راه‌ حل مشکل قطع شدن کلی سرشماره‌ های انبوه و پیامک‌ های تبلیغی

رسانه کلیک - شیوه مسدود کردن کلی پیامک‌ های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره‌ های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه ها و کسب و کارها ایجاد کرده است.

راه‌ حل مشکل قطع شدن کلی سرشماره‌ های انبوه و پیامک‌ های تبلیغی

به گزارش کلیک به نقل از فارس؛ پس از شکایت‌ های بسیار مشترکان موبایل از پیامک‌ های تبلیغاتی ناخواسته، وزارت ارتباطات امکان قطع این پیامک‌ ها را از طریق سامانه (#۸۰۰*) ستاره 800 مربع فراهم کرد.

بر اساس مقررات، ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و اطلاع‌ رسانی برای مشترکان هزینه‌ ای ندارد، اما منوط به دریافت رضایت مشترک است. اپراتورها نیز موظف شده‌ اند، سامانه‌ ای طراحی کنند که امکان انتخاب نوع پیامک برای مشترک فراهم باشد ( پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی در خدمت هر مشترک تلفن همراه قرار می گیرد ).

در ساماندهی پیامک‌ های انبوه تبلیغاتی، وزیر ارتباطات با تایید اینکه این پیامک‌ ها، مزاحم و آزاردهنده است، عنوان کرد: بخشی از پیامک‌‌ های تبلیغاتی، متعلق به کسب و کارهای نو است که به دلیل هزینه‌ گران تبلیغات شهری و صدا و سیما، فرصت معرفی و تبلیغ ندارند و باید راه صحیحی برای استفاده این کسب و کارها از این امکان تبلیغات نیز فراهم شود ( وزیر ارتباطات: پیامک‌ های مزاحم مثل قارچ رشد کرده اند/ هزینه 3 هزار میلیاردی تبلیغ در فضای مجازی ).

شیوه مسدود کردن کلی پیامک‌ های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره‌ های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه‌ ها و کسب و کارها ایجاد کرده است، از جمله اینکه مشترکانی که پیامک تبلیغی خود را قطع کرده‌ اند و در لیست سیاه هستند، برای مثال از اپلیکیشن‌ های نیازمند به ثبت نام کاربر، پیامک تایید نمی‌ گیرند، یا پیامک‌ های اطلاع‌ رسانی سازمان‌ ها و مجموعه‌ ها را دریافت نمی‌ کنند.

با توجه به این نیاز موجود در بازار، با راه حل پیامک سفید امکان انتخاب نوع پیامک‌ های تبلیغاتی دریافتی برای مشترکان فراهم شده است ( پیامک سفید جایگزین پیامک های سیاه تبلیغاتی می‌شود ).

در این روش مبتنی بر وب و اپلیکیشن، ارسال پیامک تبلیغی هدفمند است و حتی ارسال پیامک به شماره‌ های در لیست سیاه نیز به شرط رضایت مشترکان فراهم می‌ شود.

در این روش یک پیامک از یک سرشماره مشخص به مشترک ارسال شده و در خصوص رضایت وی برای دریافت پیامک تبلیغی از مجموعه ارسال کننده مشخص سوال می‌ شود. مشترک اگر علاقه مند به دریافت پیامک از مجموعه اعلام شده باشد، عضو سامانه رایگان می شود و در غیر این صورت نیاز به انجام عملی نیست. به این ترتیب مخاطبان بدون اینکه پیامک‌ های تبلیغی را به طور کامل قطع کنند، می‌ توانند نوع پیامک تبلیغی دریافتی را بر اساس علاقه و رضایت خود انتخاب کنند.

تجربه نشان داده ارسال فله‌ ای و بی هدف پیامک‌ های تبلیغی، علاوه بر اینکه به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف تبلیغ، نتیجه مورد انتظار را ندارد، به تجربه ای آزاردهنده برای مخاطبان تبدیل شده است.

توسعه راهکارهای متعدد هدفمند کردن تبلیغات، در جهت فرهنگ سازی و تصحیح کاربردهای بستر پیامک کمک کننده است.

ارسال نظر