر نگرش بازی‌سازان کامپیوتری به نوعی از ارتباط مستقیم و مبتنی بر تجارت الکترونیک با مشتریان خود اشاره کرد. در بخشی از گفته‌های این شرکت این گفته مطرح شده است که : «این معامله ... باید در روند تبدیل Activision به یک فروشنده بهتر کالای دیجیتال تسریع یابد.»

Activision به ازای هر سهم مبلغ 18 دلار به شرکت ایرلندی King Digital پرداخت خواهد کرد. این شرکت پس از عمومی‌شدن در بورس در مارس 2014 با قیمت هر سهم 22.5 دلار، شاهد نزول قیمت سهام خود بوده است.

ارسال نظر