Adblock Plus فیلتر تبلیغاتی جدیدی برای فیس بوک منتشر می‌کند

رسانه کلیک – Adblock Plus تبلیغات فیس بوک را فیلتر کرده و با ارائه فیلتر جدیدی برای کاربرانی که می‌خواهند تبلیغات را مسدود کنند، ضربه دیگری به تبلیغات آنلاین وارد می‌کند.

Adblock Plus فیلتر تبلیغاتی جدیدی برای فیس بوک منتشر می‌کند

همانطور که می‌دانید اپلیکیشن‌ها، افزونه‌ها و نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات، برای از بین بردن تبلیغات موجود در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر سرویس‌های آنلاین به کار می‌روند. هرچند این برنامه‌ها از آلوده شدن کاربر به تبلیغات مخرب و خطرات آن جلوگیری می‌کنند، اما به شرکت‌هایی که تولید محتوای رایگان دارند و فعالیت‌های خود را مدیون درآمدهای ناشی از تبلیغات هستند، ضرر هنگفتی وارد می‌کنند.

به جز روشی که اخیراً The Pirate Bay از توان پردازشی بازدیدکننده برای استخراج رمزپول استفاده می‌کند، هیچ روش ساده‌ای برای مذاکره بین فروشندگان و سرویس‌های مسدودکننده تبلیغ وجود ندارد. به علاوه، دیگر نمی‌توان تغییری در تبلیغات ایجاد کرد که باعث شود کاربران به سمت استفاده از این برنامه‌های مسدودساز نروند.

به همین دلیل، گاهی اوقات شاهد نوعی بازی موش و گربه بین مسدودکنندگان تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی هستیم که در آن تبلیغات‌چی‌ها سعی می‌کنند با تغییر تاکتیک‌های خود از مسدود شدن تبلیغاتشان جلوگیری کنند.

اکنون مدتی است که نبرد بین Adblock Plus و فیس بوک شروع شده است. مسدودکننده‌ها هر بار روش جدیدی برای حذف تبلیغات این شبکه اجتماعی معرفی می‌کنند، اما فیس بوک بعد از چند وقت دوباره با یک تکنیک جدید این تبلیغات را در معرض دید کاربران قرار می‌دهد.

Adblock Plus با معرفی فیلتر جدیدی که قادر به مسدودسازی تبلیغات این شبکه اجتماعی است دوباره به این جنگ قدم گذاشته است. این فیلتر جدید «که در حال حاضر فقط روی مرورگرهای کروم و اوپرا کار می‌کند» پست‌های فیس بوک را می‌خواند و در آنها به دنبال نشانه‌های تبلیغاتی می‌گردد. اگر چنین نشانه‌ای پیدا شود، پست مسدود می‌شود.

Adblock Plus در این خصوص اعلام کرد: «معمولاً عناصر وب در سطح والد دارای نشانه‌های تبلیغاتی هستند. اما فیس بوک با انتقال این نشانه‌ها به سطوح پایین‌تر سعی در مبهم کردن این نشانه‌ها و گمراه نمودن سیستم‌های مسدودساز تبلیغاتی دارد».

این فیلتر جدید به برنامه مسدودساز اجازه بررسی سطوح پایین را می‌دهد و در نتیجه می‌تواند شانس بیشتری در حذف کردن تبلیغات داشته باشد.

Adblock همچنین گفت: «ما در تلاشیم تا جدیدترین اقدام فیس بوک برای مخفی کردن تبلیغات و از کار انداختن سیستم‌های مسدودکننده تبلیغات را دور بزنیم. البته تقریباً مطمئنیم که ارتش IT فیس بوک در نهایت تکنیک ما را دور می‌زند و مثل بازی موش و گربه دوباره کاری می‌کند که فعالیت نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات متوقف شود».

این شرکت در پایان تصریح کرد: «علی‌رغم اتفاقات پاییز سال گذشته، این بار با تلاش‌های سخت خود توانستیم سریع‌تر به این اقدام فیس بوک پاسخ دهیم.»

ارسال نظر