کد خبر:1168936
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

راه‌ حل مشکل قطع شدن کلی سرشماره‌ های انبوه و پیامک‌ های تبلیغی

پیامک‌ های تبلیغی

رسانه کلیک - شیوه مسدود کردن کلی پیامک‌ های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره‌ های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه ها و کسب و کارها ایجاد کرده است.

به گزارش کلیک به نقل از فارس؛ پس از شکایت‌ های بسیار مشترکان موبایل از پیامک‌ های تبلیغاتی ناخواسته، وزارت ارتباطات امکان قطع این پیامک‌ ها را از طریق سامانه (#۸۰۰*) ستاره 800 مربع فراهم کرد.

بر اساس مقررات، ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و اطلاع‌ رسانی برای مشترکان هزینه‌ ای ندارد، اما منوط به دریافت رضایت مشترک است. اپراتورها نیز موظف شده‌ اند، سامانه‌ ای طراحی کنند که امکان انتخاب نوع پیامک برای مشترک فراهم باشد (پنل کاربری پیامک های تبلیغاتی در خدمت هر مشترک تلفن همراه قرار می گیرد).

در ساماندهی پیامک‌ های انبوه تبلیغاتی، وزیر ارتباطات با تایید اینکه این پیامک‌ ها، مزاحم و آزاردهنده است، عنوان کرد: بخشی از پیامک‌‌ های تبلیغاتی، متعلق به کسب و کارهای نو است که به دلیل هزینه‌ گران تبلیغات شهری و صدا و سیما، فرصت معرفی و تبلیغ ندارند و باید راه صحیحی برای استفاده این کسب و کارها از این امکان تبلیغات نیز فراهم شود (وزیر ارتباطات: پیامک‌ های مزاحم مثل قارچ رشد کرده اند/ هزینه 3 هزار میلیاردی تبلیغ در فضای مجازی).

شیوه مسدود کردن کلی پیامک‌ های تبلیغی از طریق قطع تمامی سرشماره‌ های انبوه، مشکلاتی را برای برخی مشترکان، مجموعه‌ ها و کسب و کارها ایجاد کرده است، از جمله اینکه مشترکانی که پیامک تبلیغی خود را قطع کرده‌ اند و در لیست سیاه هستند، برای مثال از اپلیکیشن‌ های نیازمند به ثبت نام کاربر، پیامک تایید نمی‌ گیرند، یا پیامک‌ های اطلاع‌ رسانی سازمان‌ ها و مجموعه‌ ها را دریافت نمی‌ کنند.

با توجه به این نیاز موجود در بازار، با راه حل پیامک سفید امکان انتخاب نوع پیامک‌ های تبلیغاتی دریافتی برای مشترکان فراهم شده است (پیامک سفید جایگزین پیامک های سیاه تبلیغاتی می‌شود). 

در این روش مبتنی بر وب و اپلیکیشن، ارسال پیامک تبلیغی هدفمند است و حتی ارسال پیامک به شماره‌ های در لیست سیاه نیز به شرط رضایت مشترکان فراهم می‌ شود.

در این روش یک پیامک از یک سرشماره مشخص به مشترک ارسال شده و در خصوص رضایت وی برای دریافت پیامک تبلیغی از مجموعه ارسال کننده مشخص سوال می‌ شود. مشترک اگر علاقه مند به دریافت پیامک از مجموعه اعلام شده باشد، عضو سامانه رایگان می شود و در غیر این صورت نیاز به انجام عملی نیست. به این ترتیب مخاطبان بدون اینکه پیامک‌ های تبلیغی را به طور کامل قطع کنند، می‌ توانند نوع پیامک تبلیغی دریافتی را بر اساس علاقه و رضایت خود انتخاب کنند. 

تجربه نشان داده ارسال فله‌ ای و بی هدف پیامک‌ های تبلیغی، علاوه بر اینکه به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف تبلیغ، نتیجه مورد انتظار را ندارد، به تجربه ای آزاردهنده برای مخاطبان تبدیل شده است.

توسعه راهکارهای متعدد هدفمند کردن تبلیغات، در جهت فرهنگ سازی و تصحیح کاربردهای بستر پیامک کمک کننده است.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
بیانیه اتحادیه کسب و کارهای فناوری در ایران در مورد پلمپ

کسب‌وکارهای حوزه‌ی فاوا درباره‌ پلمب کسب‌وکارهای شاغل در صنعت فناوری...

ترفند شماره گیری سریع در گوشی های شیائومی
ترفند شماره گیری سریع در گوشی های شیائومی

کاربران انواع گوشی‌های هوشمند در هر روز بارها با استفاده از تلفن همراه خود...

لیست بهترین اپلیکیشن ها برای معماری و نقشه برداری در سال 2022
لیست بهترین اپلیکیشن ها برای معماری و نقشه برداری در سال 2022

اگر شما یک دانشجوی رشته معماری یا فارغ التحصیل آن هستید، توصیه می کنیم لیست...

آیفون تصویری سیار Door-Ringer با قابلیت کنترل از راه دور توسط گوشی

با شنیدن عبارت آیفون تصویری شاید به دستگاه های ثابت جلوی درب منازل فکر کنید؛...

ساخت باتری مبتنی بر آب؛ ارزان‌تر و امن‌تر از نمونه‌های لیتیومی
ساخت باتری مبتنی بر آب؛ ارزان‌تر و امن‌تر از نمونه‌های لیتیومی

تلاش برای یافتن باتری های جایگزین باتری های لیتیومی ادامه دارد و پس از باتری...

نشانه های نزدیک بودن به طرح صیانت با راه اندازی اینترنت کودکان

وزیر ارتباطات از راه اندازی طرحی موسوم به اینترنت ویژه کودککان در آینده...

رمزگشایی از زمان عرضه عمومی گوشی آیفون 14
رمزگشایی از زمان عرضه عمومی گوشی آیفون 14

شایعات از منابع نزدیک به کمپانی اپل حکایت از این دارند که سری آیفون 14 اپل در 13...

گزارش سال 1400 دیجیتون

معرفی دیجیتون:دیجیتون به عنوان بزرگترین پلتفرم سرگرمی و آموزش کودکان در سال...

قیمت شاسی بلندهای پرطرفدار بازار

خودروهای شاسی بلند طی چند سال اخیر به عنوان اتومبیل‌های جادار و راحت...

کد تخفیف فریبنده اسنپ فود برای کاربران، سوژه طنز شد
ماجرای کد تخفیف فریبنده اسنپ فود برای کاربران

اسنپ فود همچنان سوژه کاربران فضای مجازی است. پس از اعتراض کاربران به ارسال با...